استقلال به تیم رحمتی رسید

حامد جیرودی
خبرنگار
هفته ششم لیگ برتر فوتبال که جمعه با برگزاری بازی سپاهان و نساجی و با برتری 4-0 شاگردان محرم نویدکیا آغاز شد، دیروز با برگزاری 4 مسابقه دیگر ادامه پیدا کرد. در بازی های دیروز، فولاد با گل های فرشاد احمدزاده (31)، صالح حردانی (87) و موسی کولی بالی (91) سایپا را 3-0 شکست داد. صنعت نفت آبادان 2-1 گل گهر را از پیش رو برداشت. گادوین منشا (27) سیرجانی ها را پیش انداخت ولی طالب ریکانی (51- پنالتی) و رضا خالقی فر(67) برای نفت گل زدند. دیدار پیکان- آلومینیوم بدون گل به پایان رسید ومس رفسنجان با گل های قائم اسلامی خواه (42) و حسین کریم زاده (85) نفت مسجدسلیمان را 2-0 شکست داد. البته دیروز قرار بود دیدار پرسپولیس و ذوب آهن هم برگزار شود  که در آستانه سفر سرخپوشان پایتخت به قطر، با نظر ستاد مبارزه با کرونا در ورزش لغو شد.
دربی تبریز میان تیم‌های بی‌سرمربی


بازی‌های هفته ششم امروز با انجام 2 دیدار دیگر به پایان می‌رسد که از ساعت 15 ماشین‌سازی و تراکتور در ورزشگاه شهید سردار قاسم سلیمانی تبریز، دربی این شهر را برابر هم برگزار می‌کنند. مسابقه‌ای که در شرایط خاصی برگزار می‌شودچرا که هر 2 تیم سرمربیان ابتدای فصل خود را کنار گذاشته‌اند و تمرینات‌شان زیر نظر سرمربی موقت انجام می‌شود. تراکتور که در بازی قبلی مقابل فولاد به تساوی بدون گل رسید، علیرضا منصوریان را اخراج کرد و هدایت این تیم به عهده مسعود شجاعی کاپیتان تراکتور گذاشته شده است تا این بازیکن برای اولین بار مربیگری در فوتبال را تجربه کند. در آن سوی میدان هم پس از شکست 4-1 ماشین‌سازی مقابل آلومینیوم، وحید بیاتلو سرمربی این تیم از سمت خود کناره‌گیری کرد تا سعید اخباری دستیار او به طور موقت مسئولیت فنی این تیم را بر عهده بگیرد. ماشین‌سازی هنوز بردی ندارد و با 10 گل خورده بدترین خط دفاع لیگ را در اختیار دارد و به نظر می‌رسد کار برای این تیم سخت‌تر است و حالا باید دید این مسابقه چه نتیجه‌ای خواهد داشت.
آبی پوشان به‌دنبال جبران در مشهد
در آخرین بازی این هفته، شهرخودرو و استقلال از ساعت 15:45 در ورزشگاه امام رضا(ع) مشهد با هم دیدار می‌کنند. البته پیش از این و با تصمیمی که شورای تأمین مشهد گرفته قرار شده بود شهرخودرو از این پس در ورزشگاه ثامن مشهد از حریفان خود میزبانی کند ولی پس از اصرار مسئولان شهرخودرو، قرار شد این بازی در همان ورزشگاه شیک و مدرن امام رضا(ع) انجام شود. مشهدی‌ها در شرایطی در این مسابقه به میدان می‌روند که در بازی قبل خود 2-0 مقابل ذوب آهن به پیروزی رسیدند و حالا در پی پیروزی در این بازی خانگی هستند. نکته قابل توجه این بازی، تقابل سیدمهدی رحمتی و دستیاران استقلالی او مقابل تیم سابق‌شان است که این مصاف را بسیار جذاب‌تر از گذشته کرده است. دروازه بان و کاپیتان سابق آبی پوشان که در این فصل سرمربی شهرخودرو شده و محمد نوازی و علی سامره را به‌عنوان دیگر مربیان این تیم در کنار خود می‌بیند، حالا برای اولین بار در قامت سرمربی مقابل تیم مورد علاقه‌اش قرار می‌گیرد و تمام تلاشش را خواهد کرد تا استقلال را شکست بدهد. رحمتی باید مقابل محمود فکری قرار بگیرد که زمانی در استقلال همبازی او بود اما حالا آنها رقبای سرسختی برای یکدیگر هستند که کسب 3 امتیاز این مسابقه برای‌شان اهمیت زیادی دارد. استقلال در بازی قبل خود مقابل صنعت نفت آبادان به تساوی 1-1 رسید تا پس از تساوی با پیکان، برای دومین بازی پیاپی مساوی کند و این از دست دادن امتیازها برای آبی‌ها گران تمام شده و آنها می‌خواهند هر طور که شده دست پر از مشهد بازگردند. استقلال در این بازی هم شیخ دیاباته و مسعود ریگی را به‌دلیل مصدومیت در اختیار ندارد. سیاوش یزدانی هم در تمرین دیروز این تیم غایب بود و فرشید اسماعیلی هم که اجازه حضور در تمرین را نداشت و این 2 بازیکن هم در این بازی حضور نخواهند داشت. ضمن اینکه بابک مرادی هم با محرومیت 4 ماهه از سوی کمیته تعیین وضعیت مواجه شده و نمی‌تواند بازی کند.  وریا غفوری هم که در بازی با نفت بازی نکرد، در تهران مانده و دیگر غایب بزرگ تیمش است. بنابراین استقلال غایبان زیادی دارد ولی در هر صورت، برنده این بازی می‌تواند شانس حضور در صدر جدول را پیدا کند و این مسابقه از این نظر نیز بااهمیت است. شهرخودرو و استقلال تاکنون 12 بار به مصاف هم در لیگ برتر رفته‌اند که حاصل آن 3 برد استقلال و 2 برد شهرخودرو و 7 تساوی بوده است. در این بازی‌ها، استقلال 9 گل زده و 8 گل هم دریافت کرده است. بازی رفت دو تیم در فصل گذشته را استقلال 1-0 با گل دیاباته برد ولی بازی برگشت در مشهد 2-2 به پایان رسید. مسابقه‌ای که در آن حسین مهربان و محمدرضا خلعتبری برای شهرخودرو و دیاباته و امیرارسلان مطهری برای استقلال گلزنی کردند.