وزیر بازرگانی بیاید مشکل دوچرخه دزدی حل می شود؟!

روز گذشته پایگاه خبری «عصر جنوب» ویدئویی را منتشر کرد که قابل تامل بود.طبق ادعای این پایگاه خبری و آنچه در فیلم مشخص بود خودرویی در کنار یک کودک که در حال بازی با دوچرخه خود است ترمز
می کند و در کمال ناباوری راننده خودرو سفید رنگ،دوچرخه را داخل خودرو گذاشته و می‌رود. کودک هم گریه کنان به دنبال خودرو و سارق می دود.
در اینکه سارق دوچرخه آن کودک بی نوا،
انسان بی شرف و بی وجدانی بوده شکی نیست.دزدی در هر صورت و نوع آن پدیده ای قبیح و زشت است اما سرقت از یک کودک و آن هم وسیله بازی او که آنچنان ارزش مادی ندارد انتهای پلیدی است.


بهرحال عرضم در این وجیزه کوتاه اینجاست، تکلیف این سارق روشن است و سخن زیادی نمی توان درباره وی گفت اما موضوع اصلی که باید به آن پرداخته شود و مسئولین نیز نسبت به آن هشیار باشند معضل افزایش بزه است.البت مسئولان مرتبط از جمله مسئولان خدوم ناجا در این مورد سخنان بسیاری مطرح کرده و تذکر داده اند که افزایش مشکلات اقتصادی منجر به رشد بزه شده است.اما آیا آنان که باید بشنوند و تجدیدنظر نمایند این هشدارها را جدی گرفته اند؟
این موضوع یک زنگ خطر و هشدار برای مدیران و مسئولان مرتبط است.افزایش و استمرار تورم کمرشکن تنها از قدرت خرید مردم کم نمی کند بلکه بحث امنیت را نیز تحت الشعاع خود قرار می دهد.در چند ماه اخیر اخبار متعددی از زورگیری های خشن منتشر شده و حتی علی دائی نیز طعم آن را چشیده اما کم کم داریم به سمتی می رویم که سارقان حتی به کودکان و خردسالان نیز رحم نمی کنند.
در چنین شرایطی عبور از مناطق به نسبت خلوت و در ساعت های خاص قطعا
غیر ممکن می شود و حتی به جایی می رسیم که جرات نخواهیم کرد فرزندان خود را برای یک خرید ساده و یا مدرسه و بازی به بیرون از خانه هدایت کنیم.
تکلیف مسئولان در این موضوع روشن است.گرانی افسارگسیخته در حال از بین بردن و تغییر بسیاری از معادلات است و متاسفانه برخی مسئولان متوجه این مهم نیستند و تنها سعی دارند با بازی با کلمات و دادن آدرس غلط به رسانه ها قسر در بروند.موضوع اقتصادی کم اهمیت نیست و می تواند تمام داشته های یک جامعه را از بین ببرد.بعید است مشکل با آمدن وزیر بازرگانی نیز حل شود!