راهبرد خنثی‌سازی تحریم‌ها جواب خواهد داد

رئیس دستگاه قضا: راهبرد خنثی‌سازی تحریم‌ها جواب خواهد داد آیت‌الله سید‌ابراهیم رئیسی در جلسه شورای عالی قوه قضائیه ایجادکردن داعش، القاعده و گروهک‌های تکفیری را نماد‌هایی از توسعه وحشی‌گری در عالم از سوی دشمنان دانست و گفت: «وحشی‌گری‌ها و جنایاتی که داعشی‌ها در منطقه مرتکب آن شدند، توسط شهیدان سلیمانی، المهندس و دیگر مجاهدان این عرصه پایان پذیرفت تا ان‌شاءالله زمینه برای تمدن نوین اسلامی هر‌چه بیشتر فراهم شود».
به گزارش «میزان»، رئیس قوه قضائیه در ادامه با اشاره به راهپیمایی گسترده روز گذشته مردم در عراق گفت: «آنچه روز گذشته مردم عراق در میدان التحریر فریاد زدند، فریاد اخراج آمریکایی‌ها بود که هم مجلس عراق آن را تصویب کرده است و هم مسئولان و مردم عراق مصمم هستند که این مهم هرچه زودتر انجام شود».
آیت‌الله رئیسی با بیان اینکه مردم عراق با تمام وجود خواستار گرفتن انتقام شهادت حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس و اخراج آمریکایی‌ها از کشورشان هستند، تصریح کرد: «داغ شهادت شهید سلیمانی و ابومهدی و دیگر شهدای جبهه مقاومت و همچنین روحیه مطالبه‌گری و انتقام‌جویی از آمریکا و پیگیری اخراج آنها از منطقه، هرگز به سردی نمی‌گراید».
رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه خداوند متعال آن بیداری و بیدارگری را که در خون شهدای کربلا قرار داد بود، در خون مطهر حاج قاسم سلیمانی هم قرار داده است، تصریح کرد: «امروز نه‌فقط مردم منطقه ما، بلکه همه مردم جهان، حاج قاسم سلیمانی را به‌عنوان نماد امنیت‌ساز و مبارزه با تروریسم در منطقه می‌شناسند و این سؤال جدی وجود دارد که چرا کسانی که مدعی حقوق بشر و مبارزه با تروریسم هستند، نماد مبارزه با تروریسم در عالم را ترور می‌کنند؟».


او درباره تولید واکسن کرونا در ایران هم گفت: «در وهله اول باید از مقام معظم رهبری تشکر کنم که این میدان را به ستاد اجرائی فرمان امام(ره) و پژوهشگران و دانشمندان دادند تا آنها جلوه‌ای از «ما می‌توانیم» را به منصه‌ظهور برسانند... امروز در میان ناباوری بسیاری از افراد در جهان، پزشکان، پژوهشگران و دانشمندان ایران اسلامی موفق به تولید واکسن کرونا شدند و هم‌اکنون شاهد هستیم که عده زیادی برای تست واکسن کرونا در نوبت هستند». رئیس قوه قضائیه تأکید کرد: «این آمادگی‌ها نشان‌دهنده این است که ما هم نسبت به کار ایرانی اعتماد داریم و هم حاضریم تن خود را در این کار بگذاریم تا جان مردم را نجات بدهیم».
رئیس قوه قضائیه با اشاره به راهبرد خنثی‌سازی تحریم‌ها گفت: «باید تمام کسانی که در حوزه‌های پولی و مالی، تولید، واردات و صادرات فعالیت می‌کنند، بدانند راهبرد خنثی‌سازی تحریم‌ها، راهبردی است که جواب داده و جواب خواهد داد». آیت‌الله رئیسی با تأکید بر این نکته که سخن‌گفتن از مذاکره با پیمان‌شکنان و پالس‌های این‌چنینی، سخن ملت ایران نیست، افزود: «بهترین کار و اقدام برای ناامید و مأیوس‌کردن دشمن، صرفا پایبندی به داشته‌ها و نیرو‌های جوان و برومند و فرهیخته خودمان است».
رئیس قوه قضائیه راهکار برون‌رفت از مشکلات در کشور را توجه به جهش تولید و اقتصاد مقاومتی و تولید واکسن و ماسک برای مقابله با کرونا دانست و با اشاره به مشکلات کشور در روز‌های اول شیوع کرونا در زمینه کمبود ماسک گفت: «امروز ما نه‌فقط تولیدکننده ماسک، بلکه صادرکننده این کالا به دنیا هستیم».