مرگ ناگهانی خواننده «خلبانان ملوانان»

جمشید نجفی از خوانندگان پیشکسوت موسیقی کشورمان که قطعه ملی میهنی «خلبانان» از جمله آثار مشهور او است، بر اثر سانحه تصادف دار فانی را وداع گفت.
به نقل از روبط عمومی موسسه هنرمندان پیشکسوت و به نقل از خبرگزاری مهر، جمشید نجفی از خوانندگان پیشکسوت موسیقی پاپ آذربایجان روز جمعه دهم بهمن ماه بر اثر سانحه تصادف، دار فانی را وداع گفت.
او در اثر تصادف رانندگی حین عبور از خیابانی در شهرری مصدوم و به بیمارستان منتقل شد و صبح جمعه دهم بهمن درگذشت.
جمشید نجفی از خوانندگان پیشکسوت موسیقی آذربایجان بود که طی دهه‌های اخیر آثار و ترانه‌های ماندگاری را به زبان آذری در دسترس مخاطبان قرار داده است که از آن جمله می‌توان به ترانه ماندگار «خلبانان ملوانان» به آهنگسازی بابک رادمنش اشاره کرد. این هنرمند مراغه‌ای طی سال‌های اخیر در شهر تهران ساکن بود.


«آخشاملار»، «رنگ شب»، «گلدی بابا»، «نی نیم» و «گجه لر» از جمله آلبوم‌هایی هستند که از این خواننده در دسترس شنوندگان قرار گرفته‌ است.
جمشید نجفی یکی از چهره‌های سرشناس موسیقی ایران در قبل و بعد از انقلاب بود، ولی نسل جدید بیشتر او را با آهنگ خلبانان و گجه لر می‌شناسند. او متولد تهران به تاریخ 1329 است و اصالتی آذری داشت.
پدرش اصالت باکویی دارد که به مراغه و بناب آمده و در آنجا سکنی گزیده و با همسری اردبیلی تشکیل زندگی می‌دهد، درواقع مادر جمشید اهل محله‌ای به نام جمعه مسجد در اردبیل است.
نجفی سال 1351 اولین آلبوم خود را با نام سلام به لیلی سلام به مجنون ساخته صمد نوریان به بازار عرضه کرد، سپس آلبوم‌های دیگری ازجمله آی دختر گل‌فروش و خواهش می‌کنم او سر زبان‌ها افتاد. او علاوه بر خوانندگی کار تئاتر هم کرد، اما ادامه نداد.
اما آثارهای ماندگار او به بعد از انقلاب برمی‌گردد که می‌توان به ترانه خلبانان ملوانان ساخته بابک رادمنش اشاره کرد که سال 1360 در دوران جنگ تحمیلی عراق تولید شد.
و آلبوم‌های دیگری از جمله گجه لر، گلدی بابا و آخشاملار به زبان آذری اشاره کرد.