سعید خطیب زاده: یک شهروند ایرانی در ترکیه بازداشت شده است

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان اظهار کرد: دولت کنونی آمریکا همچنان بر رویه دولت قبلی این کشور حرکت می کند و آنچه که امروز اتفاق می‌افتد با ۲۰ ژانویه هیچ فرقی نمی‌کند.
به گزارش ایسنا، سعید خطیب زاده صبح روز دوشنبه در نشست خبری خود با خبرنگاران در ارتباط با ادعای مطرح شده از سوی برخی از رسانه های ترکیه مبنی بر بازداشت یکی از کارمندان سرکنسول‌گری ایران در استانبول و انتشار تصاویری در این ارتباط از سوی برخی از شبکه های ترکیه در ارتباط با این موضوع اظهار کرد: همانطور که پیش از این گفته ام هیچ کارمند سرکنسولگری ایران بازداشت نشده است و نمی تواند چنین موضوعی اتفاق بیفتد. چرا که خلاف رویه هاست.
وی افزود: آنچه که رخ داده است بازداشت یکی از اتباع ایرانی در هنگام ورود به این کشور بوده است. ما با دولت ترکیه در این زمینه در تماس هستیم و نتیجه را خواهیم گفت و این موضوع باید در مسیر خود به زودی حل شود.
خطیب زاده همچنین در پاسخ به سوال دیگری در مورد بیانیه سه کشور اروپایی عضو برجام در ارتباط با اجرای تعهدات برجامی از سوی ایران و انتقاداتی که در این زمینه مطرح کرده بودند گفت: سه کشور اروپایی راه ساده تری دارند که به تنش ها پایان دهند و آن این است که به تعهدات برجامی خود برگردند و این راه ساده تر است. برجام در شرایط حساسی است و اینگونه تنش ها به برجام کمکی نمی کند.


خطیب زاده همچنین در پاسخ به سوالی در ارتباط با اظهارات اخیر وزیر اطلاعات در یک برنامه تلویزیونی اظهارکرد: موضع جمهوری اسلامی ایران بر صلح آمیز بودن کلیه فعالیت های هسته ای خود است و موضع ما در این زمینه تغییری نکرده است و فتوای مقام معظم رهبری در مورد حرام بودن سلاح های کشتار جمعی و سلاح هسته ای هم به جای خود باقی است.
سخنگوی وزارت خارجه همچنین در واکنش به اخبار منتشر شده مبنی بر کسالت ظریف گفت: آقای ظریف کسالت مختصری داشتند که موجب نگرانی شده بود ولی تست دیروز و امروزشان منفی اعلام شده، ایشان کرونا ندارند ولی آن کسالت را باید از ناحیه دیگری پیگیری کنند.
سخنگوی وزارت خارجه همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر حمله اخیر ارتش ترکیه به شمال عراق، گفت: ما بر این موضوع تاکید داریم که حاکمیت ملی عراق و تمامیت ارضی این کشور باید توسط همه به رسمیت شناخته شود و همه در این راستا حرکت کنند. البته اتفاق بدی نیز در حوزه تروریسم در مورد چند اتباع غیر نظامی ترکیه رخ داده است که این اقدام محکوم است. ما این اقدامات تروریستی را محکوم می کنیم و امیدواریم دیگر شاهد اینگونه اقدامات نباشیم و البته همانطور که گفتم باید تمامیت ارضی کشورها نیز رعایت شود و به آن احترام گذاشته شود.
سایر اخبار این روزنامه
آیا ارزهای دیجیتال می‌تواند راهی تازه پیش‌روز اقتصاد بگذارد؟ چراغ سبز رمزارز به سرمایه‌گذاران رضا دهکی از خرابی پایدار تا توسعه پایدار وزیر بهداشت: یکی از بزرگ‌ترین واکسن‌سازهای دنیا می‌شویم یک کارشناس بازار مسکن مطرح کرد: سرمایه‌گذاری بر واحدهای مسکونی برای بانک‌ها جذابیت ندارد مسکن در فاز انتظار ضرب‌الاجل سوم اسفند مسیر دیپلماسی را تغییر می‌دهد؟ هفته سرنوشت‌ساز در روابط ایران و آمریکا انجمن مدیران روزنامه‌های غیردولتی نسبت به مصوبه حذف انتشار آگهی‌ معاملات عمومی در روزنامه‌ها واکنش نشان داد ضربه مهلک بر بدنه جامعه مطبوعاتی با مصوبه دولت چرا سینماهای قدیمی به صورت پی در پی در خطر تعطیلی قرار می‌گیرند؟ انقراض سینماهای خاطره‌ساز رئیس قوه قضائیه: در زندان‌ها به روی مدعیان حقوق بشر باز است سعید خطیب زاده: یک شهروند ایرانی در ترکیه بازداشت شده است رئیس سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح خبر داد اِعمال محدودیت سایبری علیه کشورها توسط آمریکا انجمن مدیران روزنامه‌های غیردولتی نسبت به مصوبه حذف انتشار آگهی‌ معاملات عمومی در روزنامه‌ها واکنش نشان داد ضربه مهلک بر بدنه جامعه مطبوعاتی با مصوبه دولت ارز غیر‌متمرکز زیر نظر بانک متمرکز!