مدیریت کرونا، نخستین اولویت خوزستان است

قاسم سلیمانی دشتکی
استاندار جدید خوزستان
 خداوند متعال را شاکرم که توفیق خدمت به همه مردم خوزستان را به من اعطا کرده است. در این فرصت مغتنم، توجه به اقوام شریف و غیور خوزستان، مدنظر خواهد بود و امیدوارم بتوانم در راستای توزیع عادلانه امکانات و مدیریت به اقوام مختلف استان گام بردارم.در این مسیر نیازمند کمک و همراهی علمای محترم، نماینده محترم ولی فقیه در استان، نمایندگان محترم در مجلس خبرگان رهبری، نمایندگان محترم استان در مجلس شورای اسلامی، دانشگاهیان و نخبگان و مردم شریف خوزستان خواهم بود.
بدون شک اولویت نخست در خوزستان در شرایطی که وضعیت چند شهر استان به لحاظ کرونا قرمز شده و بیم خیز جدید کرونا می‌رود، کنترل بیماری کرونا البته به کمک مردم خواهد بود و انتظار می‌رود اقشار مختلف مردم نیز ضمن رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی، فاصله‌گذاری اجتماعی را در فضاهای شهری و اماکن عمومی مدنظر داشته باشند و از دورهمی‌های خانوادگی بویژه مراسم‌ شادی و عزا خودداری کنند تا به یاری مردم و کادر زحمتکش درمان استان بار دیگر کرونا را در خوزستان کنترل کنیم. در سال‌های اخیر معضلات ناشی از بارش‌ها و آبگرفتگی‌ها موجب رنجش و آسیب به مردم در برخی از شهرهای استان گردید. در همین راستا جمع‌آوری آب های سطحی و بهبود کیفیت آب شرب برخی از شهر‌ها و رفع مشکلات فاضلاب از چالش‌های پیش روی مردم نجیب خوزستان است که قطعاً با یک برنامه‌ریزی مدون و جامع تلاش خواهد شد تا هرچه سریعتر این مشکلات کم و ان شاءالله به طور کامل رفع شود. رایزنی و پیگیری‌ها برای حل این مشکلات ریشه‌ای در نخستین روز کاری کلید خورده و امیدواریم تا چند هفته آینده مردم شاهد نتیجه این تلاش‌ها باشند و آثار آن را لمس کنند.


از سوی دیگر تکمیل زیرساخت‌های استان و سرعت بخشیدن به روند اجرایی پروژه‌های کلان از اولویت‌های دیگری خواهد بود که به جدیت پیگیری خواهد شد. در این راستا تخصیص بخشی از درآمد حاصل از صادرات نفت به خوزستان در بودجه 1400 جهت رفع مشکلات زیرساختی از جمله مواردی است که رایزنی برای تحقق کامل آن در نخستین روز کاری از طریق رایزنی با معاون اول رئیس جمهوری پیگیر شدم که امیدوارم این مسأله مورد توجه ویژه دولت قرار بگیرد. اما بحث توانمندسازی محرومان و رفع مشکلات مناطق حاشیه‌ و توانمندسازی و استفاده از ظرفیت نهادهای غیردولتی و اجتماعی، نیز از اولویت‌های کاری استانداری خوزستان خواهد بود.در پایان خاطرنشان می‌سازم، استانداری در دور جدید کاری از همفکری با استادان، کارشناسان و مقامات استانی و کشوری برای پیشرفت و توسعه بیش از پیش خوزستان استقبال خواهد کرد.