سرما در آمریکا جان 40 نفر را گرفت میلیون‌ها نفر آب و برق ندارند

سرویس خارجی- میلیون‌ها آمریکایی در مناطق مرکزی و جنوبی آمریکا طی یک هفته گذشته در محاصره برف و یخبندان گیر افتاده‌اند و نظام سیاسی پرمدعای این کشور تاکنون نتوانسته اقدام موثری برای کاستن از این شرایط بحرانی انجام دهد. بر اساس گزارش‌ها، شمار تلفات این سرمای مرگبار تا لحظه تنظیم این گزارش به 40 نفر رسیده است. نشریه «هیل» در این باره نوشته، در پی تشدید سرما و یخبندان فلج‌کننده در جنوب و نواحی مرکزی آمریکا، هزاران نفر در ایالت لوئیزیانا با قطعی برق مواجه‌اند و حدود یک میلیون نفر از ساکنان این ایالت به آب آشامیدنی سالم دسترسی ندارند.«سی‌ان‌ان» نیز خبر داده، مقام‌های آمریکایی درباره سرما و مشکلات ناشی از آن برای بیش از ۱۰۰ میلیون نفر در مناطق مرکزی و جنوبی این کشور از تگزاس گرفته تا نیوانگلند وضعیت «هشدار» اعلام کرده‌اند.
بر اساس گزارش این شبکه تلویزیونی، طوفان و سرما در مناطق مرکزی و جنوبی آمریکا باعث قطع برق حدود 2.5 مشترک شامل منازل مسکونی و شرکت‌ها شده و سهم تگزاس از قطع برق، ۱.۹ میلیون مشترک بوده است. قطعی برق و همچنین آب در مناطقی که با سرما دست وپنجه نرم می‌کنند، باعث شده که برخی از ساکنان برای رهایی از این بحران به دیگر مناطق پناه ببرند اما وضعیت نامساعد جاده‌ها و مشکلات تامین بنزین و سوخت خودروها، وضعیت را پیچیده‌تر کرده است. قطع آب تنها مختص به تگزاس نبوده و ساکنان مناطق مختلف ایالت اوکلاهاما از قبیل شهر تولسا روز سه‌شنبه خبر داده‌اند که به دلیل سرمای شدید بیش از ۱۰۰ لوله و سرویس دهنده اصلی در این شهر قطع شدند.
سناتور فرار کرد!
از سوی دیگر به دنبال انتشار تصاویر حضور «تد کروز» سناتور تگزاس و خانواده وی در یک فرودگاه برای فرار از سرمای بی‌سابقه این ایالت، فعالان شبکه‌های اجتماعی به‌ویژه اهالی تگزاس خواستار استعفای او شدند. شبکه تلویزیونی راشا تودی در این باره اعلام کرده، انتشار تصاویر حضور «تد کروز» در یک فرودگاه برای انجام سفر به «کانکون» مکزیک در بحبوحه بحران سرما و طوفان مرگبار در این ایالت، باعث شده که فعالان شبکه‌های اجتماعی در آمریکا به ویژه اهالی تگزاس خواستار استعفای او شوند. «کولبی لی» یک فعال سیاسی در ایالت تگزاس هم در توئیتی در این باره نوشته: «برق و آب خانه پدربزرگ و مادربزرگ من قطع است. مادر من که یک کارگر رستوران است بیکار شده و حقوقی نمی‌گیرد. نام برادر من که وضعیت جسمی خوبی ندارد در لیست انتظار برای دریافت واکسن کرونا است و سناتور ایالات من در کانکون حضور دارد. تد کروز استعفا بده». جنجال‌ها درباره فرار تد کروز در شرایطی انجام شده که به گفته مقام‌ها و رسانه‌های آمریکایی، ایالت تگزاس در موضوع قطع برق در آمریکا ناشی از بحران طوفان و سرمای کشنده در این کشور بدترین وضعیت را دارد. بر اساس گزارش‌ها به دنبال افزایش جنجال‌ها تد کروز مجبور شد سفر خود را نیمه تمام رها کرده و دوباره به تگزاس بازگردد.
سایر اخبار این روزنامه
فریب نخورید! شرط بازگشت آمریکا به برجام لغو همه تحریم‌هاست تعفن فرهنگ غربی و ادکلن فرانسوی! (یادداشت روز) اخبار ویژه برادر عزیز؛ این امتیاز که وجود خارجی ندارد! (نکته) پهپادهای حزب‌الله از مراکز نظامی اسرائیل تصویربرداری کرده و بازگشتند ایران هواپیمای جت مسافری ۱۰۰ نفره‌ می‌سازد سرما در آمریکا جان 40 نفر را گرفت میلیون‌ها نفر آب و برق ندارند داعش رسماً اعلام کرد در مأرب کنار ائتلاف سعودی با انصارالله می‌جنگد وزیر راه و شهرسازی: بازسازی شهر زلزله‌زده سی‌سخت به سرعت آغاز می‌شود افتتاح طرح‌های ملی وزارت صمت در هرمزگان، کرمان و مازندران ایرانِ ۲۰۲۱ بسیار پیشرفته‌تر از ایران پنج سال قبل است مستندات نماینده مجلس درباره مشارکت دولت در اجرای سند 2030 ! روایت روزنامه اصلاح‌طلب از انحرافات دولت نسبت به قانون برنامه ششم توسعه فریب نخورید! شرط بازگشت آمریکا به برجام لغو همه تحریم‌هاست فریب نخورید! شرط بازگشت آمریکا به برجام لغو همه تحریم‌هاست