محمود فکری بعد از فراز و فرودهای در نیم‌فصل لیگ بیستم از استقلال جدا شد پایان فکری با آبی ها

گروه ورزش - محمود فکری سرمربی استقلال پس از تساوی مقابل مس رفسنجان در اولین دیدار دور برگشت لیگ ببستم، از این تیم جدا شد.
پس از تساوی استقلال مقابل مس رفسنجان در هفته شانزدهم رقابت‌های لیگ برتر و پیروزی پرسپولیس مقابل سایپا، فاصله آبی پوشان با صدر جدول به شش امتیاز رسید و این مسئله وضعیت آینده کاری محمود فکری را در خطر قرار داد تا اینکه او سرانجام از جمع استقلالی‌ها جدا شد.
محمود فکری که در میان سیلی از گزینه‌های پر رنگ و لعاب برای هدایت استقلال از آندره آ استرماچونی گرفته تا الکس نوری به نیمکت آبی پوشان رسید، در طی 16 دیدار از لیگ بیستم هرگز نتوانست انتظارات هواداران استقلال را برآورده کند و سبک بازی تیم او حتی در زمانی که آبی پوشان در صدر جدول حضور داشتند، همواره مورد انتقاد قرار گرفت.
پس از شکست استقلال در هفته پایانی نیم فصل نخست مقابل سپاهان، انتقادها از فکری به اوج خود رسید و هواداران استقلال با حضور در محل تمرین تیم و برگزاری تجمع مقابل مجلس شورای اسلامی، خواهان اخراج فکری شدند. هیئت مدیره آبی پوشان نیز پس از باخت به سپاهان، برای ادامه یا خاتمه کار فکری تشکیل جلسه داد و شایعاتی پیرامون فرصت به این سرمربی تا پایان هفته هفدهم به گوش رسید که البته این مسئله هرگز از سوی اعضای هیئت مدیره تایید نشد.


در نهایت استقلال در آغاز نیم فصل دوم و در هفته شانزدهم لیگ برتر به مصاف مس رفسنجان رفت و عملکرد آبی پوشان در این بازی نیز نتوانست نظر هواداران را جلب کند و شاید اگر درخشش سیدحسین حسینی درون دروازه تیم فکری نبود، این بازی با نتیجه دیگری رقم می خورد.
پس از برتری پرسپولیس مقابل سایپا و اینکه استقلال باید هفته آینده به مصاف فولادی برود که با یک امتیاز کمتر نسبت به آبی پوشان در رده چهارم ایستاده، در نهایت اعضای هیئت مدیره استقلال تصمیم گرفت به همکاری با محمود فکری پایان دهد تا این سرمربی جویباری پس از 16 بازی حضور بر روی نیمکت استقلال، با کسب 7 برد، 6 مساوی، 3 شکست و 27 امتیاز به کارش در جمع آبی پوشان پایان دهد.
فکری: از هدایت استقلال استعفا دادم
بعد از اعلام برکناری سرمربی استقلال از سوی مدیرعامل این باشگاه، محمود فکری اعلام کرد که از هدایت این تیم استعفا داده است.
محمود فکری پس از جلسه با احمد مددی (مدیرعامل باشگاه استقلال) اظهار داشت:من استعفا دادم و کارم با استقلال تمام شد. کار من با استقلال به پایان رسید.
او افزود: امیدوارم این تصمیم برای همه خیر باشد. به تمرین استقلال هم نمی‌روم، چون همه چیز تمام شد.
اخراج یا استعفا؟
مدیران باشگاه استقلال برای جدایی با «محمود فکری» سرمربی این تیم به توافق رسیدند. این پیامی بود که دیروز بعد از جلسه مدیرعامل باشگاه استقلال با محمود فکری علام کرد.
در این جلسه مددی با ابراز نارضایتی از نتایج استقلال در لیگ بیستم عملکرد کادر فنی آبی‌پوشان را مورد انتقاد قرار داد.
مدیرعامل استقلال در این نشست به فکری گفت: توقع مدیران و هواداران استقلال این بود که استقلال علاوه بر اینکه نمایش‌های خوبی را در مسابقات لیگ برتر به اجرا می‌گذارد با جمع‌آوری امتیازات لازم در جمع مدعیان اصلی قهرمانی قرار داشته باشد اما این تیم نتوانست انتظارات را برآورده سازد.
این در حالی است که از روز دوشنبه و بعد از بازی تساوی استقلال با مس رفسنجان زمزمه‌هایی مبنی بر اخراج فکری از آبی‌پوشان در فضای رسانه‌ای و مجازی کشور منتشر شد و حتی اعلام شد اعضای هیئت‌مدیره و مدیرعامل ستقلال جلسه‌ای به صورت مجازی برگزار کرده‌اند و به این جمع‌بندی رسیده‌اند با محمود فکری قطع همکاری کنند.
آغاز مذاکرات برای بازگشت مجیدی
فرهاد مجیدی نزدیک ترین گزینه برای جانشینی محمود فکری در استقلال است و مذاکرات با او آغاز شده است.
فرهاد از نگاه تماشاگران استقلال و شاید اعضای هیات مدیره بی‌دردسرترین و شاید هم بهترین گزینه برای هدایت آبی هاست. او به دنبال تمام کردن ماموریتش در جمع آبی ها بود اما به بهانه بازگرداندن استراماچونی؛ فرهاد مجیدی را کنار زدند و محمود فکری از راه رسید در حالی که اگر این اتفاق رخ نمی داد شاید در سال های آتی و با توجه به تجربیات بیشتری که محمود فکری از مربیگری در لیگ برتر کسب می کرد گزینه بهتری برای استقلال می شد.
وریا غفوری بعد از تعویض به نشانه اعتراض راهی رختکن می شود. محمود فکری به جای برخورد با این رفتار به آسانی از کنار آن می گذرد. رشید مظاهری علیه مربی مصاحبه می کند و بعد در میانه های تمرین – تمرین را رها می کند و به کلینیک پزشکی می رود و قهر مهدی قایدی که شاید محمود فکری در آن نقشی نداشته اما بهتر می توانسته آنرا مدیریت کند.
مشکلات همیشه در استقلال وجود داشته و در پرسپولیس هم وجود دارد اما همواره مربیان سعی می کنند به گونه ای این مشکلات را مدیریت کنند که سر باز نکند چرا که اگر این چنین شود نتایج را تحت تاثیر قرار خواهد داد. به یاد داریم در گذشته های نه چندان دور سید جلال حسینی به عنوان کاپیتان پرسپولیس به عنوان بازیکن تعویضی به میدان می رفت اما مدیریت یحیی به گونه ای بود که حتی یک بار کایپتان به این موضوع نه در رفتار و نه در مصاحبه اعتراض نکرد و تازه به عنوان بازیکن تعویضی چنان با انگیزه بازی می کرد که برای همه درس و الگو شد؛ محمود فکری با همه تاکیداتی که روی مسایل انضباطی داشت با بی انضباطی ها برخورد نکرد و نتیجه امروز آن شده که مدیریت تیمش را از دست داد.
و یک رفتار اشتباه دیگر که از محمود فکری و کادر فنی اش سر زد تاکید بیش از اندازه روی اتاق فکر بود. به یاد مصاحبه های دست های پشت پرده افتادیم. او حتی در مواجه با یک سوال ساده عنان اختیار را از دست داد و سالن کنفرانس را ترک کرد. شاید بهتر بود که محمود فکری می گفت تیم ایراد فنی دارد و باید روی ایراد فنی تیم کار کنیم چرا که همه به خوبی می دانیم اگر اتاق فکری هم وجود داشته باشد این بازیکنان هستند که در زمین بازی می کنند و می توانند همه توطئه را با هدایت محمود فکری خنثی کنند.
و اینها برای هیات مدیره استقلال مهمتر از امتیازات از دست رفته است. امتیازات از دست رفته در هفته های آتی قابل جبران است اما وقتی مدیریت تیم از دست می رود جمع کردن حواشی و همدل کردن تیم برای نتیجه گیری بسیار سخت خواهد شد. فکری با همه تلاش های صادقانه ای که داشت به نظر می رسد نتوانست کاراکتر تاثیرگذاری برای آبی ها باشد و به نظر می رسد جای خود را باید به یک مربی جدید بدهد و او احتمالا کسی نخواهد بود جز فرهاد مجیدی. مربی ای که کنار گذاشتنش از استقلال ما را به یاد برکناری عجیب علی دایی از پرسپولیس انداخت.
سایر اخبار این روزنامه
محمود فکری بعد از فراز و فرودهای در نیم‌فصل لیگ بیستم از استقلال جدا شد پایان فکری با آبی ها ژوبین صفاری چرا باید منتقد جدی حسن روحانی بود؟ با صدور قطعنامه، توافق اخیر با آژانس احتمالا لغو می‌شود پنجره‌های بسته در انتظار دیپلماسی؟ بررسی علت پرطرفدار بودن رمان‌های خارجی به نسبت رمان‌های داخلی ایرانی، ایرانی بخوان! جنجال در مجلس صباغیان: آقای قالیباف، مجلس پادگان نظامی نیست همه چیز درباره واکسن‌ کرونا در ایران قیمت واکسن کرونا چقدر است؟ تصویب لوایح پالرمو و سی‌اف‌تی مستقل از موضوع FATF مورد وفاق قوای سه‌‌گانه بوده است؟ گره کور لیست سیاه «ابتکار» تاثیر آزادسازی منابع بلوکه‌شده ایران بر بازار ارز را بررسی کرد سایه شوک مقطعی بر سر بازار ارز روحانی در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت: «کولبری» و «سوخت بری» در شان مردم و کشور نیست سختی ها تمام می شود امیر سرلشکر موسوی: ملت ایران بیش از ۴۰ سال نظام سلطه را زمین گیر کرده است کار کمیسیون اروپا برای تقویت تجارت با ایران بلینکن: عربستان مشتاق پایان جنگ در یمن است!