محاکمه قاتل جرج فلوید در میان نگرانی مردم از بی‌عدالتی نظام قضایی آمریکا

هزاران معترض به نژادپرستی و خشونت پلیس آمریکا در آستانه برگزاری محاکمه پلیس سفیدپوستی که با روش فشار برگردن، راه نفس «جورج فلوید» را بست، در خیابان‌های «مینیاپولیس» تظاهرات کردند و خواستار اجرای عدالت شدند.
سیاهان اصلی‌ترین قربانیان نژادپرستی ساختاری و گسترده پلیس آمریکا هستند. شلیک به سیاهان و کشتار آنان و سپس، بروز اعتراضات به این کشتار‌ها، تبدیل به نمایش دنباله داری شده است که هر روز در یکی از شهرهای آمریکا روی صحنه می‌رود. شلیک‌ها ادامه دارد و اعتراضات نیز ادامه دارد، اما اتفاق خاصی نمی‌افتد و پلیس آمریکا مطمئن از مصونیت آهنین خود، هر روز سیاه پوستی را به یک بهانه‌ای با شلیک گلوله می‌کشد. تنها اتفاقی که در این میان می‌افتد، این است که پلیس یا پلیس‌های قاتل، برای مدتی از کار معلق شده و به مرخصی فرستاده می‌شوند! پس از مدتی که اعتراضات خوابید، دوباره پلیس‌های قاتل بر سر کار خود حاضر می‌شوند. دیروز نیز در ایالت مینیاپولیس آمریکا نمایش دیگری از محاکمه پلیس قاتل روی صحنه رفت.  25 می‌2020(5 خرداد 1399)، «جرج فلوید» 46 ساله توسط مامور پلیس سفیدپوست شهر مینیاپولیس به طرز وحشیانه‌ای کشته شد. این سیاه‌پوست آمریکایی بعد از آنکه مامور پلیس حدود هشت دقیقه زانویش را روی گردن او فشار داد، جان باخت. آخرین حرف‌هایی که فلوید قبل از جان باختنش ‌زد، این بود: «من نمی‌توانم نفس بکشم». انتشار فیلم قتل جورج فلوید، جرقه اعتراضات سراسری در آمریکا علیه خشونت‌ها و تبعیض‌های نژادپرستانه را روشن کرد و آخرین جمله او در حیاتش، سمبل اعتراضات شد.حالا بعد از گذشت 287 روز از این جنایت، قاتل وی به دستگاه قضایی آمریکا سپرده شده است. اما، سیاهان آمریکا به شدت نگران این هستند که عدالت درباره قاتل فلوید، اجرا نشود. به همین دلیل نیز روز یک شنبه هزاران معترض به نژادپرستی و خشونت پلیس، در آستانه آغاز محاکمه «درک شووین» افسر پلیس سفید پوستی که راه نفس «جورج فلوید» را بست‌، در خیابان‌های شهر مینیاپولیس راهپیمایی کردند و خواستار اجرای عدالت شدند. به گزارش وبگاه خبری «آکسیوس»، این افسر پلیس به قتل درجه دو و غیرقانونی فلوید متهم است. وی تا پیش از محاکمه، با قرار وثیقه آزاد بوده است. به گزارش خبرگزاری فرانسه، ساکنان شهر مینیاپولیس در ایالت «مینه‌سوتا» بسیار مشتاق برگزاری این محاکمه هستند و روند این پرونده را از نزدیک دنبال می‌کنند. معترضان روز یکشنبه اطراف دادگاه جمع شدند و بسیاری از آنها پلاکاردهایی که روی آنها نوشته شده بود: «جان سیاه‌پوستان با ارزش است»، را در دست داشتند و خواستار عدالت برای قاتل فلوید شدند.سه مامور پلیس دیگری هم که در این قتل دست داشتند، با اتهامات خفیف‌تری رو‌به‌رو هستند و به صورت مجزا، محاکمه خواهند شد.
روز شنبه نیز پلیس مینیاپولیس آمریکا از تیراندازی مرگبار در محل قتل فلوید خبر داده بود. جایی که به دنبال اعتراضات سراسری علیه خشونت و تبعیض‌های نژادپرستانه در آمریکا، به مکان یادبود تبدیل شده است. «جان الدر» سخنگوی اداره پلیس مینیاپولیس خبر داد، شنبه شب (به وقت محلی این شهر آمریکا) یک نفر در همان مکانی که فلوید جانش را از دست داد، بر اثر تیراندازی کشته شد.الدر و دیگر مقام‌های پلیس مینیاپولیس آمریکا توضیح بیشتری درباره تیراندازی در محل قتل فلوید ندادند و اسامی قربانی و مظنون این تیراندازی را هم منتشر نکردند.
محاکمه خبرنگار!


از سوی دیگر و همزمان با محاکمه پلیس نژادپرست،
سی ان ان گزارش داد که یک خبرنگار آمریکایی نیز به علت پوشش خبری اعتراضات ضد نژادپرستی و قتل فلوید، محاکمه می‌شود. «آندریا می‌سهوری » در ماه می(خرداد) به علت پوشش خبری تظاهرات حمایت از سیاه پوستان و مخالفت با نژادپرستی، بازداشت شد. نیرو‌های امنیتی به صورت این خبرنگار اسپری فلفل پاشیدند و وي را بازداشت کردند. او به اخلالگری و آشوب متهم شد. می‌سهوری یکی از چندین خبرنگار آمریکایی است که خرداد و تیر 99 بازداشت شده است. اتهامات مطرح علیه او، همچنان به قوت خود باقی است. پلیس آمریکا همچنان پس از گذشت 9 ماه، بر مواضع خود مبنی بر لزوم محاکمه این خانم خبرنگار تاکید دارد.
تدارک برای حمله سایبری
خبر دیگر از آمریکا اینکه، یک روزنامه آمریکایی نزدیک به حزب حاکم «دموکرات» این کشور، از احتمال انجام سلسله حملات سایبری سری واشنگتن علیه روسیه طی سه هفته آینده خبر داد.روزنامه«نیویورک تایمز» گزارش داد، دولت
«جو بایدن» قصد دارد حملات سایبری گسترده روسیه علیه آمریکا را تلافی کند. واشنگتن مدعی است که روسیه در هفته‌های آخر دولت «دونالد ترامپ»، علیه آمریکا دست به حملات سایبری زده است. بر اساس این گزارش، دامنه و پیچیدگی حملات سایبری به نهادهای آمریکایی به حدی بود که واشنگتن در متوقف‌کردن و تعیین میزان خسارات ناشی از آن ناتوان مانده است. بنا بر گزارش راشاتودی، حملات سایبری احتمالی آمریکا علیه روسیه، احتمالا با اعمال تحریم‌های اقتصادی واشنگتن ضد مسکو همزمان خواهد بود. «جیک سولیوان» مشاور امنیت ملی کاخ سفید، در مصاحبه هفته گذشته با نیویورک تایمز،  از ایده انجام حملات سایبری سری علیه روسیه به «تلافی» حملات سایبری چندی قبل روس‌ها، حمایت کرده بود.مشاور امنیت ملی کاخ سفید همچنین، در مصاحبه با شبکه «سی‌بی‌اس» اعلام کرده بود که آمریکا به منظور تنبیه روسیه، از «ترکیبی از ابزارهای دیده شده و دیده نشده» استفاده خواهد کرد.
سایر اخبار این روزنامه
تقریظ رهبر انقلاب بر کتاب «عصرهای کریسکان» در سنندج منتشر شد غافلگیری آمریکا و آل‌سعود در بزرگ‌ترین حمله موشکی و پهپادی انصارالله چرا معماران برجام هم به آن لگد می‌زنند؟(یادداشت روز) اخبار ویژه اختلاف بی‌سابقه در خاندان سلطنتی انگلیس /عروس ملکه: این خاندان نژادپرست و دروغگوست بانک‌ها مانع کاهش قیمت مسکن می‌شوند محاکمه قاتل جرج فلوید در میان نگرانی مردم از بی‌عدالتی نظام قضایی آمریکا هیچ تماس مستقیم یا غیرمستقیمی با آمریکا نداشته و نداریم دلالان نباید عرصه را برای مردم، تولیدکنندگان و توزیع‌کنندگان تنگ کنند قالیباف: وظیفه همه مسئولان گره گشایی از مشکلات مردم است پیشنهاد آمریکا برای حضور ایران روسیه و چین در مذاکرات صلح افغانستان شرط بازیابی برجام رفع کامل تحریم‌های ایران است بودجه 1400 تورم‌زاست اما ربطی به دولت ندارد! غافلگیری آمریکا و آل‌سعود در بزرگ‌ترین حمله موشکی و پهپادی انصارالله غافلگیری آمریکا و آل‌سعود در بزرگ‌ترین حمله موشکی و پهپادی انصارالله