مترو روی ریل حادثه

عصر روز گذشته تصادف 2 قطار خط دو مترو تهران در ایستگاه طرشت به سمت ایستگاه فرهنگسرا 48 مصدوم بر جای گذاشت.
این حادثه در حالی رخ داد که قطار مسیر طرشت به سمت فرهنگسرا در ایستگاه توقف کرده بود و هنوز دربهای آن باز نشده بود که قطار دیگری از پشت و با سرعت به این قطار کوبید.
در گزارش های ابتدایی که از این حادثه منتشر شد به شکسته شدن شیشه های هر دو قطار و هراسان بودن مسافرانی که خود را به بیرون قطار رسانده اند اشاره شده است. همچنین لحظاتی پس از حادثه آتش نشانان ایستگاه 77 در محل حاضر شدند و با توجه به اینکه قطار دوم در داخل تونل گیر کرده بود توانستند درب تنها واگنی که از این قطار به ایستگاه رسیده بود را باز کرده و مسافران و مجرحان را خارج کنند. در همان لحظات نخست گروه اورژانس حاضر در ایستگاه به خاطر تعداد زیاد مجروحان درخواست انتقال اتوبوس آمبولانس کردند و تعداد 20 تا 30 مجروح که به خاطر جراحات و صدمه دیدن زیاد امکان خارج شدن از ایستگاه را نداشتند در همانجا تحت مداوا قرار گرفتند. از طرفی یک ساعت پس از حادثه چند اتوبوس شرکت واحد در ایستگاه مترو طرشت انتقال یافتند  تا مسافران مترو را انتقال دهند. تا لحظه تنظیم این خبراز تعداد مجروحان قطعی و یا فوتی احتمالی در این حادثه آماری در دست نیست.در پی این حادثه معاون عملیات اورژانس تهران گفت : مصدومان به بیمارستانهای حضرت رسول اکرم، امام خمینی و شریعتی منتقل شدند.
در همین ارتباط اقبال شاکری، رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران با بیان اینکه بررسی اولیه این حادثه نشان داد که یک قطار در ایستگاه طرشت توقف داشته و متاسفانه قطار دیگر از پشت به این قطار برخورد می‌کند گفت: متاسفانه سیستم کنترل و هشداردهنده عمل نکرده و دو راهبر از تردد همزمان بی‌خبر بوده‌اند و نقص سیستم کنترلی باعث بروز این حادثه شده است.