اخبار ویژه

اقدام تروریستی، نتیجه آدرس غلط به آمریکا و اسرائیل
همکار سابق نشریات اصلاح‌طلب با اشاره به حوادث تروریستی دیروز در تهران نوشت: آقای روحانی این بازتاب عملکرد نسنجیده شما است.
داریوش سجادی می‌نویسد: وقتی در انتخابات تصویری از ایران ارائه کردید که در آن سپاه به لسان شما به اتهام موشک‌بازی تضعیف شد و کل 38 سال گذشته را زیر سؤال بردید ترجمه و بازتاب این دواعی نزد آمریکا و عربستان و اسرائیل یعنی فرصت‌خوبی است تا بتوان این گسل رو با چالش امنیتی فعال کرد.
تصور کردید آمریکایی‌ها شیفته شما شده و به پابوس‌تان می‌آیند.


بالغ بر 3 ماه قبل از انتخابات به سهم خود تأکید کردم به جای این مستوفی الممالک مملکت محتاج یک ماتادور است تا آن گاو افسار گسیخته در واشنگتن را مدیریت و مهار کند.
با لطائف‌الحیل رأی ربایی کردید و اکنون عملیات تروریستی در قلب تهران نتیجه نخست آن بازی‌ها برای پیروزی در انتخابات است.آدرس غلط ندهید اوباما جانی‌تر از ترامپ بود
شبکه رسانه‌ای عنکبوت برای تسهیل کار شبکه نفوذ، اقدام به تحریف واقعیات نارنجی کرده‌اند.
در پی عملیات تروریستی دیروز در تهران، برخی سایت‌ها و کانال‌های مجازی وابسته به شبکه عنکبوت، تلاش کردند این ماجرا را به تغییر دولت در آمریکا و تیم ترامپ نسبت دهند. این رسانه‌ها مدعی شده‌اند زمان اوباما از این خبرها نبود و دولت دموکرات‌ها به تفاهم و تعامل اعتقاد داشت؛ برخلاف ترامپ که معتقد به تهدید و ترور است.
اما برخلاف این ادعا، واقعیت این است که همین خط عملیات تروریستی که دولت اوباما با شدت تمام پیگیری می‌شد؛ چنان که جنایت‌های پشت سر هم گروهک‌هایی مانند ریگی و ترور دانشمندان هسته‌ای در همان دوره اوباما انجام شد و بارها تیم‌های تروریستی قبل از عملیات به دام افتادند، ضمن اینکه برخی عملیات خرابکارانه و حملات سایبری مانند استاکس‌نت، محصول دوره ریاست اوباما می‌باشد.مرعشی: شاید فسادی داشتند که در لیست امید نگذاشتیم(!)
درخواست عمومی «شفافیت لیست شورای شهر اصلاح‌طلبان» و سکوت عاملان و مهندسان اصلی آن، باعث نزاع جدی در پشت پرده شورای عالی اصلاح‌طلبان شده است.
سایت اصلاح‌طلب و دولتی انتخاب با طرح مطلب فوق نوشت: محمد نیشابوری رئیس دفتر سیاسی حزب اسلامی کار با افشاگری تازه در مورد عوامل لیست 150 و 42 نفره، بار دیگر بازی «کی بود کی بود من نبودم» را کلید زد و سعی کرد، ضمن مظلوم‌نمایی برای حزب خود، رئیس خود در حزب کار را از هرگونه تأثیرگذاری در لیست اصلاح‌طبان مبرا کند و در عین حال گفت: ریاست هیئت تعیین لیست 42 نفره شورای شهر برعهده حجت‌الاسلام موسوی لاری بود.
این در حالی‌است که طی هفته‌های اخیر، اخبار مختلفی در مورد نقش افراد مؤثر دیگری در کنار لاری، در رسانه‌ها منتشر شده بود.
انتخاب می‌افزاید: طبق اخبار رسیده، فرزند موسوی لاری در میان 42 نفر بوده و پس از آن، به گفته پدر «دیگر در توان او نبوده که بتواند آقازاده را به لیست 21 نفر منتقل کند»! شنیده شده موسوی لاری نتوانسته ناراحتی خود را از عدم حضور آقازاده خود در لیست 21 نفره پنهان کند و در جلسات مختلفی، نسبت به رفتار «هیئت اصلی مهندسی» اعتراض و گلایه کرده است.
محمد نیشابوری درباره نحوه چینش فهرست امید گفت: هیئت هفت نفره به دلیل تعداد فراوان نامزدهای اصلاح‌طلب یک کارگروه 14 نفره‌ای را به صورت محرمانه برای مدت زمان بررسی و ارزیابی نامزدها تعیین کرد تا به عنوان کارشناس مدارک خود اظهاری نامزدها را بررسی کنند. البته اشتباه اصلی از همین جا آغاز شد. این هیئت به دلیل آنکه مدارک متقن در اختیار نداشت و فقط خوداظهاری نامزدها ملاک عمل قرار گرفته بود از همان ابتدا دچار چالش شد. اغلب اطلاعات وارد شده در پرونده‌ها ناقص یا قابل اتکا و اعتماد نبود.
نیشابوری در پاسخ به این پرسش که برخی مدعی هستند آقای دکتر کمالی (رئیس حزب کار) مسئولیت کمیته هفت نفره را برعهده داشته و ایشان نقشی اساسی در تعیین لیست 42 نفر داشته‌اند گفت: این ادعا کاملا نادرست و عاری از حقیقت است. من به عنوان یکی از اعضای کارگروه 14 نفره قاطعانه اعلام می‌کنم که مسئولیت کمیته هفت نفره با جناب آقای موسوی لاری بود. در نخستین جلسه‌ای که افراد کارگروه برای آشنایی و هماهنگی دور هم جمع شدیم ریاست جلسه با ایشان بود. حتی پیشنهاد اینکه چه کسی ریاست کارگروه را برعهده بگیرد هم توسط ایشان داده شد و به نوعی پیشنهاد ایشان، انتصاب آن عزیز بود که جمع هم پذیرفت. پس اینکه  امروز مطرح می‌شود که آقای کمالی ریاست کمیته هفت نفره را برعهده داشته‌اند کاملا امری نادرست و عاری از حقیقت است. البته شواهد و قراین دیگری هم دارم که اثبات می‌کند مسئولیت کمیته با چه کسی بوده است که امیدوارم نیازی به بیان آنها نباشد.
در همین حال حسین مرعشی در مصاحبه باعصر ایران  گفت: تمام ساز و کارهای در نظر گرفته شده از عید تا زمان ارائه لیست توضیح داده شد. شاید کسی فسادی داشته و از نظر ما شرایط حضور در لیست را نداشته است چرا حتما باید آبروی افراد را برد و گفت، به دلیل فلان تخلف، شخصی را در لیست قرار ندادیم. آنچه مشخص است؛ « ترجیحاتی است که ما داشته‌ایم و اعتمادی است که مردم محبت کردند و به ما داشتند».
لیست 21 نفره امید از میان 700 نفر بسته شده که سخنان مرعشی توهین به 680 نفر جا مانده از لیست است. آفتاب یزد اخیرا ادعا کرد کرباسچی دبیرکل کارگزاران شرط حضور افراد در فهرست امید را پرداخت 2 میلیارد تومان عنوان کرده بود.اونا که هوات رو داشتن الان هوا ندارن ... آقای روحانی
مردم خوزستان از آلودگی هوا شاکی هستند. برخی از رأی‌دهندگان به روحانی در شبکه‌های اجتماعی نوشته‌اند «اونا که هوات رو دارن- الان هوا ندارن»!
به گزارش آفتاب یزد، در فضای مجازی شاهد ایجاد هشتگ  «‌‌# خوزستان هوا ندارد» هستیم. هشتگی که در آن از مسئولان خواسته شده خوزستان را فراموش نکنند.
یکی از کاربران در این خصوص نوشته است: «مقامات عزیز!  خوزستان را فراموش نکنید.» کاربر دیگری نوشته است: «اینجا برای نفس کشیدن هوا کم است». دیگری نوشت : «اونا که هوا نداشتن. بازم هوات رو داشتن، هواشونو داشته باش آقای روحانی.»
شخصی نیز اظهار کرده است: «میدونی ذرات خاک رو زیر دندونت حس کنی یعنی چی؟»
کاربران دیگر این‌طور نوشته‌اند: «اونا که هوات‌رو دارن الان هوا ندارن». «میدونی وقتی هوا گرمه و دما 45 درجه، برق نداری کولر روشن کنی، هوا پره ریز گرده و نمیتونی پنجره واکنی یعنی چی؟» «به خدا وقتی می‌گیم خوزستان هوا ندارد شوخی نمی‌‌کنیم چرا مسئولان درک نمی‌کنن؟»، «می‌ترسم از روزی که بچه‌هامون با ماسک اکسیژن به دنیا بیان»، «خوزستان هوا ندارد. هیچی دیگه تکرار تکرار تکرار»، «شما حال خوزستان رو درک نمی‌کنید چون خاک تنفس نمی‌کنید»، «دمای هوا 50 درجه، برق نیست، هوایی هم واسه نفس کشیدن نیست».
یادآور می‌شود در جریان سفر تبلیغاتی روحانی به اهواز، شماری از حامیان وی شعار می‌دادند «ما که هوا نداریم، هنوز هوات رو داریم».مالونی: کار «سیا» کمدی است آمریکا قدرت براندازی در ایران را ندارد
نایب رئیس اندیشکده بروکینگز اذعان کرد دولت‌های مختلف آمریکا در معارضه با جمهوری اسلامی ناتوان بوده‌اند.
سوزان مالونی مقام سابق وزارت خارجه آمریکا در واکنش به خبر انتصاب «مایکل دی‌آندرا» به عنوان رئیس بخش ایران در سازمان سیا نوشت: این گامی در راستای راهبرد تغییر است اما این سیاست نتیجه معکوس به همراه خواهد داشت.
«نیویورک تایمز» اخیرا از انتصاب دی‌آندرا به عنوان رئیس بخش امور مربوط به ایران در «سیا» خبر داده بود و گفته می‌شود وی نقشی کلیدی در عملیات ترور «اسامه بن لادن» موسس القاعده و عملیات‌های پهپادی ارتش آمریکا داشته است.
سوزان مالونی نایب رئیس اندیشکده بروکینگز، در توئیتر به این انتصاب واکنش نشان داد و نوشت: همواره مشخص بود که راهبرد تغییر رژیم ترامپ سرهم‌بندی شده و بی‌توجه به واقعیت‌های موجود خواهد بود. گزارش نیویورک تایمز نشان‌دهنده حرکت به سمت یک کمدی است.
این دیپلمات سابق ادامه داد: ما ذره‌ای توانایی برای سرنگونی رژیم ایران نداریم و این را همه از جمله رهبران این کشور می‌دانند. این سیاست محکوم به شکست است.
وی تصریح کرد: پذیرش راهبرد تغییر رژیم ایران، غیرمعقول و ضد منافع آمریکا است. این تصمیم موجب تشدید سرکوب در ایران خواهد شد و دسترسی واشنگتن به مردم و حکومت این کشور را محدود خواهد کرد.
نایب رئیس اندیشکده بروکینگز یادآور شد: علاوه بر این، راهبرد یاد شده می‌تواند جمعیت به غایت ناسیونالیست ایران را متحد و مخالفان جمهوری اسلامی را بی‌اعتبار کند.
وی ادامه داد: گزافه‌گویی‌ها موجب خواهد شد که شکست غیرقابل اجتناب این سیاست بعدها بیشتر به چشم بیاید.
مالونی نوشت: پذیرش راهبرد تغییر رژیم تنها وجهه قانونی جمهوری اسلامی و ضریب نفوذ داخلی آن را تقویت می‌کند.
وی در پایان نوشت: این راهبرد نتیجه معکوس می‌دهد؛ اما باید گفت که سیاست دولت اوباما هم در عین حال پاسخگوی چالش‌های متوجه از جانب ایران نبوده است.خبر بد یک اصلاح‌طلب از لابی‌های ناسالم بر سر تعیین شهردار
یک جامعه‌شناس اصلاح‌طلب نسبت به وضعیت چینش فهرست اصلاح‌طلبان در شورای شهر ابراز نگرانی کرد و نوشت اخبار بدی به گوش می‌رسد.
به گزارش الف، محمد فاضلی می‌نویسد: شورای تعیین فهرست نامزدها انتخاب‌های متعدد داشت و می‌توانست در نهایت شفافیت برای مردم توضیح دهد که هر کدام از کاندیداها را به چه علت در فهرست گنجانده است. این کار و شفافیت اصلاح‌طلبانه عملی نشد.
پنهانکاری و قانع نکردن جمعیت رأی‌دهنده گویی به ذائقه برخی خوش آمده است و امر کماکان دائر بر فقدان شفافیت است. اخبار بدی از گوشه و کنار درباره فشار برای انتخاب افراد مختلف به گوش می‌رسد. سخن بر سر امضای تعهدها و قول و قرارها برای حمایت از شهردار شدن فلان آقا و چیزهایی از این قبیل است. خلاصه فعلا شفافیتی در کار نیست.
خبرهای بدی که این روزها درباره لابی‌ها، تعهدها، امضاها و سایر ارتباطات سالم و ناسالم به گوش می‌رسد، برای حیثیت اصلاح‌طلبی مناسب نیستند. شفافیت در انتخاب شهردار می‌تواند نشان‌دهنده درس آموختن اصلاح‌طلبان و عذرخواهی ایشان بابت همه فقدان شفافیت‌های گذشته - از شورای اول تا به امروز - باشد.ذوق‌زدگی ضدانقلاب از سخنان خلاف واقع روحانی
سخنان خلاف واقع و توأم با بی‌انصافی حسن روحانی در تبلیغات انتخاباتی، موجب دراز شدن زبان گروهک‌های ضدانقلاب به بهانه حقوق بشر شده است.
رویتر در گزارشی نوشت: حسن روحانی رئیس‌جمهوری ایران برای بهبود وضعیت حقوق ‌بشر در این کشور با فشار مواجه است. وی در هفته قبل از انتخابات ریاست‌جمهوری، از قوه قضائیه و سپاه با سخنانی که به ندرت در جمهوری اسلامی شنیده شده است، انتقاد کرد.
هادی قائمی از عناصر مرتبط با گروهک تروریستی منافقین که در پوشش گروهی موسوم به «مرکز حقوق بشر»  در نیویورک فعالیت می‌کند، به رویتر گفته است: با سخنان روحانی توقعات بالا رفته است. ایران باید حقوق ‌بشر را رعایت کند.
رویتر می‌افزاید: بنابر اعلام گروه‌های مدافع حقوق ‌بشر، بسیاری از زندانیان سیاسی در حبس انفرادی به سر می‌برند و اجازه ملاقات با خانواده‌هایشان را برای مدت زمانی طولانی ندارند. ایران یکی از بالاترین آمار اعدام را در جهان داراست. همچنین از روحانی انتظار می‌رود حالا که مذاکرات هسته‌ای تمام شده به موضوع نقض حقوق ‌بشر در ایران بپردازد.
گفتنی است روحانی مدعی شده بود 38 سال است می‌خواهند در کشور چوبه‌های دار را بلند کنند و در پیاده‌روها دیوار بکشند.نظر هاشمی درباره اعدام منافقین آنها محارب و سرباز صدام هستند
«نظر هاشمی‌رفسنجانی درباره وقایع دهه 60 چه بود؟» روزنامه فرهیختگان ضمن طرح این سؤال نوشت از نگاه مرحوم هاشمی منافقینی که اعدام شدند، محارب و سربازان صدام بودند.
فرهیختگان در گزارشی نوشت: هاشمی در نمازجمعه با اشاره به اولین سالگرد دفاع مقدس و تاکید بر این نکته که ما طالب جنگ نیستیم ولی ناگزیر به آن هستیم، گفت: «مردم در ایران از همه‌چیز اطلاع دارند. من به عنوان مسئول چیزی بیشتر از آنکه مردم از اخبار و اطلاعات در دسترس‌شان هست، نمی‌دانم در حالی که عراق تلاش دارد آمار دقیق کشته‌های خود را مخفی کند. ما همه آمار و ارقام را به صورت شفاف اعلام می‌کنیم.»
مرحوم هاشمی رفسنجانی در مورد منافقین نیز با اشاره به اینکه اینها در واقع سربازان صدام هستند، گفت: «چنانچه در جبهه‌های نبرد نمی‌توانند بگویند چرا سربازان عراقی را می‌کشید اینجا هم نمی‌توانند ایرادی به اعدام مجاهدین خلق بگیرند، اینها در واقع عمله صدام هستند.»
وی در ادامه بحث خود افزود: «آنچه تا دیروز نفاق بود، امروز خارجی و محارب است و حکم اسلامی اینها با هم تفاوت دارد. در اسلام منافق تا زمانی که شمشیر روی اسلام نکشیده می‌تواند در سایه اسلام زندگی کند ولی وقتی رو در روی انقلاب اسلامی ایستاد و اعلام جنگ کرد، تبدیل به محارب می‌شود. آنهایی که با عنوان منافق بحث می‌کنیم اکثرا محارب هستند، جامعه ما امروز این مظاهر نفاق را مشاهده می‌کند. یکی از صفات آنان این است که مفسدند، اگر راه پیدا کنند تلاش‌شان را برای ایجاد فساد در جامعه ادامه می‌دهند.»