خطر کرونای هندی؛ جابه‌جایی مسافر و کالا از شبه قاره ممنوع شد


  به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت کشور، در نامه رحمانی فضلی، وزیر کشور و فرمانده قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا، که برای اسلامی وزیر راه و شهر‌سازی ارسال شد، با استناد به درخواست واصله ظهر روز ۴ اردیبهشت ماه وزارت بهداشت، و دستور رئیس‌جمهور، ناظر بر خطرات ویروس کرونای جهش یافته هندی، ضمن اعلام ممنوعیت هر گونه تردد مستقیم و غیرمستقیم مسافر و کالا از طریق مرزهای زمینی، هوائی و دریایی با کشور هندوستان تا اطلاع ثانوی، تصریح شده است: لطفاً بدون فوت وقت و ظرف روز جاری، با همکاری دستگاه‌های مسئول، تمهیدات لازم دراین خصوص معمول و نتیجه دراسرع وقت به قرارگاه اعلام شود.
فرمانده قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا، در این نامه، با یادآوری مسئولیت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نظارت بر تحقق ممنوعیت یادشده، آورده است: وزارت بهداشت به عنوان مسئول نظارت برفرآیند اجراء، موظف است؛ متخلفین از این ابلاغیه را بلادرنگ به مراجع قضایی معرفی و نتایج امر را بصورت روزانه به قرارگاه عملیاتی اعلام نماید.
وزیر کشور در این نامه خاطرنشان کرد: در مسیر اجرای این ماموریت، تمامی وزارتخانه‌ها، نیروهای مسلح و دیگر نهادهای مسئول و معین، همچون گذشته، کمال همکاری را با وزارت راه و شهر‌سازی خواهند داشت.
همچنین فرمانده قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا در ابلاغیه‌ها و مکاتبات دیگری با استانداران استان‌های مرزی شرق کشور و همچنین ستاد کل نیروهای مسلح، دیگر تدابیر و اقدامات لازم برای تحقق ممنوعیت مسافر از مبدأ اولیه یا ثانویه کشور هندوستان را خواستار شد.


به گزارش وبدا، پیش از این وزیر بهداشت در نامه‌ای خطاب به وزیر کشور و فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مبارزه با کرونا اعلام کرده بود: «نظر به اینکه ویروس 19‌-COVID در کشور هندوستان دچار موتاسیون بسیار خطرناک شده لذا ضروری است به نحو مقتضی نقل و انتقال مسافر به شکل مستقیم و غیرمستقیم از کشور مذکور متوقف گردد. خواهشمند است دستور فرمائید پیگیری لازم صورت پذیرد.»
سایر اخبار این روزنامه
قاچاق جوجه و فاسد شدن میوه در انبارها چه ربطی به تحریم دارد؟ اسرائیل و آغاز آژیرها (یادداشت روز) اخبار ویژه حشد‌الشعبی: آمریکا زبان منطق نمی‌فهمد / خارج نشود، اخراجش می‌کنیم حدود 400 هزار خانه در تهران برای حفظ سرمایه مالکان خالی مانده است قاچاق جوجه و فاسد شدن میوه در انبارها چه ربطی به تحریم دارد؟ موشکباران اسرائیل این بار از غزه از 36 موشک، 6 موشک رهگیری شد! لغو طرح ترافیک در تهران و رفع ممنوعیت تردد در شب‌های قدر خطر کرونای هندی؛ جابه‌جایی مسافر و کالا از شبه قاره ممنوع شد این جاده یکطرفه نیست! (نکته) اگر رعایت پروتکل‌ها بالای 90 درصد نباشد نمی‌توانیم از این موج خارج شویم شن‌هایی که مأمور خدا بودند درخواست جمعی از نمایندگان مجلس برای اعمال شفافیت بیشتر در بودجه عصبانیت مدعیان اصلاحات از شفاف‌‌‌سازی روند مذاکرات قاچاق جوجه و فاسد شدن میوه در انبارها چه ربطی به تحریم دارد؟ قاچاق جوجه و فاسد شدن میوه در انبارها چه ربطی به تحریم دارد؟