سبک‌­ترین خودروی تاکتیکی با نام رویین‌­تن با قابلیت ایجاد انحراف در موشک دشمن


دستاوردهای جدید ارتش طی مراسمی ‌با حضور سرتیپ محمدحسین دادرس جانشین فرمانده کل ارتش و سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش رونمایی شدند.
خودروی جدید رویین‌تن با بهره‌گیری از جدیدترین تکنولوژی‌های روز دنیا طراحی و تولید شده و یکی از جدیدترین دستاوردهای ارتش جمهوری اسلامی ایران است. این خودرو یک خودروی سبک تاکتیکی است و در برابر گلوله‌های هسته فولادی مقاومت فراوان دارد.
به گفته امیر دادرس جانشین فرماندهی ارتش، در طراحی و ساخت رویین‌تن از فناوری‌های نو و استاندارد‌های دفاعی ایران بهره برده شده است.
این خودرو از قدرت و تحرک بالا و توان به وزن عالی و همچنین حفظ جان خدمه و نفرات سرنشین در مقابله با تهدیدات و عملیات ‌تروریستی برخوردار است.


به گفته یک کارشناس دفاعی ارتش حاضر در مراسم رونمایی، خودروی ضدگلوله رویین‌تن در برابر گلوله اسلحه‌های کلاشینکف، ژ 3 و نیز کالیبر 50 دوشکا­و توپ 23 میلی‌متری مقاوم است.
همچنین این خودرو قابلیت آن را دارد که موشک شلیک شده به سمت خود را منحرف کند. این انحراف از طریق اخلال در گیرنده و لیزر قفل شده به موشک حاصل می‌شود. خودروی رویین‌تن توان نبرد در اراضی پرفراز و نشیب را نیز دارا است.
این خودرو بعد از رونمایی تحویل دستگاه‌های نظامی می‌گردد تا مورد استفاده نیروهای مسلح کشورمان قرار گیرد.
سایر اخبار این روزنامه