سخنگوی قوه قضاییه مطرح کرد درباره کاندیداتوری حجتالاسلام رئیسی فعلا اتفاق جدیدی رخ نداده است

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به این سوال که آیا نظر آقای رییسی برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری تغییر نکرده و ایشان قصد شرکت در انتخابات را ندارند؟ گفت: قبلا اعلام شده و همان پاسخ قبلی است و فعلا اتفاق جدیدی رخ نداده است.
به گزارش ایسنا، غلامحسین اسماعیلی در نشست خبری روز سه شنبه ۷ اردیبهشت، گفت: ماه مبارک رمضان حساس ترین ایام را فرا روی ما قرار داده است. نیمه این ماه تولد کریم اهل البیت و در ادامه آن لیالی قدر و ایام شهادت امیرالمومنیم حضرت علی (ع) است که عادل ترین افراد و برترین قاضی عالم اسلام است.
اسماعیلی در پاسخ به سوال ایسنا مبنی براینکه آیا نظر آقای رییسی برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری تغییر نکرده و ایشان قصد شرکت در انتخابات را ندارند؟ گفت: قبلا اعلام شده و همان پاسخ قبلی است و فعلا اتفاق جدیدی رخ نداده است.
سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوالی درباره ادعای تعدادی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری در زمینه خروج بابک زنجانی از کشور گفت: ادعای مطرح شده صحت ندارد. تعجب می کنیم از کسانی که خود آگاه و سیاستمدار و مدعی رسیدن به مقامات عالی هستند بر اساس شنیده غیرواقعی اخبار کذب را مطرح می کنند. خروج از کشور نامبرده صحت ندارد.


وی درباره آخرین وضعیت بازگشت اموال بابک زنجانی به کشور گفت: بخشی از اموال ودارایی او به وزارت نفت ارسال شده و تیم قوی تلاش می کند تا تعیین تکلیف اموال او را در خارج از کشور انجام دهند و شرایط عمومی حاکم بر کشورها در حوزه کرونا و برخی محدوریت های دیگر باعث طولانی شدن این فرایند شده است‌ و انتخاب تیم منتخب برای شناسایی اموال نامبرده همچنان ادامه دارد.
سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوالی درباره تردد برخی از بیماران کرونایی در کشور و نقض دستورالعمل قرنطینه آنها و آیا مجازاتی برای آنها در نظر گرفته می شود گفت: برخورد با متخلفین قطعی است و حمایت ما از مصوبات ستاد مقابله با کرونا جدی است و نوع برخورد متفاوت است. حتما اجرا می شود. نمونه ای از تخلفات مرجع رسیدگی کننده اش قوه قضاییه است و تمامی مواردی که رسیدگی به آن در دادگستری است توسط دادگستری رسیدگی می شود و هیچ تفاوتی در برخورد با متخلفان نداریم که در مجموعه مدیران باشد یا غیرمدیران.
سخنگوی قوه قضاییه درباره آخرین وضعیت پرونده هواپیمای اوکراینی گفت: با صدور کیفرخواست این پرونده به دادگاه ارسال شده است و در مسیر انجام تحقیقات دادسرای نظامی با بکارگیری تیم های تخصصی در حوزه های مختلف و با بهره گیری از کارشناسان ذی ربط و با استفاده از جعبه سیاه هواپیما که خوانش آن انجام شد، دقیق ترین و فنی ترین بررسی ها انجام شده است و در قالب قرار نهایی و صدور کیفرخواست به دادگاه ارسال شده است. بخش قابل توجهی از این ادله و مستندات در اختیار کشورهای ذینفع و اوکراین قرار گرفته است. نحوه بررسی های دقیق قضایی مورد تایید کشورهای دیگر که در جریان این پرونده بودند قرار گرفته است.
سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوالی درباره گذشت دولت از شکایت از برخی رسانه‌ها گفت: بعد از جلسه قبلی نامه‌های متعددی از نهاد ریاست جمهوری در خصوص شکایت و گذشت از برخی رسانه‌ها واصل شده است و بر اساس اعلام نهاد ریاست جمهوری در برخی از پرونده‌ها از شکایت علیه رسانه‌ها گذشت شده است. البته اعلام گذشت صد در صدی هنوز نشده است و نمونه‌هایی از پرونده‌های اصحاب رسانه و پرونده‌هایی که هنوز اعلام گذشت نشده است در دستگاه قضائی همچنان موجود است.
اسماعیلی درباره علنی و یا غیرعلنی برگزار شدن دادگاه پرونده هواپیمای اوکراینی گفت: این موضوع در اختیار رئیس دادگاه است، لکن تا کنون تصمیمی از جانب رئیس دادگاه اعلام نشده است.
وی تاکید کرد: بررسی‌ها در این زمینه نشان از غیرعمدی بودن این حادثه دارد و ادعاها در خصوص عمدی بودن آن صحت ندارد.
سایر اخبار این روزنامه
سخنگوی قوه قضاییه مطرح کرد درباره کاندیداتوری حجتالاسلام رئیسی فعلا اتفاق جدیدی رخ نداده است پیمان مولوی سرگشتگی اقتصاد ملی سخنگوی ستاد انتخابات کشور: آماده برگزاری انتخابات تمام الکترونیک در تهران هستیم چرا نباید فرصت مذاکرات وین را از دست داد؟ چند گام تا توافق نهایی آیا گرانی کاغذ به قاچاق کتاب منجر خواهد شد؟ نفس‌های به‌ شماره افتاده «یار مهربان» طولانی شدن مذاکرات به نفع معیشت و اقتصاد کشور نیست اقتصاد، معطل میان انتخابات و مذاکرات شناسایی ۳ مورد کرونای آفریقایی در ایران صدای پای ویروس هندی به گوش می‌رسد وضعیت سیاسی وزیر امور خارجه کشور پس از انتشار فایل صوتی چه خواهد بود؟ تلاش برای حذف ظریف در جلسه بررسی راهکارهای بهبود وضعیت بازار سرمایه انجام شد تاکید قالیباف بر حمایت اثربخش از بازار سرمایه تصمیمات مهم ستاد هماهنگی اقتصادی دولت درمورد تقویت بازار سرمایه آیت الله جنتی در جلسه فوق‌العاده شورای نگهبان: صلاحیت‌ نامزدهای ریاست‌جمهوری را با دقت بررسی می‌کنیم رستم قاسمی: اگر انتخاب شوم، فرمان مذاکره را به دست می گیرم