رستم قاسمی: اگر انتخاب شوم، فرمان مذاکره را به دست می گیرم

رستم قاسمی گفت: آمریکا باید بدون قید و شرط به برجام بازگردد. من اگر انتخاب شوم، خودم فرمان مذاکره را بدست می گیرم و با اقتدار مذاکره می کنم.
به گزارش ایسنا، رستم قاسمی در نشست خبری امروز خود با بیان اینکه ما در پیچ تاریخی قرار گرفته‌ایم که با این فرمان قادر به عبور از این شرایط نیستیم، اظهار کرد: دو اقدام طراحی کرده ام که برنامه اول برای بهبود معیشت پنجاه میلیون ایرانی است که به زیر خط فقر کوچ کرده اند که در ادامه این برنامه را تقدیم مردم می کنیم. گام دوم تغییر ریل گذاری کشور در زمینه اقتصاد و اصلاحات بانکی است.
وی در ادامه اظهار کرد: اقتدار دولت در حوزه اقتصادی، اجتماعی و اقتدار در مقابله با مخالفان تغییر لازم است. اگر بخواهیم از مشکلات کشور از جمله فساد عبور کنیم باید سازوکاری در زمینه بهره وری و تولید، آموزش و شفافیت تهیه کنیم.
وی در پاسخ به پرسشی درباره عملیاتی ترین برنامه خود برای ریل گذاری اقتصادی، تصریح کرد: امروز از نظر اقتصادی در رده صدم در دنیا هستیم. درآمد سرانه ما تناسبی با امکانات کشور ندارد. فاصله عرضه و تقاضا در عرصه مسکن خیلی زیاد شده است، ولی ساخت یک میلیون مسکن در سال می تواند اشتغال و رونق اقتصادی ایجاد کند. باید نظام بانکداری را تغییر دهیم. متاسفانه بورس که می توانست امید در بازار سرمایه باشد، به ناامیدی مردم تبدیل شده است. احیای بورس می تواند موجب رونق اقتصادی شود.


قاسمی درباره برنامه خود برای مقابله با آسیب های اجتماعی، خاطرنشان کرد: ریشه اصلی آسیب های اجتماعی، مسایل اقتصادی است که با حل مشکلات اقتصادی می توان بخش قابل توجهی از آسیب های اجتماعی را حل کرد.
این داوطلب انتخابات ریاست جمهوری در ادامه در پاسخ به انتقادی درباره حضور نظامیان در انتخابات، گفت: به لحاظ قانونی نظامیان می توانند در انتخابات شرکت کنند. در قانون انتخابات ریاست جمهوری نیازی به استعفا از ساختار نظامی وجود ندارد. بسیاری از روسای جمهوری کشورهای مختلف در دوره بحران نظامی بوده اند. ۳۱ رییس جمهور آمریکا نظامی بوده اند. در روسیه سال ها شاهد حضور پوتین هستیم که فردی نظامی و امنیتی است. افتخارم این است که عضو سپاه هستم. بعد جنگ، عمرم را در اقتصاد، آبادانی و سازندگی کشور گذرانده و در بسیاری از پروژه های زیربنایی کشور حضور داشته ام. فکر می کنم با تفکر مهندسی می توان مشکلات کشور را حل کرد.
سایر اخبار این روزنامه
سخنگوی قوه قضاییه مطرح کرد درباره کاندیداتوری حجتالاسلام رئیسی فعلا اتفاق جدیدی رخ نداده است پیمان مولوی سرگشتگی اقتصاد ملی سخنگوی ستاد انتخابات کشور: آماده برگزاری انتخابات تمام الکترونیک در تهران هستیم چرا نباید فرصت مذاکرات وین را از دست داد؟ چند گام تا توافق نهایی آیا گرانی کاغذ به قاچاق کتاب منجر خواهد شد؟ نفس‌های به‌ شماره افتاده «یار مهربان» طولانی شدن مذاکرات به نفع معیشت و اقتصاد کشور نیست اقتصاد، معطل میان انتخابات و مذاکرات شناسایی ۳ مورد کرونای آفریقایی در ایران صدای پای ویروس هندی به گوش می‌رسد وضعیت سیاسی وزیر امور خارجه کشور پس از انتشار فایل صوتی چه خواهد بود؟ تلاش برای حذف ظریف در جلسه بررسی راهکارهای بهبود وضعیت بازار سرمایه انجام شد تاکید قالیباف بر حمایت اثربخش از بازار سرمایه تصمیمات مهم ستاد هماهنگی اقتصادی دولت درمورد تقویت بازار سرمایه آیت الله جنتی در جلسه فوق‌العاده شورای نگهبان: صلاحیت‌ نامزدهای ریاست‌جمهوری را با دقت بررسی می‌کنیم رستم قاسمی: اگر انتخاب شوم، فرمان مذاکره را به دست می گیرم