رئیس قوه قضائیه: با مردان قلدری که مهریه نمی‌دهند برخورد شود

رئیس قوه قضائیه با اشاره به دریافت گزارشاتی مبنی بر استنکاف برخی از افراد در پرداخت حق زوجه به موجب رای دادگاه، گفت: مهریه حق زوجه است که مرد موظف است پرداخت کند و دادگستری باید با مردانی که با قلدری از ایفای تعهدات خود در قبال همسرانشان استنکاف می‌کنند، برخورد کند.
به گزارش ایسنا به نقل از مرکز رسانه قوه قضائیه، سید ابراهیم رئیسی در جلسه شورای عالی قوه قضائیه، ماه رمضان را فرصتی برای تعالی انسان دانست و گفت: ماه رمضان بستری برای توجه به حضرت حق و توجه به دیگران در پرتو این خداخواهی است که در تمام آموخته‌های رمضانی و عید فطر موج می‌زند و وداع با این ماه پر فضیلت برای مومنان و کسانی که حقیقت آن را درک کردند دشوار است.
رئیس قوه قضائیه در ادامه با محکومیت حمله تروریستی به یک مدرسه در افغانستان و ابراز همدردی با ملت، دولت این کشور و خانواده‌های قربانیان حادثه مذکور، اظهار داشت: جریان صهیونیستی - تکفیری با این جنایت هولناک نه تنها مردم ایران و افغانستان، بلکه ملت‌های منطقه را متاثر کرد.
رئیس دستگاه قضا افزود: نشاطی که همکاران ما در مجموعه دادگستری برای رسیدگی به پرونده‌های معوقه دارند نشان می‌دهد فرایند دادرسی در دادگاه‌های بدوی تا دیوان عالی کشور به سمت به روز شدن پرونده‌ها حرکت می‌کند و امیدواریم تا پایان امسال هیچ پرونده معوقه‌ای در مجموعه قضایی نداشته باشیم.


رئیس دستگاه قضا با بیان این که همه لوازم اجرای عدالت در اختیار دستگاه قضایی نیست و سایر اجزای حاکمیت هم در آن نقش دارند، تصریح کرد: قوه قضائیه نماد اجرای عدالت است و نتیجه طرح‌های تحولی در این دستگاه باید موجب اجرای عدالت در جامعه و احساس اجرای عدالت از سوی مردم شود.
رئیسی همچنین با اشاره به دریافت گزارشاتی مبنی بر استنکاف برخی از افراد در پرداخت حق زوجه به موجب رای دادگاه، گفت: مهریه حق زوجه است که مرد موظف است پرداخت کند و دادگستری باید با مردانی که با قلدری از ایفای تعهدات خود در قبال همسرانشان استنکاف می‌کنند، برخورد کند.
سایر اخبار این روزنامه
عبدالوهاب شهیدی، استاد موسیقی ایرانی درگذشت خاموشی صدای گل‌ها ژوبین صفاری عقلانیت نان می‌شود ایران از دولت عراق خواست امنیت اماکن دیپلماتیک را تامین کند ماجرای تعرض به کنسولگری ایران در کربلا دولت بالای ۱۰۰ هزار میلیارد به بانک‌ها بدهی دارد شوخی ۱۳ میلیارد دلاری! اما و اگرهای حضور جناح‌ها در انتخابات ریاست جمهوری اصلاح‌طلبان با کاندیدای نیابتی می‌آیند؟ «ابتکار» تبعات مثبت و منفی کاهش احتمالی قیمت دلار را بررسی کرد کاهش قیمت ارز در ترازوی واقعیت‌های اقتصادی ثبت نام نامزدهای انتخاباتی کلید خورد آغاز رسمی انتخابات سیزدهم رئیس قوه قضائیه: با مردان قلدری که مهریه نمی‌دهند برخورد شود سخنگوی وزارت امور خارجه: عراق باید از اماکن دیپلماتیک ایران صیانت کند واکنش کدخدایی به دستور روحانی به وزارت کشور برای عدم اجرای مصوبه شورای نگهبان: فقط کسانی که مدارکی براساس مصوبه ما داشته باشند، ثبت‌نام کننده تلقی می‌شوند قائم مقام دبیر شورای نگهبان: ممکن است کسی که شرایط مصوبه را ندارد «استثنائا» تایید صلاحیت شود