با تاکید توسعه گردشگری فرهنگی بین دو کشور بزرگداشت یکصد و شصت سال رابطه دیپلماتیک ایران و ایتالیا برگزار شد

روز 18 خرداد ماه میزگردی در باغ سفارت ایتالیا به میزبانی سفیر این کشور و با حضور نمایندگان وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایران برگزار و ضمن گرامیداشت یکصد و شصت سال روابط دیپلماتیک ایران و ایتالیا، در خصوص ارتقای میراث فرهنگی و گردشگری و روابط دو کشور صحبت شد. درحاشیه مراسم تعدادی از آثار هنرمند ایرانی خسرو خورشیدی به نمایش گذاشته شده بود.
این مراسم با حضور سفیر ایتالیا جوزپه پرونه، محمد قاسمی مدیرکل دفتر بازاریابی و تبلیغات گردشگری و فعالان این حوزه برگزار شد.
به گزارش «ابتکار» پروژه ایران و ایتالیا در زمینه توسعه گردشگری فرهنگی در سال 2019 آغاز شد و متعاقباً به دلیل شیوع بیماری کرونا متوقف شد، مرحله عملیاتی خود را با میزگردی درباره ارتقا میراث فرهنگی و توسعه مسئولانه گردشگری، در محل باغ سفارت ایتالیا برگزار شد؛ از سر گرفت.
جوزپه پرونه سفیر در تهران در این مراسم گفت: این برنامه توسط سفارت ایتالیا در ایران و دفتر آژانس تجاری ایتالیا در تهران با همکاری اتحاد تعاون ایتالیا و وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایران طراحی و اجرا شده است.


پرونه، همچنین با تاکید بر توانایی بالقوه همکاری در زمینه توسعه گردشگری بین ایتالیا و ایران تاکید کرد: با مهار همه‌گیر شدن هر دو کشور می‌توان به طور کامل از آن استفاده کرد.
وی گفت: هدف ما توسعه بیشتر هم‌افزایی‌های قوی موجود بین گردشگری و توسعه اقتصادی و ایجاد شتاب برای استفاده از فن‌آوری‌های پیشرفته در حفظ و ارتقا میراث فرهنگی بین دو کشور است.
در این میزگرد اعضای اجرا کننده این برنامه از هر دو کشور حضور داشتند. ارائه‌ها بخشی از آن به صورت مجازی و بخشی دیگر با حضور در باغ سفارت ایتالیا برگزار شد. موضوعات اصلی شامل گردشگری مسئولانه و امیدوار‌کننده‌ترین زمینه‌های توسعه آن‌، مانند گردشگری تاریخی‌، فرهنگی و بهداشتی‌، استفاده از رسانه‌های اجتماعی و فن‌آوری‌های جدید ICT برای حفظ و ارتقا میراث فرهنگی‌، آموزش منابع انسانی و توسعه استراتژی‌های جدید بازاریابی گردشگری بود.
مراحل بعدی پیش‌بینی شده در این پروژه شامل ماموریت ایرانی در ایتالیا برای بازدید از برخی از مکان‌های گردشگری برجسته ایتالیا است. این مرحله با اجرای یک طرح آزمایشی در ایران به نام «مثلث طلایی خوزستان» دنبال می‌شود که در قلمرو خود سایت‌های ایرانی یونسکو شوش، شوشتر و چغازنبیل را شامل می‌شود.
همچنین در این مراسم محمد قاسمی، مدیرکل دفتر بازاریابی و تبلیغات گردشگری وزارت میراث فرهنگی، بر لزوم توسعه همکاری‌های دوجانبه در زمینه توسعه گردشگری تاکید کرد و گفت: وزارت میراث فرهنگی در تدوین برنامه جامع و سند راهبردی توریسم پیشگام عمل کرده است و برنامه‌های جامع گردشگری در این وزارتخانه از جمله تسهیل روادید بین کشورها برای گردشگری در حال انجام است.
وی یادآور شد: توسعه روابط سرمایه‌گذاری در زمینه گردشگری و تورها و استفاده از تکنولوژی روز دنیا در دستور کار قرا رگرفته که در این زمینه همکاری‌های خوبی بین مسئولان دو کشور صورت گرفته است.
سایر اخبار این روزنامه
«ابتکار» وضعیت بازار سرمایه در دولت بعد را بررسی می‌کند بورس چشم‌به‌راه روزهای بهتر محمد یوسفی آرامش انتخابات ایران و احتمال مرحله دوم‌! چرا در مناظره فرهنگی نامزدهای ریاست جمهوری، از فرهنگ و هنر غفلت شد؟ مناظره فرهنگی بدون فرهنگ مکرون: حماقت و خشونت جایی در دموکراسی ندارند سیلی به مکرون؛ نشانه اوج تنش در فرانسه یک متخصص بیماری‌های عفونی اعلام کرد واکسن تنها سلاح مقابله با اپیدمی با تاکید توسعه گردشگری فرهنگی بین دو کشور بزرگداشت یکصد و شصت سال رابطه دیپلماتیک ایران و ایتالیا برگزار شد غریب آبادی: آمریکا در خصوص برجام اراده نشان نداده است بنت به زودی نخست وزیر اسرائیل می‌شود، اما مرد پشت پرده، فرد دیگری است پایان «بی‌بی» پس از 12 سال؟ انتقاد شدید روحانی از نامزدهای انتخابات از مریخ آمده‌اید؟ محمدباقر قالیباف: دلسرد کردن مردم از انتخابات هنر نیست اندر احوالات مرد نقره‌ای احسان حدادی همیشه پرتابگر دیسک این بار گرفتار دیسک! پای مواد اولیه در میان است پشت پرده گرانی قطعات خودرو جمهوری علم و رجوع به خرد انسانی