محمدباقر قالیباف: دلسرد کردن مردم از انتخابات هنر نیست

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مردم ما طعم شیرین انتخابات واقعی را با انقلاب و امام شناختند، گفت: دلسرد کردن مردم از انتخابات هنر نیست، قهر با مشارکت پنجره فرصت را برای مردم می بندد.
به گزارش ایسنا، محمدباقر قالیباف در نطق پیش از دستور جلسه علنی مجلس شورای اسلامی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره حضرت امام‌(ره) گفت: سالروز قیام خونین ۱۵ خرداد را به مردم عزیز ایران اسلامی و آزادگان سراسر جهان تسلیت عرض می‌کنم، بی‌شک این روز نقطه عطفی در شکل گیری انقلاب اسلامی و پیروزی آن محسوب می‌گردد، همچنین در چهارمین سالگرد حمله تروریستی گروهک تکفیری داعش به خانه ملت یاد و خاطره شهدای این اقدام وحشیانه را گرامی می‌داریم.
وی افزود: رهبر حکیم انقلاب در سالروز رحلت معمار انقلاب، تبیین بسیار مهم و دقیقی از مردمسالاری دینی به عنوان مهم ترین دستاورد انقلاب اسلامی ارائه دادند که به دلیل اهمیت آن نباید اجازه دهیم این مبحث ذیل فضاهای سیاسی کشور به حاشیه برود، پیروزی امام خمینی(ره) دو محور اصلی داشت، خداباوری و مردم باوری. امام بزرگوار ما با تمام وجود به وعده های خداوند متعال اعتقاد راسخ داشتند و تمام زندگیشان را بر مبنای دستورات و سنت های الهی تنظیم و هدایت کردند.
وی اظهار کرد: مردم ما طعم شیرین انتخابات واقعی را با انقلاب و امام چشیدند، معنا ندارد که با ژست مردم‌سالاری آنها را از انقلاب و رهبری دور کنیم، منافقانه است که به نام مردم ‌باوری در برابر ضوابط دینی بایستیم، دو عنصر خداباوری و مردم باوری که ما امام خمینی را مظهر باور به آنها می‌دانیم، راه برون رفت از مشکلات و تنها راه پیشرفت و آبادانی کشور و حفظ نظام اسلامی است.


رئیس مجلس ادامه داد: ما اسلام ناب را همانی می‌دانیم که امام به ما نشان دادند، در نقطه مقابل هر جا التقاط ببینیم یا هر جا تحجر نمایان شود از آن فاصله می‌گیریم، زیرا التقاط و تحجر را در مسیر اسلام نمی‌دانیم، تجربه هم نشان داده که متحجران حضور مردم را باور ندارند. التقاطی‌ها هم از مردم استفاده ابزاری می‌کنند، در این بیش از چهار دهه هیچ کس را از امام و رهبری در مردم‌باوری و مردم‌سالاری صادق‌تر ندیدیم، اگر هم در برهه‌ای فضا تیره و تار شد، سیره ایشان را چراغ راهمان قرار می دهیم.
وی تاکید کرد: امروز ما در این مسیر، دو کار مهم داریم و دو مسئولیت سنگین را بر روی شانه های خود احساس می‌کنیم، نخست آنکه مردمی که پای کار انقلاب و نظام ایستاده‌اند را دریابیم، آنها زیر فشار هستند و هزینه می‌دهند آنها را بفهمیم و با آنها مواسات کنیم، رنج آنها را کاهش دهیم و کنار آنها باشیم، گاهی با یک اظهارنظر تلخ، گاهی با یک موضع نابجا و گاهی با یک حاشیه‌سازی بی‌فایده کام این مردم را تلخ نکنیم، کنار مردم بودن، همدل و همزبان بودن با مردم افتخار و آبروی ماست.
رئیس مجلس عنوان کرد: خردمندی لازمه‌ی فردی است که می‌خواهد چنین مسئولیت عظیمی را برعهده بگیرد، پرهیزگاری را در گفتار و رفتار نامزدها دنبال کنید و به آن وزن بدهید، هر کسی که از برخی نابسامانی‌ها و ناکارآمدی‌ها دلخور است، با انتخاب درست در این انتخابات فرصت بی‌نظیری برای تعیین سرنوشت خود و کشور دارد، ما هم در مجلس شورای اسلامی با مردم و با نامزد منتخب مردم بر روی همان شاخص‌های خردمندی، کارآمدی و پرهیزکاری پیمان همکاری می‌بندیم.
وی افزود: دلسرد کردن مردم از انتخابات هنر نیست، در مقیاس زندگی اجتماعی و عرصه‌ی عمومی شاید هیچ گناهی بزرگتر از گناه دلسرد کردن مردم نباشد، نباید با دشمنان درباره‌ی موضوع انتخابات هم صدا شویم، حتما کسانی که در انتخابات مشارکت می‌کنند هم نقدها و اعتراض‌های به‌ جایی دارند اما آنها علی‌رغم این نقدها، انتخابات را مهم‌ترین پنجره تنفس مدیریتی برای کشور می‌دانند، مردم از طریق انتخابات این فرصت را دارند که نگاه کلان حاکم بر مدیریت کشور، مجریان و مهم‌ترین برنامه‌های کشور را خودشان مشخص کنند.
قالیباف بیان کرد: هر انتخابی سهمی در افزایش رشد ملی دارد، اما قهر با مشارکت این پنجره فرصت را بدون استفاده مناسب از آن برای ملت می‌بندد، امروز هر کسی که ایران را دوست دارد و هر کسی که نگران سرنوشت نسل آینده و فرزندان این آب و خاک است، در انتخابات مشارکت خواهد کرد، دعوت از یکدیگر برای حضور در انتخابات، مجاهدتی برای اعتلای ایران عزیز است، جهاد دعوت، ان‌شاءالله با یاری تمام مردم، انتخاباتی پرشور را رقم خواهد زد.
سایر اخبار این روزنامه
«ابتکار» وضعیت بازار سرمایه در دولت بعد را بررسی می‌کند بورس چشم‌به‌راه روزهای بهتر محمد یوسفی آرامش انتخابات ایران و احتمال مرحله دوم‌! چرا در مناظره فرهنگی نامزدهای ریاست جمهوری، از فرهنگ و هنر غفلت شد؟ مناظره فرهنگی بدون فرهنگ مکرون: حماقت و خشونت جایی در دموکراسی ندارند سیلی به مکرون؛ نشانه اوج تنش در فرانسه یک متخصص بیماری‌های عفونی اعلام کرد واکسن تنها سلاح مقابله با اپیدمی با تاکید توسعه گردشگری فرهنگی بین دو کشور بزرگداشت یکصد و شصت سال رابطه دیپلماتیک ایران و ایتالیا برگزار شد غریب آبادی: آمریکا در خصوص برجام اراده نشان نداده است بنت به زودی نخست وزیر اسرائیل می‌شود، اما مرد پشت پرده، فرد دیگری است پایان «بی‌بی» پس از 12 سال؟ انتقاد شدید روحانی از نامزدهای انتخابات از مریخ آمده‌اید؟ محمدباقر قالیباف: دلسرد کردن مردم از انتخابات هنر نیست اندر احوالات مرد نقره‌ای احسان حدادی همیشه پرتابگر دیسک این بار گرفتار دیسک! پای مواد اولیه در میان است پشت پرده گرانی قطعات خودرو جمهوری علم و رجوع به خرد انسانی