تأکید روحانی به ستاد اقتصادی دولت برای ارائه گزارش از وضعیت اقتصادی کشور به رئیس‌جمهور منتخب

 
حجت‌الاسلام روحانی در دویست و سی و چهارمین جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت که دیروز یکشنبه برگزار شد، پس از استماع گزارش وزیر نفت از عملکرد فروش نفت در دوران تشدید تحریم و جنگ اقتصادی با تاکید بر اینکه اولویت دولت، تامین ارز کالاهای اساسی و دارو در جهت افزایش رفاه عمومی و حمایت از اقشار آسیب‌پذیر جامعه بوده است، گفت: همه تلاش دولت بر آن بوده است که با مقاومت در برابر تحریم صد درصدی دشمنان ایران، درآمد ارزی لازم برای تامین کالاهای اساسی و ضروری و حفظ و ارتقای تولید کشور را فراهم نماید.
روحانی افزود: در همین راستا کنترل نوسانات بازار داخلی و جلوگیری از افزایش قیمت کالاهای اساسی و نرخ تورم در کشور و همچنین ایجاد رفاه نسبی در جامعه از مهم‌ترین اهداف دولت بوده است.
رئیس‌جمهور اظهار داشت: در سازوکار پیشنهادی دولت برای سال 1400، تامین کالاهای اساسی، افزایش رفاه عمومی محور اصلی است و با تخصیص منابع ارزی لازم، در یک حرکت نظام‌مند، تامین، تولید و توزیع در کشور، در مسیر بازگشت به رشد و ثبات قرار گرفته است.
در این جلسه همچنین حجت‌الاسلام روحانی ضمن آرزوی موفقیت برای رئیس‌جمهور منتخب، از ستاد اقتصادی دولت خواست گزارش‌های لازم از وضعیت اقتصادی کشور و اقدامات انجام شده را به رئیس‌جمهور منتخب ارایه نمایند.