کیوسک روزنامه‌های جهان؛ 4 سپتامبر

نیویورک‌تایمز

گزارش اصلی نیویورک‌تایمز با عنوان «میزان استخدام کُند می‌شود، زیرا کنترل گونه‌های مختلف مانع بهبود است» از وضعیت اقتصاد آمریکا در میان موج‌های کووید-19 گفته است: «فقط 235هزار شغل در ماه آگوست اضافه شده است، صنایع خدمات بیشترین آسیب را می‌بینند.»

این گزارش گفته: «اقتصاد آمریکا در ماه آگوست دچار افت‌وخیز شد، زیرا آخرین موج ویروس کرونا کارفرمایان را مجبور به محدودکردن استخدام در بخش‌هایی کرد که منجر به احیای اخیر بازار کار شده بود.»

تصویر اصلی که راوی طوفان‌های آمریکاست با این توضیح همراه است: «ساختمان متروکه در شهر Fair Bluff، ایالت کارولینای شمالی، که در سال‌های 2016 و 2018 بر اثر طوفان‌ها آسیب دید. حدود نیمی از جمعیت آنجا را ترک کرده‌اند.»



«طوفان خیابان‌های نیوجرسی را به رودهای مرگ و ویرانی بدل کرد» تیترِ گزارشی است که از طوفان آیدا در آمریکا و خساراتش در ایالت نیوجرسی گفته است.

«با فرار از افغانستان، پناهندگان درمی‌یابند آشفتگی، بی‌سامانی و هرج‌ومرج هنوز تمام نشده است» عنوان گزارشی است که درباره مشکلات تخلیه کابل و تخلیه‌شدگان توضیح داده و گفته: «بایدن و دستیارانش تأکید کرده‌اند که تخلیه شهر کابل پس از تصرف شهر به دست طالبان در 15 آگوست به بهترین شکل ممکن انجام شده است. اما ایمیل‌ها و اسناد وزارت خارجه از بخش‌های بهداشت و خدمات انسانی، وزارت امنیت داخلی و دفاع، همچنین مصاحبه با مقامات و حامیان پناهندگان، چیز دیگری را نشان می‌دهد.»

با این گزارش، تصویری از نیروهای طالبان و هواپیمایی در آسمان دیده می‌شود با این توضیح: «پر از ترسِ آینده، هواپیمای ترابری نظامی در حال خروج از کابل، افغانستان. بسیاری از هزاران نفری که به پروازهای تخلیه نرسیدند، مخفی شده‌اند و نگران امنیت خود هستند.»

«دوزهای تقویت‌کننده؟ مقامات بهداشتی می‌گویند نه‌چندان سریع» عنوان گزارشی است درباره دوز سوم واکسن کرونا در ایالات متحده که گفته «مقامات ارشد بهداشت فدرال به کاخ سفید گفته‌اند برنامه ارایه دوزهای تقویت‌کننده ویروس کرونا به عموم مردم در اواخر ماه جاری را محدود کند و گفته‌اند که ناظران به زمان بیشتری برای جمع‌آوری و بررسی همه داده‌های لازم نیاز دارند.»

واشینگتن‌پست

«هنوز برق نیست، لوازم ضروری کم است» عنوان گزارش اصلی واشینگتن‌پست است که از طوفان سهمگین آیدا در آمریکا گفته: «قطع برق بر اثر طوفان آیدا منجر به کمبود مواد غذایی و سایر ملزومات شده است. پنج روز پس از هجوم طوفان ایدا با توجه به اینکه بیش از 800 هزار مشترک هنوز برق ندارند، بسیاری از ساکنان لوئیزیانا در تلاشند تا شیر، نان، آب و بنزین خودروهای خود را تهیه کنند. روز جمعه برخی از سوپرمارکت‌ها شروع به جیره‌بندی آب، یخ، نان، شیر و سایر محصولات اصلی کرده بودند، در حالی که داروخانه‌ها واحدهای سیار را در مناطق ویران‌شده مستقر کرده بود.»

تصویر اصلی هم تیرهای برق را نشان می‌دهد که در لوئیزیانا روز جمعه بر اثر طوفان آیدا سرنگون شده‌اند.

«کرزی ناتوان و در خطر، همچنان به دنبال نفوذ و تحت تأثیر قرار دادن طالبان است» عنوان گزارشی است که گفته حامد کرزی به سیاست افغانستان بازگشته، اما فاصله زیادی با قدرت دارد.

«توزیع دوز تقویت‌کننده ممکن است محدود باشد» عنوان گزارشی درباره تزریق دوز سوم و تقویت‌کننده واکسن کرونا در آمریکاست که گفته «مقامات ارشد بهداشت فدرال هشدار می‌دهند که تزریق دوز تقویت‌کننده در ابتدا ممکن است به گیرندگان فایزر محدود شود.»

فایننشال‌تایمز

«اپل کد تشخیص سوءاستفاده جنسی از کودکان را به تعویق انداخت» عنوان گزارش اصلی فایننشال‌تایمز است که از تصمیم اپل گفته برای به تعویق انداختن راه‌اندازی نرم‌افزاری که بتواند تصاویر سوءاستفاده جنسی کودکان را در آیفون‌ها تشخیص دهد. گزارش گفته «اپل این تصمیم را پس از واکنش گروه‌های مدافع حریم خصوصی و حقوق بشر گرفته است. مخالفان این تصمیم می‌ترسند رژیم‌های سرکوبگر از این ابزار برای اهداف خود استفاده کنند.»

تصویر اصلی فایننشال‌تایمز نیروهای طالبان را در افغانستان نشان می‌دهد  با این توضیح: «نیروهای طالبان در هواپیمای نیروی هوایی افغانستان، پس از خروج سربازان آمریکایی».