روایت فخیم‌زاده از عادت‌های عجیب ایرانی‌ها

شهروند|  مهدی فخیم‌زاده که این روزها در سریالی با عنوان «اپیدمی» با موضوع کرونا به ایفای نقش می‌پردازد، از دشواری‌های کار در شرایط کرونا سخن می‌گوید.
فخیم‌زاده در همین زمینه درباره اخباری با موضوع واکسن در شبکه‌های اجتماعی مطرح می‌شود، اظهار کرد: «این شبکه‌های اجتماعی علاوه بر حُسن‌هایی که دارد، ویژگی‌های دیگری هم دارد. اخبار عجیب و غریبی را به گوش مردم می‌رساند که معمولا هم اخبار درستی دارد ولی گاهی هم اینگونه نیست. به نظرم اخباری که درباره واکسن از این شبکه‌ها منتشر می‌شود، اخباری است که در آن تلاش می‌کنند افراد را از واکسن‌زدن منصرف کنند.»
این بازیگر سپس چنین ادامه می‌دهد: «به نظرم تنها راه این است که در اولین فرصت واکسن بزنیم و بعد به زندگی‌مان ادامه دهیم؛ البته نه اینکه همگی سفر برویم. متأسفانه جاده‌ها روزهای تعطیل پر از مسافر است. آن سال‌های بمباران هم همین‌طور بود تا آژیر می‌کشیدند و یک روز بعد بمباران میشد، همه مسافرت می‌رفتند. شمال جا نبود یا زمانی که صدای آژیر می‌آمد، مردم به جای اینکه زیرزمین پناه بگیرند، پشت‌بام می‌رفتند تا ببینند کجا بمباران می‌شود. خانه ما جایی بود که زمانی که آژیر قرمز کشیده می‌شد، صدای پاها را می‌شنیدم که همه روی پشت‌بام می‌دویدند تا ببینند این‌بار کجا منفجر می‌شود. ما ایرانی‌ها عادت‌های عجیب و غریبی داریم. حالا هم تا اعلام می‌شود به دلیل کرونا همه جا تعطیل است، جاده‌های هراز و رشت پر از جمعیت می‌شود! ولی به نظرم باید مراعات کرد تا بتوانیم وضعیت را کنترل کنیم.»
این کارگردان یادآور شد: «این روزها اغلب در خانه در قرنطینه هستم و حتما پروتکل‌ها را رعایت می‌کنم، هم مطالعه می‌کنم، هم می‌نویسم و هم ورزش می‌کنم.»