پایگاه موساد در اربیل با پهپادهای انتحاری درهم کوبیده شد

  سرویس خارجی-

منطقه کردستان عراق منطقه‌ای پیچیده است، ازگروه‌های تجزیه‌طلب و مسلح کُرد تا نیروهای آمریکایی و حتی رژیم صهیونیستی در این منطقه حضور و نفوذ دارند که البته چندان نیز حاشیه‌ امنی ندارند و هر از گاهی مورد حملات رسمی و غیررسمی ‌قرار می‌گیرند؛ از حملات علنی اخیر ایران به گروه‌های تروریستی مستقر در این منطقه تا حملاتی که بعضا حتی مشخص نیست از سوی چه گروهی انجام می‌شود.
منابع خبری شامگاه شنبه از وقوع حملات پهپادی به فرودگاه اربیل واقع در کردستان عراق خبر دادند. اخبار تکمیلی بعدی می‌گفت، پایگاه ائتلاف نظامی آمریکا با دو یا سه پهپاد انتحاری مورد حمله قرار گرفته و فرودگاه برای چند ساعت تعطیل شده است. ائتلاف آمریکایی وقوع این حمله را تایید و مدعی شد، هیچ خسارتی ندیده است. ساعاتی بعد اما «المیادین» گزارش دیگری را به نقل از «منابع آگاه» منتشر کرد: «آنچه روز گذشته در شمال فرودگاه اربیل هدف قرار گرفته شد، مقر موساد بود». این منابع تأکید کرده‌اند که مقر هدف قرار گرفته شده، لانه جاسوسی موساد بوده که با پهپاد و موشک‌های کاتیوشا هدف قرار گرفته‌اند.


انفجار‌ها مهیب بود
برخی منابع عراقی از جمله «صابرین‌نیوز» و «کردستان 24» پیش از آن، از شنیده ‌شدن صدای «انفجاری مهیب» نزدیک فرودگاه اربیل و پایگاه نظامی آمریکا خبر داده بودند. خبرنگار شبکه «کردستان۲۴» به نقل از منابع امنیتی اربیل گزارش داده بود که حداقل سه پهپاد به محل استقرار نیروهای ائتلاف آمریکایی در فرودگاه اربیل حمله کردند. به نوشته «روداوونت»، در هنگام حمله صدای انفجارهای بزرگ در نزدیکی فرودگاه شنیده شد و نیروهای امنیتی به طور گسترده در داخل فرودگاه مستقر شدند و مقامات امنیتی در حال تحقیق بر روی مبدأ این حمله هستند.
گفتنی است، کردستان عراق یا اقلیم کردستان منطقه‌ای خودمختار در بخش شمالی کشور عراق است که از شرق با ایران از شمال با ترکیه و از غرب با سوریه هم‌مرز و پایتخت آن اربیل است.
حملات تروریستی داعش
خبر دیگر از عراق آن‌که، رسانه‌های محلی بامداد یکشنبه از حمله اعضای باقیمانده گروه تروریستی داعش در استان کرکوک به مواضع نیروهای امنیتی عراق خبر دادند. خبرگزاری «اسپوتنیک» به نقل از یک منبع امنیتی گزارش داده: «۳ نیروی امنیتی عراق در حمله داعش در استان کرکوک کشته و یک نفر دیگر زخمی شده است». شامگاه شنبه نیز تروریست‌های داعش با حمله به یک روستا در استان نینوا در شمال عراق 2 نظامی و 2 غیر نظامی را کشته و هفت تن دیگر را مجروح کردند. گفتنی است چندی پیش برخی سیاسیون عراقی هشدار داده بودند که داعش در حال احیاء است.