واکسیناسیون متولدین 1360 و خانواده‌های کادر درمان

 
مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که حداقل سن ثبت‌نام و دریافت نوبت واکسن کرونا در سراسر کشور ۲ سال کاهش یافت.
به گزارش وبدا، متن این اطلاعیه به شرح زیر است: «از هم‌اکنون تمامی افراد ۴۰ سال به بالا (متولدین ۱۳۶۰ و قبل) در سراسر کشور می‌توانند با مراجعه به سامانه salamat.gov.ir زمان و محل دریافت واکسن را بلافاصله خودشان انتخاب کنند. برای این کار، نیازی به داشتن پرونده بهداشت نیست.
هم‌چنین افراد ۳۰ تا ۳۹ سال (متولدین ۱۳۶۱ تا ۱۳۷۰) که ساکن استانهای آذربایجان غربی، ایلام، بوشهر، خراسان جنوبی، خوزستان، سیستان و بلوچستان، کردستان، کرمان، کرمانشاه، قم و هرمزگان هستند و در پایگاه‌های بهداشت پرونده سلامت دارند می‌توانند از طریق همین سامانه ثبت‌نام کنند.


برای جلوگیری از ازدحام جمعیت، داشتن نوبت از سامانه salamat.gov.ir برای مراجعه به پایگاه‌های تزریق واکسن ضروری است. همچنین از مراجعان عزیز تقاضا می‌شود صرفا در زمان نوبت مراجعه فرمایند.»
باز شدن سامانه نوبت‌دهی واکسیناسیون
برای خانواده کادر درمان کشور
همچنین مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت از باز شدن سامانه نوبت‌دهی واکسیناسیون برای خانواده کادر درمان کشور خبر داد.
این مرکز اعلام کرد: «افراد ۱۸ سال به بالا از خانواده پزشکان و پرستاران سراسر کشور که کد ملی آنها در اختیار مرکز فناوری اطلاعات وزارت بهداشت قرار گرفته می‌توانند با مراجعه به سامانه
salamat.gov.ir بلافاصله محل و زمان تزریق واکسن را انتخاب کنند.اگر اعضای خانواده هریک از پزشکان یا پرستاران قادر به ورود به سامانه نبودند با مراجعه به سایت سازمان نظام پزشکی/پرستاری اطلاعات خانواده خود را تکمیل فرمایند. چند روز پس از این کار، قادر به ثبت‌نام از طریق سامانه نوبت‌دهی واکسن خواهند بود.»