پیاده‌نظام سحرشده سیاست‌های جنگ‌افروزی فرماندهان خود نشوید

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با صدور پیامی فرارسیدن هفته دفاع مقدس و روز جهانی صلح را گرامی داشت. به گزارش ایسنا سرلشکر پاسدار «محمد باقری» در این پیام با اشاره به اینکه تلاقی روز جهانی صلح (۲۱ سپتامبر) با طلیعه پاسداشت حماسه دفاع مقدس ملت ایران (۳۱ شهریورماه) پدیده‌ای معنادار است که می‌تواند ما را به حقایق و ضرورت‌های تاریخی رهنمون و دلالت دهد، آورده است: در حالی که صلح به نبود جنگ و خشونت و احترام به حقوق متقابل ملت‌ها در چارچوب منشور ملل متحد اشاره دارد، امریکا، رژیم صهیونیستی و همراهان و همصدایان منطقه‌ای و جهانی آنان در گفتمان و عملیات کاملاً مزورانه و فریبکارانه، چنان خود را سینه‌چاک انسان‌دوستی نشان داده‌اند که گویی این، آنها هستند که منادی واقعی صلح هستند! در حالی که آنها با دیکته کردن تعریف خاصی از صلح به دنیا عامل جنگ‌ها، چالش‌ها و تنش‌های نظامی و تحمیل ناامنی، آوارگی، بدبختی و بی‌خانمانی ملت‌های غرب آسیا بویژه در دهه‌های اخیر بوده‌اند.
وی افزوده: سیرک صلح‌طلبانه غربی - صهیونیستی و عملکرد جنایتکارانه امریکا در اقصی‌نقاط عالم، عمق فاجعه تهدید صلح را به تصویر می‌کشد و سرمایه‌گذاری و تأمین مالی نظامی قدرت‌های جهانی نیز هرگز نشانی از صلح‌طلبی در جهان ندارد. وی با تأسی به دیپلماسی فطرت‌محور و وجدان‌مدار مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) در تعامل با جوانان غربی، خطاب به سربازان و نظامیان آزاداندیش ارتش ایالات متحده امریکا پرسیده است: به‌راستی آیا تاکنون به این سؤال اندیشیده‌اید که ارتش امریکا ده‌ها هزار کیلومتر دورتر از خانه و کاشانه و خاک کشور خود با جنگ‌افروزی و اشغالگری در کشورهای دیگر در پی چیست؟ آیا حضور آنها در کشورهای تحت تجاوز، اشغال و جنگ ازجمله در عراق و افغانستان و... به‌راستی صلح، امنیت و آرامش به ارمغان آورده است؟ آیا به راستی باید باور کرد عقب‌نشینی عجولانه از پایگاه‌های نظامی در افغانستان برای صلح، آرامش و دموکراسی در افغانستان است؟ کافی است نگاهی به این روزهای این کشور بیندازیم.
وی سپس خطاب به همین جمع تأکید کرده است: مقداری به واقعیت‌ها و رخدادهای این روزهای یمن بیندیشید تا ببینید حمایت و مجاورت ارتش امریکا با ائتلاف سعودی چه بر سر مردم مظلوم و بی‌دفاع یمن آورده است. اجازه ندهید حاکمان بی‌خرد دولت امریکا و جنایتکاران تروریست و خون‌آشام نشسته در اتاق‌های فرماندهی ارتش این کشور با چهره‌پردازی‌های موهوم و سخیف، بین شما و حقایق و واقعیات بین‌المللی فاصله اندازند و شما را پیاده‌نظام سحرشده سیاست‌های سلطه و جنگ‌افروزی خود قرار دهند! منطق سلیم اقتضا می‌کند سهم خود در سیاهه ظلم، جنایت، جنگ، خشونت و ناامنی و بی‌خانمان کردن صدها هزار انسان در جای جای عالم امروز که مشتاق و در عین حال محروم از زندگی با عزت، امنیت و آرامش هستند را پیدا و در مدار فطرت و وجدان خود پیرامون آن قضاوت کنید.
قالیباف:بی عرضگی در اداره کشور به‌دلیل پشت کردن به سنت‌های الهی است


رئیس مجلس با تأکید بر این که بقای جمهوری اسلامی نتیجه اتکا و اعتماد به‌ سنت‌های الهی در برهه‌های مختلف بخصوص دوران جنگ تحمیلی است، گفت: اگر شاهد بی‌عرضگی در اداره کشور و ناراحتی مردم هستیم به این دلیل است که به سنت‌های الهی پشت کرده‌ایم و در اقتصاد، سیاست، روابط اداری و مدیریت کشور می‌خواهیم زمینی عمل کنیم.
به‌ گزارش ایسنا، محمدباقر قالیباف که ظهر دیروز در مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس سخن می‌گفت با اشاره به تحولاتی که انقلاب اسلامی در ۴ دهه گذشته و نیز دوران مبارزات نهضت ۱۵ خرداد پشت سر گذاشته است، گفت: در دوران نهضت امام خمینی(ره) همه پارامترهای مادی نشان می‌داد که اساساً انقلاب نباید پیروز می‌شد و از همان روزهای نخست نهضت، به امام(ره) می‌گفتند که با کدام طرفدار و با کدام سرباز و با کدام امکانات می‌خواهی قیام کنی؟ در حالی که گفتار و رفتار امام حاکی از اعتماد و اعتقاد حقیقی ایشان به سنت‌های الهی بود و در حقیقت از همان نقطه اتکا به فرهنگ جهاد و شهادت جزئی جدایی‌ناپذیر از انقلاب اسلامی شد.
وی با اشاره به سختی‌های دوران دفاع مقدس، گفت: مجاهدت در دوران دفاع مقدس درحالی بود که در برهه‌ای نه فقط سیم خاردار بلکه حتی گونی برای سنگرسازی نداشتیم و سختی جنگ و فشار دشمن و آتش بعثی‌ها تا جایی عرصه را سخت می‌کرد که گاهی حتی به حفظ همان سنگری که رزمندگان ما در آن سنگر گرفته بودند یا حفظ حتی یک خاکریز راضی بودیم.
رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان این که سنت‌های الهی طبق آیه قرآن‌ نه تبدیل می‌شود و نه تحویل، اضافه کرد: همان سنت‌ها و قوانین الهی امروز در عرصه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی هم جاری است و در این عرصه‌ها باید به همان سنت‌ها اتکا کرد.