وقوع انفجار انتحاری در مسجد شیعیان قندهار ۳۳ شهید و ۷۰ زخمی بر جای گذاشت جمعه خونین در مسجد شیعیان قندهار

منابع خبری از وقوع انفجار انتحاری در شهر قندهار افغانستان حین برگزاری نماز جمعه در بزرگترین مسجد متعلق به شیعیان در مرکز این ولایت خبر دادند.
به گزارش ایسنا، مقام‌های محلی به پایگاه طلوع نیوز افغانستان گفتند،‌ این انفجار طی توسط ۳ عامل انتحاری صورت گرفته و بزرگترین مسجد شیعیان در استان قندهار در جنوب افغانستان را هدف گرفت.
به گفته منابع محلی این انفجار مسجد فاطمیه متعلق به شیعیان را واقع در ناحیه پلیس شهر قندهار هدف گرفت و به هنگام برگزاری نماز جمعه رخ داد.
شاهدان عینی تعداد تلفات این انفجار را بالا تخمین زده‌اند، اما هنوز آمار دقیقی در این زمینه منتشر نشده است.


در همین حال اسکای نیوز به نقل از برخی منابع محلی اعلام کرد در این انفجار ۳۵ تن کشته و ۷۰ تن زخمی شدند.
خبرگزاری المیادین هم از افزایش تلفات این انفجار خبر داده و شمار کشته ها را ۴۶ و زخمی‌ها را ۲۰۰ تن اعلام کرده است.
هنوز گروهی مسئولیت این انفجار تروریستی را بر عهده نگرفته است.
نیروهای طالبان پس از بمباران برای بستن تمام راه‌های منتهی به مسجد شتافتند.سخنگوی وزارت کشور طالبان هم گفت برای تحقیقات بیشتر این رویداد یک تیم ویژه به محل رویداد اعزام شده است.
هفته گذشته نیز در جریان انفجاری انتحاری در حسینیه سید آباد در منطقه خان آباد قندوز در شمال افغانستان ۱۲۰ تن کشته و ۲۰۰ تن دیگر زخمی شدند. داعش مسئولیت این انفجار را که محکومیت‌های گسترده‌ای را به دنبال داشت برعهده گرفت.
انفجار قندوز پس از خروج نیروهای ناتو به رهبری ایالات متحده از افغانستان شدیدترین انفجار بود.
شبکه الجزیره به نقل از یک منبع امنیتی افغانستان گزارش داد که در پی انفجار در نماز جمعه مسجد شیعیان قندهار تاکنون حداقل ۳۳ نفر شهید و ۷۰ تن مجروح شده‌اند.
برخی منابع افغانستانی در این رابطه تلفات را ۳۰ شهید و ۲۰۰ زخمی اعلام کرده اند. دولت طالبان، هدف قرار دادن غیر نظامیان در مسجد شیعیان قندهار را محکوم کرده است.
گفته می شود که چهار نفر شامل سه عامل انتحاری و یک فرد مسلح که به روی محافظان مسجد آتش گشوده؛ در رقم زدن این حادثه دخیل بوده اند.
این در حالی است که جمعه گذشته نیز انفجار مشابهی در مسجد شیعیان قندوز رخ داد که طی آن دست کم ۱۵۰ نفر به شهادت رسیدند.
سایر اخبار این روزنامه
بازار مسکن اسیر برنامه‌های بی‌نتیجه است؟ دور باطل افزایش وام مسکن و بالا رفتن قیمت محمدعلی وکیلی بحران فرسایش سرمایه انسانی کشور! تغییر مجری توافق ۲۵ ساله ایران و چین لاریجانی پا پس‎‌کشید چرا دولت‌ها چاپ پول را مهم‌تر از تعامل با دنیا می‌دانند؟ ابهام در راه‌های جبران کسری بودجه یک شرکت تولید پوشینه بزرگسالان از نام شفیعی کدکنی برای تبلیغ استفاده کرد تبلیغات معکوس! آمریکا در زمین رژیم صهیونیستی بازی می کند؟ جنب و جوش‌های دیپلماتیک برای بازگشت به توافق وقوع انفجار انتحاری در مسجد شیعیان قندهار ۳۳ شهید و ۷۰ زخمی بر جای گذاشت جمعه خونین در مسجد شیعیان قندهار رئیس قوه قضائیه: دنبال کوتاه‌کردن فرآیندهای پیچیده و فسادزا با همکاری دولت و مجلس هستیم پاسخ رئیس جمهور به منتقدان سفرهای استانی دولت مدیر در میدان باید کار را انجام دهد بازخوانی پرونده پرماجرا و پیچیده شرکت نیشکر هفت‌تپه ۲۰سال حبس؛ پایان رویای پولدار شدن از جیب کارگران!