جشن میلیونی برای میلاد پیامبر اکرم(ص) در 15 استان یمن

صنعا و ۱۴ استان دیگر یمن، بعد از ظهر دیروز که مصادف بود با ۱۲ ربیع‌الاول در این کشور و روز میلاد پیامبر اکرم (ص) _به روایت اهل سنت_ با حضور میلیون‌ها یمنی جشن میلاد پیامبر اسلام(ص) را جشن گرفتند. عبدالملک بدرالدین الحوثی رهبر انصارالله یمن، طی سخنرانی خود در آغاز ماه ربیع‌الاول، ابراز اطمینان کرده بود که مردم یمن در احیای این مناسبت پیشقدم خواهند شد و مانند سال‌های گذشته آن را باشکوه برگزار خواهند کرد.
کمیته‌های سازمان‌دهنده در صنعا و ۱۴ استان دیگر یمن که خارج از کنترل اشغالگران است، ده‌ها میدان بزرگ را برای استقبال از میلیون‌ها یمنی آماده کردند. در صنعاء، پایتخت یمن، میدان «السبعین» برای این حضور پرشور اختصاص یافته بود. از صبح دیروز شمار زیادی از ساکنان استان صنعاء خود را به میدان السبعین رساندند و ورودی‌های پایتخت یمن نیز شاهد حضور هزاران نفر از مردمی بود که از سایر شهرستان‌های استان صنعاء با در دست داشتن پرچم‌های متعدد خود را به پایتخت رسانده بودند تا در این جشن باشکوه شرکت کنند.
بنا بر اعلام کمیته‌های سازمان‌دهنده این جشن میلیونی، در استان صعده مرکز این استان یعنی شهر صعده، در استان «الحدیده»، میدان «المیناء»، در استان «حجهًْ»، منطقه «بنی مشطاء» در جنوب غرب شهر «شفر» واقع در شهرستان عبس، در استان عمران، استادیوم ورزشی مرکز این استان، در استان الجوف، شهرستان الحزم، در استان ذمار، میدان «هران»، در استان «إب» میدان دانشگاه إب و شهر «یریم» برای برگزاری این مراسم اختصاص یافته بود.
کمیته‌های سازمان‌دهنده این مراسم پرشکوه در استان‌های تعز، المحویت، ریمهًْ، مأرب، البیضاء، الضالع نیز مکان‌های اختصاص یافته برای این گردهمایی مردمی را اعلام کردند و درخصوص آن اطلاع‌رسانی‌های لازم را انجام دادند. درخصوص فعالیت‌های زنان، کمیته سازمان‌دهنده مراسم در پایتخت، میدان ورزشگاه الثوره را برای مراسم زنان در جشن میلادی پیامبر اعظم (ص)، اختصاص داده بود و سایر استان‌ها نیز مکان‌های اختصاصی برای این فعالیت‌ها و راهپیمایی زنان به مناسبت این روز بزرگ را مشخص و اعلام کردند.


جشن میلاد پیامبر گرامی اسلام (ص) در یمن در حالی برگزار شد که این کشور از فروردین سال ۹۴ با حملات وحشیانه ائتلاف متجاوز سعودی و محاصره شدید اقتصادی و سیاسی روبه روست و از ورود مواد غذایی و سوخت محروم است.
سخنرانی رهبر انصارالله
سید عبدالملک الحوثی رهبر جنبش انصارالله یمن دیروز در جمع میلیون‌ها نفر از مردم یمن که به مناسبت میلاد رسول اعظم اسلام (ص) در صنعا جمع شده بودند، از طریق ویدئوکنفرانس به سخنرانی پرداخت. به گزارش شبکه المسیره، او در ابتدای سخنان خود، میلاد حضرت رسول‌الله (ص) را به امت اسلام تبریک گفت و این مراسم را تأکیدی دوباره بر دوستی و فرمانبری از حضرت پیامبر اسلام (ص) و مقابله با تلاش‌ها برای زدودن یاد و نام ایشان دانست. عبدالملک الحوثی در ادامه خطاب به مردمی که در میدان «السبعین» صنعاء حاضر شده بودند، گفت: «جانم فدای شما ‌ای فرزندان پیروزی و ‌ای فرزندان با ایمان یمن؛ مردم ما از سیره رسول‌الله با تمامی محبت و عزتشان به صورت عملی الهام گرفته و در راستای آزادی از هیمنه استکبار گام برمی‌دارند.»
رهبر انصارالله یمن در ادامه اقتدای صادقانه به رسول‌الله (ص) را در ارزش‌ها و اصول اصلی و التزام عملی در تمامی امور دانست و افزود: «وعده الهی در سوره اسراء درخصوص فساد و ظلم بنی اسرائیل در زمان ما تحقق یافته و وعده الهی درخصوص پایان غرور و گردن‌کشی آنها نیز به زودی محقق خواهد شد، آنها [این زوال را] را بسیار دور و ما نزدیک می‌بینیم.»سید عبدالملک الحوثی در ادامه ریشه مشکلات بشریت را انحراف قدرت‌های طاغوتی و جاهلی از مسیر الهی دانست و افزود: «طاغوتیان با اقدامات تکفیری و خونین خود چهره اسلام را تیره و تار جلوه می‌دهند.»