شوك شليك

آرمان: موشک‌های ذوالفقار شامگاه یکشنبه بار دیگر اقتدار ایرانی را به رخ جهان کشید، موشک‌هایی که تنها در حد یک هشدار بود، اما اندام داعش و سایر جنایتکاران را به لرزه انداخت. جمهوری اسلامی ایران در عملیات «لیله‌القدر» پیامی را به جهان مخابره کرد که صبوری این کشور تنها فرصتی برای پشیمانی آنهایی است که قدرت را در تجاوز به مرزهای فراتر از خود می‌‌دانند. ایران نشان داد که اگر اراده کند، شوک شلیک‌هایش جهان را در بهت فرو می‌برد. اقدام شامگاه یکشنبه این پیام را داشت که باید خویشتنداری سپاه را برابر با سکوت ندانست، چراکه این نهاد هیچ‌گاه در برابر تهدیدهای خارجی و تهدیدهای گروهک‌های تروریستی علیه ایران و کشورهای جهان اسلام صبوری به خرج نخواهد داد و پاسخ‌های دندان‌شکنی مانند یکشنبه‌شب خواهد داد که جهان را به سکوت وادار می‌کند. ایران امروز همان ایران دوران دفاع مقدس است که نه تنها سر تعظیم در برابر ظلم و جنایت فرود نمی‌آورد، بلکه با اقتدار و قدرت بالایی که دارد پاسخ پیش‌بینی‌نشده‌ای به آمریکا، داعش و سرسپردگان آنها خواهد داد. ایران یکشنبه‌شب فناوری و توان موشکی بالای خود را به رخ دشمن کشید و به آنها نشان داد باید مراقب رفتارهای خود باشند، چراکه ایران توان این را دارد که آنها را با شوک‌های ناشی از شلیک‌های سنگین‌تر هم مواجه کند.
سیلی بر چهره تروریست‌ها
عصر روز یکشنبه مقام معظم رهبری در دیدار جمعی از خانواده‌های شهدای مدافع حرم و شهدای مرزبان، تاکید کردند: «جمهوری اسلامی مستحکم و بااقتدار کامل ایستاده و دشمنان نمی‌توانند به ملت ایران سیلی بزنند، بلکه ملت به آنها سیلی خواهد زد.» تنها چند ساعت پس از سخنان مقام معظم رهبری سیلی محکم ملت ایران بر گونه تروریست‌ها نقش بست و نشان داد امنیت و ثبات ایران خدشه‌ناپذیر است. روز گذشته نیز، اینستاگرام مقام معظم رهبری تصویری از شلیک موشک به سمت تروریست‌ها را منتشر کرده و به نقل از مقام معظم رهبری آورده است؛ «ما به آنها سیلی خواهیم زد. این را هم دشمن بداند و هم دوستانی که دلشان می‌لرزد.»
انتقام سخت


سردار قاسم سلیمانی با انتشار مطلبی معنادار و قابل تامل و با ارجاع به آیه 227 سوره شعرا در اینستاگرام حمله موشکی سپاه به مواضع تروریست‌های داعش را انتقام جمهوری اسلامی از گروهک‌های تروریستی اعلام کرد. در این پست آمده است: «آنان که ظلم و ستم کردند به‌زودی خواهند دانست به چه کیفرگاهی بازمی‌گردند.» در همین ارتباط رئیس ستاد کل نیروهای مسلح به صورت غیرمستقیم و هوشمندانه به حملات موشکی اشاره کرد. سردار سرلشکر محمد باقری با تاکید بر اینکه نظام سلطه فعلا توان درگیری با ایران را ندارد، گفت: «البته ما هم قصد درگیر شدن با آنها را نداریم، اما در رقابت دائمی با آنها در حوزه‌های مختلف ازجمله حوزه موشکی قرار داریم.» او با تاکید بر اینکه به برکت خون شهدا و تلاش دانشمندان خود در حوزه موشکی جزو قدرت‌های بزرگ دنیا هستیم، اظهار کرد: «در عرصه‌های فراوانی ازجمله در فناوری‌های زمینی، دریایی، هوایی، فضایی، اطلاعاتی و... در حال رقابت با نظام سلطه هستیم که بودجه ارتش آنها چند برابر بودجه دفاعی ماست.» از طرف دیگر، جانشین فرمانده کل ارتش گفت: «موشک‌باران محدود، هم رونمایی از بخشی از توان تهاجمی و بازدارندگی پشیمان‌کننده فرزندان ولایت است و هم پاسخی کوبنده و بیدارباش به آنانی است که با شیطنت و بلندپروازی‌های جاهلانه، قصد آتش‌افروزی دارند.» احمدرضا پوردستان درخصوص حمله موشکی شب گذشته سپاه به مواضع داعش با اشاره به عبارت قرآنی «و ما رمیت إذ رمیت و لکنّ ا... رمی» اظهار داشت: «شامگاه یکشنبه دنیا مشاهده کرد که با خشم مقدس و کنترل‌شده فرزندان مدافع ملت در قالب موشک‌های «ذوالفقار»، توفانی مهیب و ویرانگر بر سر لانه‌ها و مخفیگاه‌های خفاشان داعشی باریدن گرفت.» وی خاطرنشان کرد: «دفاع، دیگر به مرزهای جغرافیایی کشور محدود نیست و هرجا تهدید باشد میدان عمل ماست.»
پاسخ قاطع
معاون اول رئیس‌جمهور با توئیتی به حمله موشکی سپاه به مواضع داعش واکنش نشان داد. جهانگیری نوشت: «امنیت مردم ایران خط قرمز است. ایران در مبارزه با تروریسم صادق و مقتدر است. توان موشکی ایران بازدارنده و در خدمت صلح، ثبات و امنیت منطقه است. مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل نیز گفت: انهدام مواضع تروریست‌های داعش نمونه و بخشی از توان بازدارندگی و بالای دفاعی کشور است. علی‌اکبر ولایتی در صفحه اینستاگرام خود با اشاره به حمله موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در حمله به مواضع داعش این اقدام را ارزشمند خواند و نوشت: «مستقل‌ترین کشور جهان با اقتدار، پاسخ قاطع به بدخواهان، تروریست‌ها و دشمنان خود را در هر جا که باشند داده و خواهد داد و امنیت ایران اسلامی خدشه‌ناپذیر است.» تولیت آستان قدس رضوی نیز با بیان اینکه حمله موشکی سپاه پیام روشنی برای تروریست‌ها و حامیان مستکبر آنها، چه سعودی و چه غیرسعودی دارد، گفت: «اگر تلاش‌ها برای ناامنی ایران ادامه یابد، هیچ ‌نقطه امنی در این عالم برای تروریست‌ها و حامیان مستکبر آنها باقی نخواهد ماند.» حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی با اشاره به حمله موشکی سپاه پاسداران به مقر تروریست‌های تکفیری در دیرالزور سوریه گفت: «پیام عملیات اخیر آن است که اگر تلاش‌ها برای ناامنی ایران ادامه یابد، هیچ ‌نقطه امنی در این عالم برای تروریست‌ها و حامیان مستکبر آنها باقی نخواهد ماند.» رئیسی در ادامه افزود: «عده‌ای با پول‌های آل‌سعود و نقشه مستکبران آمریکایی سعی کردند تهران را به ناامنی بکشانند؛ امروز نیز پاسخ دندان‌شکن آن اقدام را دیدند و این مقدمه کار است.» آیت‌ا...‌العظمی نوری‌همدانی نیز در پیامی با تقدیر از سپاه پاسداران در مبارزه با تروریست‌ها، تاکید کرد: «سپاه با مجاهدت، توانمندی و صلابت با شلیک موشک‌های خود لرزه بر اندام دشمنان این ملت انداخت.»
پشتوانه قدرتمند
 در همین راستا، محمدرضا عارف، رئیس فراکسیون امید مجلس، نیز در صفحه اینستاگرام خود نوشت: «اقتدار نظامی جمهوری اسلامی ایران نشان از پشتوانه قوی مردمی است که جز با وحدت و همدلی خانواده انقلاب میسر و قابل دوام نیست. حمله موشکی سپاه پاسداران به مقر داعش در پاسخ به عملیات کور تروریستی این گروهک از رهگذر همین اتحاد و با هم بودن میسر شد و پاسخی بود به بدخواهان ایران اسلامی که در آرزوی ایجاد تنش و درگیری در داخل کشور ما نباشند؛ چراکه ملت بزرگ ایران با حمایت از نیروهای نظامی و امنیتی خود اجازه تجاوز به متجاوزان را نخواهند داد.» رئیس کمیسیون امنیت ملی نیز پیام عملیات موشکی سپاه را متوجه آمریکا دانست و گفت: «آمریکا در راس شیطنت‌های تروریستی در منطقه است.» علاءالدین بروجردی در گفت‌وگو با شبکه خبر، با بیان اینکه پاسخ ما کوبنده‌تر خواهد بود، عنوان کرد: «با دم شیر نمی‌توانند بازی کنند و باید تبعات هر اقدام نابخردانه‌ای را تحمل کنند. بروجردی ادامه داد: «عربستان و دیگر کشورها که ژست حمایت از تروریست را می‌گیرند، بدانند جمهوری اسلامی با هیچ‌کسی شوخی ندارد. در حال حاضر وارد فاز مبارزه جدیدی با تروریست‌ها در منطقه شده‌ایم.» سیدحسین نقوی حسینی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، نیز با تاکید بر اینکه عملیات موشکی سپاه به مواضع تروریست‌ها در سوریه هشدار و پاسخی به گروه‌های تکفیری،‌ تروریستی و کشورهای تولید‌کننده تروریست بود، گفت: «مردم با حضور در راهپیمایی روز قدس با حمایت از اقتدار و توانمندی نظامی کشور حلقه امنیت پایدار را تکمیل کرده و آن را به دنیا نشان خواهند داد.» جلیل رحیمی جهان‌آبادی، رئیس فراکسیون اهل سنت مجلس، گفت: اقدام اخیر سپاه در حمله موشکی علیه داعش قدرت بازدارندگی و آمادگی ایران برای دفاع از امنیت کشور را نشان داد. وی ابراز داشت: به نظرم حمله موشکی به منطقه تحت قدرت داعش در سوریه اقدام مناسبی بود که هم بازدارنده بوده و هم نشان داد که ایران آمادگی کامل برای دفاع از امنیت و آرامش جامعه خود در منطقه خاورمیانه را دارد.
آغاز انتقام
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام پس از پرتاب موشکی سپاه به مواضع تروریست‌ها در سوریه تاکید کرد: «سیلی بزرگ‌تر در راه است». محسن رضایی در حساب توئیتر خود نوشت: «این شروع انتقام از داعش بود. سیلی بزرگ‌تر در راه است. حامیان تروریسم نیز پیام اقتدار ایران را دریافت کنند.» علاوه بر این، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، در پی حمله موشکی نیروی هوافضای سپاه به مقر داعش در دیرالزور سوریه، پیامی خطاب به فرمانده کل سپاه پاسداران صادر کرد. رضایی در پیام خود گفته است: «به وجود سردارانی افتخارآفرین چون شما و سردار حاجی‌زاده فرمانده هوافضای سپاه که با شلیک مقتدرانه موشک‌های نقطه‌زن، جهنمی از آتش را بر تجمع داعشیان فرو ریخت و سردار پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه، که تروریست‌ها را در سیستان‌و‌بلوچستان، غافلگیرانه سرکوب کرد، افتخار می‌کنم.» محسن رضایی در پیام خود به سردار محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران افزود: «آمریکا باید بپذیرد که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به‌عنوان سپر دفاع از حریم عزت و شرافت ملت ایران، تحریم‌ناپذیر است.»
ادامه در صفحه6