پس از ۲۸۹ روز اتفاق افتاد خروج کشور از وضعیت قرمز

بر اساس نقشه جدید رنگ‌بندی کشور، همه شهرها از وضعیت قرمز کرونایی خارج شدند.
به گزارش ایسنا، براساس نقشه جدید رنگ‌بندی کرونا که از سوی اپلیکیشن ماسک منتشر شده است، برای نخستین بار پس از ۲۸۹ روز همه‌ شهرهای ایران از وضعیت «قرمز» کرونا خارج شدند. این رنگ بندی روز پنجم آذرماه منتشر شده است.
بر همین اساس با عبور از خیز پنجم کرونا و واکسیناسیون گسترده، تمامی شهرستان‌ها از وضعیت قرمز خارج شدند. آخرین بار در ۲۴ بهمن ۹۹ و در آستانه شروع خیز چهارم هیچ شهری در ایران قرمز نبود.
شهرستان‌هایی که در وضعیت نارنجی قرار دارند اشنویه، پیرانشهر (آذربایجان غربی)، چرداول (ایلام)، بیرجند، طبس، فردوس (خراسان جنوبی)، بردسکن، گناباد (خراسان رضوی)، طارم (زنجان)، دامغان، شاهرود (سمنان)، زابل (سیستان و بلوچستان)، ممسنی (فارس)، زرند، سیرجان، شهربابک (کرمان)، کهگیلویه (کهگیلویه و بویر احمد)، پلدختر (لرستان)، بافق، بهاباد، خاتم، مهریز (یزد) هستند. در آخرین وضعیت رنگ‌بندی تعداد صفر شهرستان به رنگ قرمز، ۲۲ شهرستان به رنگ نارنجی، ۲۰۷ شهرستان به رنگ زرد و ۲۱۹ شهرستان آبی اعلام شده است. بر اساس آمار وزارت بهداشت تا روز پنجشنبه چهارم آذرماه، مجموع بیماران کووید ۶ میلیون و ۹۷ هزار و ۶۷۲ نفر و شمار جان باختگان این بیماری نیز ۱۲۹ هزار و ۳۷۶ نفر بود. تا کنون ۵ میلیون و ۸۳۰ هزار و ۶۵۳ نفر از بیماران بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند و ۳۸ میلیون و ۲۱۹ هزار و ۲۴۷ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور نیز انجام شده است.
سایر اخبار این روزنامه
پس از ۲۸۹ روز اتفاق افتاد خروج کشور از وضعیت قرمز محمدعلی وکیلی حکمرانی آب باید تغییر کند رئیس جمهوری در در اولین جلسه شورای عالی فضایی در دولت سیزدهم وقتی ماهواره‌ پرتاب می‌شود مردم احساس قدرت می‌کنند «ابتکار» با امین‌ طباطبایی پیرامون تهدیدهای بافت تاریخی شیراز گفت‌وگو کرد از خرابات مغان تا هتل آسمان‌! چرا قیمت مواد غذایی «عجیب» بالا می‌رود؟ بی توجهی بازار به قیمت‌های مصوب احیای برجام شکست خواهد خورد؟ خط و نشان‌های دیپلماتیک پیش از مذاکره دور جدید مذاکرات وین چقدر بر اقتصاد تاثیرگذار خواهد بود؟ اقتصاد منتظر سیگنال‌های هشتم آذر رئیس قوه قضائیه: برای از بین بردن لغزش‌ها نیاز به پیشگیری داریم این نامه به سران قوا و برخی مسئولان ارسال شده است پاسخ ۳۰ صفحه‌ای لاریجانی به شورای نگهبان درباره ردصلاحیتش فرزند شهید فخری‌زاده: راه دانشمندان‌مان را ادامه خواهیم داد وزیر اقتصاد‌: حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی به تعویق افتاد‌ حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد در خطبه‌های نماز جمعه تهران: مهمترین اصل و زیرساخت نظام سیاسی الهی شایسته‌سالاری است علم‌الهدی: مشکل آب با تجمع حل نمی شود؛ نماز باران بخوانید