خاطرات محمدرضا شجریان مکتوب می‌شود

نمایشگاه «نغمه مانا» نکوداشت محمدرضا شجریان به همت انجمن طراحان گرافیک با همکاری خانه موسیقی و خانه هنرمندان ایران در این مکان برگزار شد.
در مراسم افتتاحیه، غلامحسین امیرخانی، چهره ماندگار خوشنویسی ایران، حسین علیزاده، نوازنده و آهنگساز و همایون شجریان، فرزند محمدرضا شجریان حضور داشتند.
علیزاده در این مراسم گفت: «شجریان شخصیتی است که اتحاد به‌وجود می‌آورد و اکنون نام شجریان است که ما را در این سالن کنار هم گرد آورده. زمانی که او را از دست دادیم، تلویزیون درباره او صحبت نمی‌کرد و ما مجبور بودیم به تلویزیون‌های خارج از ایران مراجعه کنیم. برایم جالب بود پس از درگذشت شجریان، خیلی از آد‌م‌ها اصلا نمی‌دانستند درباره چه کسی صحبت می‌کنند.»
همایون شجریان، فرزند محمدرضا شجریان هم در افتتاحیه اظهار داشت: «اگر بخواهم چیزی کلی درباره پدر بگویم باید اذعان کنم شخصیت تک‌بعدی نبود. راجع به هر مسأله‌ای که به آن علاقه‌مند شد، تا تهش را در نیاورد، از پا ننشست. مثلا در کودکی خاطرم است که چند روز فقط ناهار و شام ایشان را می‌دیدیم، چون در زیرزمین خانه مشغول تعمیر ماشین رختشویی بود. می‌گفتیم مگر تعمیرکارش نیست؟ می‌گفت نه باید خودم پیله کنم و بتوانم درستش کنم.»



او درباره عموی بزرگش علیرضا شجریان گفت که خاطرات جذابی از پدرش دارد و از او تقاضا کرده است در صورت امکان آنها را مکتوب کند.
همایون شجریان درباره یک‌سال و اندی که از درگذشت پدرش می‌گذرد، اظهار داشت: «سعی کردم از حضور در جمع‌ها پرهیز کنم تا سیل غم مرا با خودش نبرد، اما از طرف دیگر حضور عزیزانی که شخصیت پدر را پاس می‌دارند، آنقدر غنیمت است که دلم نیامد نباشم. امیدواریم همیشه سلامت و شاد باشید و غم نبینید.»