تنها خواسته معلمان از وزير

اگر بحث بودجه ۱۴۰۱ و وضع بلاتكليف و نامطلوب رتبه‌بندي يا ترميم حقوق و به تعبير درست ايشان همسان‌سازي نبود، مي‌شد به وزير محترم فرصت ۱۰۰روزه داد تا گزارش عملكردي در راستاي برنامه‌هاي كوتاه‌مدت اعلامي دهند. اما اين دو مقوله اضطراري و تعيين‌كننده توانمندي مقام عالي وزارت به عنوان دو شاخص تعيين‌كننده عيار وزير است كه تاكنون بر خلاف روحيه جهادي‌اي كه از جناب نوري سراغ داشتيم... 
ورود موثري به اين دو اقدام اضطراري و كوتاه‌مدت مورد مطالبه جامعه فرهنگيان، از ايشان مشاهده نشده است، به نحوي كه جامعه معلمان بر آن شد خود از مجاري ممكن، مطالبه اين دو مهم را ‌كند كه قطعا وضع خوشايندي براي هيچ يك از طرفين نيست نه نهاد‌هاي حاكميتي ذي‌ربط و نه جامعه فرهيخته معلمان.
اگر جناب وزير بخواهند منفعلانه كماكان به نظاره بنشينند يا نهايت به يك مصاحبه اكتفا كنند و برون‌داد عيني از دغدغه‌مندي ايشان در حل مطلوب مساله را شاهد نبود يا همچون برخي وزراي مستعجل پيشين اهتمام لازم و بهنگام به ‌اين مهم نداشته باشند كه مقام عالي وزارت مي‌تواند با مطالبه‌گري موثر خود آرامش را در مدرسه و خانواده بزرگ آموزش و پرورش برقرار كند، قطعا مسير پيش‌رو چندان اميدبخش نخواهد بود.
افراد عاقل تجربيات خود را به‌ كار مي‌بندند و افراد هوشمند تجربيات مفيد ديگران را نيز هم.
جا دارد جناب نوري با هماهنگي نمايندگان شوراي هماهنگي تشكل‌هاي صنفي فرهنگيان را دعوت به آرامش كنند و قول پيگيري عاجل و مطالبه‌گري موثر هم در بحث رتبه‌بندي شايسته منزلت جامعه معظم فرهنگي به عنوان صاحبان قلم و هم ترميم بحث بودجه ۱۴۰۱ در راستاي افزايش سهم آوپ از GDP و بودجه عموي كه كمتر از 11 درصد پيشنهاد شده است را بدهند و در تحقق آن تمام مساعي خود را به ‌كار بندند، چراكه اين عين تعامل سازنده و مديريت جهادي است، همچون رييس‌جمهور محترم بايد به دل رويداد بزنند و در كنار معلمان بايستند تا دوشادوش به عنوان راهبر آموزش مدرسه‌اي يك به يك برنامه‌هاي عمل مدنظر را پيش برند. 


پرواضح است كه همه اهداف پيش روي وزير و حوزه تعليم و تربيت بدون همراهي همدلانه بدنه با حوزه ستادي و رفع ديوار موجود بين صف و ستاد كه در طول چند دهه شكل گرفت، قابل تحقق نخواهد بود كما اينكه در ۱۹ سال اخير محقق نشد.
مگر جناب نوري قصد تحول مطلوب و تحقق اهداف سند تا افق ۱۴۰۴ را ندارند؟
 مگر برنامه عملياتي براي تحقق آن ارايه نكردند؟
مگر جز جامعه بزرگ آموزش و پرورش گروه هدف ديگري بايد در تحقق آن گام بردارند؟
 برادر ارزشي، انقلابي و مومن 
بياييد پاي كار تا معلمان ببينند كه شما دغدغه‌مند دغدغه‌هاي‌شان هستيد تا دغدغه‌مند دغدغه‌هاي‌تان شوند.  آن‌گونه كه ديگر وزرا براي كاركنان خود مي‌كنند و لزومي نيست چاره راه كف خيابان و... باشد.
وزير محترم اگر در چنين روزهايي در كنار معلمانش نباشد و خود به نمايندگي گزارشي از روند رو به جلوي مطالبه‌گري از نهادهاي مسوول به جامعه معلمان و خانواده بزرگ آوپ ارايه نكنند، به تجربه ديديم كه سرنوشتي جز استعفا، استيضاح و وزارت مستعجل نمي‌توان متصور بود، چراكه معلمان هرگز در اين‌گونه موارد پاي حمايت از وزيرشان نايستادند و عدم همراهي بدنه آوپ با وزير يعني مجدد هدررفت وقت و منابع.
با نگاهي به ۴ دهه اخير مي‌توان ديد، وزيري كه يك قدم براي جامعه بزرگ فرهنگيان برداشته و خنثي و منفعل عمل نكرده و به نحوي دغدغه‌مندي خود را بروز داده است، همواره نام‌شان به نيكي ياد مي‌شود و نقاط عملكردي ضعيفي هم اگر داشت كه داشتند، ناديده گرفته مي‌شود.
جناب وزير بدانند كه جامعه معلمان بسيار منصف بوده و كمترين انتظارشان از وزير آوپ اين است كه تمام‌قد وزير باشد.