آلودگی اطلاعاتی

قربانعلی تنگ شیر‪-‬ باید بدانیم که: «یکی از بحران‌های جدی در کشور ما آلودگی اطلاعاتی است.» از پیدایش جهان تا به کنون ۸۰ میلیارد نفر به دنیا آمده‌اند و مرده‌اند. به جرات می‌توان گفت که آرامش انسان امروز از هر دوره‌ای در طول حیات خود کمتر شده است. استرس بیش از سرطان و بیماری‌های قلبی سلامت انسان را تهدید می‌کند. مدتی است که زمان را پاس می‌داریم به گذشته و رغبتی به آینده نمی‌بینم. عشق جذاب‌ترین خلقت شیرین خداست. باید متفاوت دید، گزیده شنید، درست روایت کرد و زیبا درک کرد. چه حکمتی است که مدت زمان تحمل آدم‌ها نسبت به نیازشان تنظیم می‌شود نه عشق و.... عصبانیت یعنی تنبیه خود به خاطر اشتباه دیگران.
هیچ دارویی بهتر از محبت نیست. اگر جواب نداد مقدارش را بیشتر کن. هیچ وقت تنهایی آدم‌ها را از تعداد دوستانشان قضاوت نکنید. وقت شادی آدم‌ها را از میزان خنده‌هایشان نسنجید. دلزدگی زناشویی یعنی اینکه صمیمیت و عشق به تدریج رنگ می‌بازد. گاهی باید رد شد و گذشت گاهی باید در اوج نیاز نخواست. گاهی برای بودن باید نبود، گاهی باید نباشی. یاد بگیریم باهم باشیم. بدون تصاحب یکی دیگر بدون راهیابی به راز یکدیگر همنشین باشیم.
حس تنهایی آدم را به هر کاری وادار می‌کند و به هر موضوعی حساس می‌شویم. درخت را به میوه‌اش می‌شناسند و انسانها را به خانواده اش، پدر و مادر نزدیک ترین‌های ما هستند. ریشه که داشته باشی خم میشوی ولی نمیشکنی.
دنیای امروز هیچ رابطه‌ای یک طرفه نیست تنها تاثیرگذار بود و هیچ وابستگی نداشت. یک چهارم جمعیت ایران افسرده و تهران افسرده‌ترین شهر ایران است. جامعه‌ای که رویا و روایت ندارد فاقد اخلاق جمعی است. تاریخ همیشه راوی سرد و عبوس و بی‌طرف ماجرا هاست. در تاریخ حق و باطل به یک شکل اتفاق می‌افتد در تاریخ فضیلت و رذیلت بهم آمیخته اند. نور و تاریکی در کار نیست. نور همان نور روز است و تاریکی، تاریکی شب است.


جوانان بی‌آرزو هیچ اندیشه ندارند گرایش به افسردگی دارند. ناتوانی در کنترل خشم واقعیتی که کرونا آشکار کرد.
خشونت خانگی یکی از متداول‌ترین انواع خشونت به صورت آزار و اذیت عاطفی است. گاهی اوقات هیچ رفیقی به خوبی خودت رفاقت نمی‌کند. زنان همیشه به دنبال یک تکیه گاه، درک مردانه و یک مرد بزرگ هستند. ما نیازمند همدلی همگانی هستیم با دغدغه عدالت اجتماعی ، همیابی و مسئولیت‌پذیری؛ روزگار‌های سختی را می‌گذرانیم با بمباران روانی جامعه. ثروت واقعیت شرافت، صداقت، امید، پشتکار، ایمان، مثبت‌اندیشی، گذشت و احترام است.
تواضع عظیم انسانی یعنی به واقعیت خود وفادار بودن، هیچ کس غیورتر از خدا نیست سکوت و لبخند دو ابزار قدرتمند هستند. غار‌های درونی خودمان را باید به باغ تبدیل کنیم. چهار رکن چالش‌های روانی آدمیان: تنهایی، پوچی، مرگ و آزادی هیچ معجزه‌ای زمرده نیست پس زنده باش و زندگی کن هیچکس برای آدم موندنی نیست، دلگیرم از تقدیر صبور باید بود.