استقلال به تنهایی در صدر

هفته یازدهم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال عصر دیروز برگزار شد و نتایج به گونه‌ای رقم خورد که حالا استقلال به تنهایی در صدر جدول رده‌بندی جا خوش کرده است.
استقلال در مشهد پدیده را در یک نیمه گلباران کرد، پرسپولیس مقابل ذوب آهن ۲ بر صفر پیروز شد و سپاهان در اصفهان برابر پیکان ۲ بر یک تن به شکست داد. بازی حساس آلومینیوم اراک و گل گهر با تساوی بدون گل به پایان رسید تا گل گهر بعد از نقره داغ شدن از سوی کمیته انضباطی دو امتیاز حساس دیگر را هم از دست بدهد. نفت مسجد سلیمان با دو گل مقابل فجر سپاسی به برتری دست یافت. نساجی مازندران میزبان خود مس رفسنجان را ۲ بر یک شکست داد هوادار هم با یک گل از سد میهمان خود تراکتور گذشت و بازی دو تیم فولاد و صنعت نفت در دربی جنوب هم با تساوی بدون گل به پایان رسید.
استقلال کار سختی نداشت و در ورزشگاه سرد ثامن مشهد تیم قعرنشین و بدون برد جدول بدتر از تمام ۱۰ هفته گذشته هیچ حرفی برای گفتن نداشت. پدیده حتی در حد و اندازه‌های نود ارومیه هم نبود که بتواند کمی دردسر برای شاگردان مجیدی ایجاد کند؛ تیمی که حتی مهاجمش دروازه بدون گلر استقلال را آن قدر کج دید که توپش فقط راهی بیرون ورزشگاه نشد. استقلال حتی با تیم دومش هم از پس پدیده برمی‌آمد، اما چشم فرهاد مجیدی از بازی مقابل نود ارومیه ترسیده بود و همین کافی بود با تمام قدرت تیمش را راهی زمین کند و در همان نیمه اول با گل‌زنی جعفر سلمانی، ژستد و آرمان رمضانی ۳ بر صفر جلو بیفتد و در نهایت پیروز شود. استقلال با این برد خوب موقعیت خود را در بالای جدول تثبیت کرد. اما پدیده بدون تردید اگر می‌خواهد از ته جدول کنده شود باید فکری به حال و روز خود نماید.
پرسپولیس برای بالا ماندن در جدول چاره‌ای جز برتری مقابل ذوب آهن نداشت. سرخ‌ها که فاصله زیادی با فصل‌های قبل خود دارند، در این بازی هم چندان آماده نشان ندادند. تیم گل‌محمدی با وجود بهره بردن از بازیکنانی، چون وحید امیری و مهدی ترابی همچنان در خط میانی سردرگم و پراشتباه است و همین مسئله باعث شده آن‌ها در امر نتیجه‌گیری با مشکل روبه‌رو باشند. پرسپولیس دیروز مقابل ذوب آهن با دو گل به برتری رسید که اولی روی اشتباه دروازه‌بان اصفهانی‌ها به ثمر رسید و دومی هم حاصل یک پنالتی کاملاً مشکوک بود تا شاگردان گل محمدی با ۲۲ امتیاز در رده سوم جدول قرار گیرند.
اما سپاهان که هفته پیش به استقلال باخته بود، در اصفهان غافلگیر شد و با حساب ۲ بر یک بازی را به میهمان خود پیکان واگذار کرد تا عملاً به سود استقلال و پرسپولیس بازی کرده باشد.