هزاران عراقی با شهیدان سلیمانی و ابومهدی تجدید پیمان کردند

  هزاران عراقی روز جمعه برای تجدید پیمان با شهیدان حاج «‌قاسم سلیمانی» و «ابومهدی المهندس» و همچنین درخواست از دستگاه قضایی کشورشان برای شفافیت در رسیدگی به اعتراض‌ها علیه نتیجه انتخابات به خیابان‌ها آمدند.
کمیته ساماندهی تظاهرات‌ و تحصن‌ها در اعتراض به نتیجه این انتخابات بیانیه‌ای را خطاب به دستگاه قضایی این کشور صادر کرد. بر اساس این بیانیه، در ایام شهادت شهدای کتائب حزب‌الله و شهدای حادثه نزدیک فرودگاه بغداد که در آن دو، جمعی از نخبگان عزیز خود را از جمله فرماندهان پیروزی بر داعش را در بمباران‌های اشغالگران آمریکایی و با همکاری برخی خائنان در داخل از دست دادیم، ما دستگاه قضایی شجاع عراق را خطاب قرار می‌دهیم و می‌گوییم ما از ابتدا به شما خوش بین بوده‌ایم و بعد از خدا به شما امید داریم و از همین رو از شما می‌خواهیم تسلیم فشارها نشوید و یار مظلومان و سد محکمی در برابر متقلبان و ظالمان باشید.
به گزارش فارس، در این بیانیه آمده است: «تظاهرات کنندگان و تحصن کنندگان مسالمت جو در جمعه بصریت و پس از هفته‌هایی که روزها و شب‌هایش را با حزن و دشواری سپری کردند، امروز برای تجدید پیمان با خون پاک شهدایی که در راه بازپس گیری حق و مقابله با متقلبان و توطئه‌گران علیه آینده نسل‌های ما جانشان را فدا کردند به خیابان‌ها آمدند. این تظاهرات کنندگان مخالف عادی ‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی و تسلیم شدن در برابر اشغالگران جنایتکار آمریکایی هستند.»
گفتنی است، انتخابات پارلمانی عراق در ۱۸ مهر ماه برگزار شد و پس از اعلام نتایج بسیاری از گروه‌های سیاسی معتقد به تقلب گسترده بودند تا جایی که در ورودی‌های منطقه سبز تحصن و درگیری رخ داد. کمیته هماهنگی شیعیان عراق موسوم به «الاطار التنسیقی» شامل احزاب و گروه‌های شیعه شامل ائتلاف الفتح، «دوله القانون»، «عصائب اهل الحق» به اضافه «کتائب حزب‌الله»‌ و دیگر جریان‌های شیعی است که بیشترین انتقاد و اعتراض را به این نتایج داشت.


دیوارنگاره ابومهدی المهندس
خبر دیگر از عراق آن‌که منابع امنیتی در گفت‌وگو با روزنامه «العربی الجدید» اعلام کردند که یک تیم از نیروهای امنیتی عراق جمعه شب در میدان فردوس بغداد مستقر شده و درصدد برداشتن دیوار نگاره‌ای از المهندس، نایب‌رئیسِ شهیدِ حشد‌الشعبی بودند که به ادعای آنها بدون مجوز رسمی بر روی دیوار یک ساختمان نصب شده بود. این منابع گفتند که نیروهای امنیتی پس از حضور مردمِ دلبسته به گروه‌های مقاومت در محل نصب این دیوار نگاره و حضور حامیان این گروه‌ها و اعلام مخالفت آنها با این اقدام، از اجرای این تصمیم چشم‌پوشی کردند.
گفتنی است که سپهبد شهید قاسم سلیمانی فرمانده پیشین سپاه قدس و ابومهدی المهندس جانشین سابق سازمان حشد‌الشعبی عراق بامداد ۱۳ دی ماه ۱۳۹۸ به همراه هشت نفر دیگر در مسیر فرودگاه بغداد به دستور مستقیم «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور سابق آمریکا و با پهپادهای وزارت دفاع آمریکا به شهادت رسیدند. بعد از این ترور، نهضتی برای اخراج نیروهای آمریکایی در عراق شکل گرفت.
استعفاهای مشکوک
ائتلاف دوله القانون عراق استعفای استانداران ذی‌قار و نجف اشرف را ترفند سیاسی برای اعمال فشار علیه گروه‌های معترض به نتیجه انتخابات دانست. «محمد الزیادی» عضو ائتلاف دوله القانون و نامزد پیروز در انتخابات اخیر عراق در گفت‌وگو با موازین نیوز گفت: «استعفاهای استانداران اهرم فشاری است که علیه گروه‌های معترض به نتیجه انتخابات به کار گرفته شده است.»
سایر اخبار این روزنامه
تمرین نابودی دیمونا با موشک‌های نقطه‌زن /میدان در خدمت دیپلماسی کاری که «ایرلو» کرد!(یادداشت روز) اخبار ویژه انصارالله با 3 فروند موشک بالستیک جنوب عربستان را در‌هم کوبید قیمت بنزین و گازوئیل در بودجه ۱۴۰۱ تغییر نمی‌کند همه شهدا مایه افتخار ایران و ایرانیان هستند ارثیه دیگری از دولت روحانی برای رئیسی /افزایش حقوق کادر درمان بدون ایجاد منابع کافی هزاران عراقی با شهیدان سلیمانی و ابومهدی تجدید پیمان کردند گرانی برخی اقلام دارویی به هیچ عنوان نباید اتفاق بیفتد شهید ایرلو در جبهه‌ مقاومت کنار حاج قاسم فعالیت می‌کرد از توپ جمع‌کن تیم دشمن انتظاری نیست وزارت ورزش چه می‌کند؟! مقامات اسرائیل از موضع ثابت ایران در مذاکرات وین شگفت‌زده شده‌اند روزنامه اصلاح‌طلب: خواستن تضمین درباره برجام بی‌معنی است! تمرین نابودی دیمونا با موشک‌های نقطه‌زن /میدان در خدمت دیپلماسی تمرین نابودی دیمونا با موشک‌های نقطه‌زن /میدان در خدمت دیپلماسی