تحرک خصمانه از سوی دشمنان با پاسخ قاطع ایران مواجه می شود

همزمان با فرا رسیدن سالروز میلاد پیامبر صلح و مهربانی، حضرت عیسی مسیح(ع) و آغاز سال ۲۰۲۲ میلادی، رئیس‌جمهور به منزل یک شهید ارمنی رفت؛ وارطان آقاخانیان که جانش را در راه وطن فدا کرد و در سال ۱۳۶۴ در سن ۲۰ سالگی در منطقه عملیاتی جزیره مجنون به فیض شهادت نائل آمد.
آیت‌الله رئیسی که پیش از این در پیامی فرا رسیدن میلاد حضرت عیسی‌بن مریم(ع) را به پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک‌های جهان و همه مسیحیان جهان تبریک گفت و این عید را فرصتی جهت تکریم حضرت مریم (سلام‌الله‌علیها) و یادآوری خصایص اخلاقی اسوه نوع‌دوستی و بشارت‌دهنده رستگاری مستضعفان حضرت مسیح(ع) در ایستادگی در برابر ظلم و جور سلطه‌گران و امیدبخشی به آینده‌ای درخشان برای بشریت دانست، شامگاه جمعه در منزل شهید وارطان آقاخانیان هم تأکید کرد که حقیقت دین مسیح(ع) با حقیقت دین اسلام تفاوتی ندارد. رئیس‌جمهور این را هم گفت هر کسی که آماده باشد تا جانش را برای وطن، مردم و امنیت جامعه فدا کند برای ملت ایران عزیز و محترم است به همین دلیل شهدا مایه افتخار ایران و ایرانیان هستند.
به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، رئیس‌جمهور این ایام را به خانواده شهید وارطان آقاخانیان و همه پیروان حضرت مسیح تبریک گفت و اظهار کرد: حقیقت دین مسیح با حقیقت دین اسلام تفاوتی ندارد و قرآن اوصاف بسیار عالی برای حضرت مریم(ع)‌ و حضرت عیسی(ع)‌ ذکر می‌کند و امیدوارم خداوند متعال به همه مسیحیان توفیق دهد که از آموخته‌های حضرت عیسی(ع)‌ پیروی کنند. رئیسی اضافه کرد: پیام شهدا برای کسانی که طمعی به این کشور دارند این است که مردم ایران همواره آماده هستند تا اگر کسی به این آب و خاک تعرض کرد، با ایثار جان خود از میهن‌شان دفاع کنند و در این مسیر تفاوتی میان هموطنان مسلمان، مسیحی و زرتشتی نیست. وی در ادامه تأکید کرد: ایران برای ایرانیان از همه چیز با ارزش‌تر است و این مردم حاضرند جان‌شان را برای ایران فدا کنند.
آیت‌الله رئیسی در ادامه تصریح کرد: ‌شهدا حق بزرگی به گردن همه ما دارند و امنیت و استقلال امروز کشورمان را مرهون شهدا هستیم و نباید یک لحظه از دفاع و صیانت از دستاوردهای شهدا غفلت کنیم. رئیس‌جمهور افزود:‌ هر کسی که آماده باشد تا جانش را برای وطن، مردم و امنیت جامعه فدا کند برای ملت ایران عزیز و محترم است. به‌همین دلیل شهدا مایه افتخار ایران و ایرانیان هستند. شهدا همچنان که در آخرت بقا و حیات دارند، در این عالم نیز باید یاد و نام‌شان زنده بماند.


پیام تقدیر رئیس جمهور از سپاه پاسداران
رئیس‌جمهور همچنین روز گذشته در پیام تقدیر از برگزاری موفق رزمایش پیامبراعظم(ص) ۱۷ بار دیگر سالروز میلاد حضرت عیسی(ع) را تبریک گفت و تأکید کرد: حضرت مسیح پیام‌آور استقامت در برابر ظالمان و سلطه‌گران بود و این درس بزرگی است که باید همه آن را فرا بگیرند.
رئیس شورای عالی امنیت ملی در ادامه این پیام با تقدیر از تلاش‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پاسداری همزمان از امنیت ملت ایران و ملت‌های منطقه، رزمایش پیامبراعظم(ص) ۱۷ را نشانه‌ای آشکار از اراده و توانمندی جمهوری اسلامی ایران در دفاع از منافع و امنیت ملت ایران برشمرد و تصریح کرد: هرگونه تحرک خصمانه از سوی دشمنان با پاسخ فراگیر و قاطع نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران مواجه خواهد شد و معادلات راهبردی را به‌صورت معناداری تغییر خواهد داد.
برگزاری نشست مشترک سران قوا به میزبانی رئیس مجلس
نشست مشترک سران قوا عصر دیروز به میزبانی محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار شد. به گزارش ایسنا، در این جلسه آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی و حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضائیه درباره مهم‌ترین مسائل و موضوعات کشور تبادل نظر و مشورت کردند.
حاصل تعامل پیروان ادیان الهی تحقق عدالت است
همچنین «محمدباقر قالیباف» نیز روز شنبه در پیامی با تبریک میلاد حضرت عیسی مسیح (علیه‌السلام )به رؤسای مجالس کشورهای مسیحی، نوشت: خرسندم صمیمانه‌ترین تبریکات و تهنیت‌های خود را به مناسبت زادروز خجسته و مبارک حضرت عیسی مسیح (علیه السلام) پیامبر بزرگ الهی و فرا رسیدن سال جدید میلادی ابراز کنم. به گزارش ایرنا، رئیس مجلس شورای اسلامی در این پیام افزود: بر این باورم همانگونه که حضرت عیسی مسیح (علیه السلام) نیکبختی انسان‌ها را در تقویت صلح، محبت و دوستی بشارت داده است، تعامل سازنده پیروان ادیان الهی به تحقق عدالت و پیشرفت جامعه بشری منجر خواهد شد.
پیام تبریک رئیس قوه قضائیه به مناسبت میلاد حضرت عیسی(ع)
رئیس قوه قضائیه در پیامی میلاد حضرت عیسی‌بن مریم‌(ع) و آغاز سال نو میلادی را به همه مسیحیان جهان تبریک گفت. به گزارش میزان، در بخشی از متن پیام حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای با بیان اینکه قدرت‌های سلطه‌گر جهانی با ظلم‌ها، تبعیض‌ها و جنایات شرربار خود، عدالت را به مسلخ زیاده‌خواهی‌های خویش برده و جوامع انسانی را از پرتو درخشان عدل و انصاف و صلح و سعادت که آرمان حضرت عیسی بن مریم(ع) و همه انبیای الهی بوده، دور کرده‌اند، آمده است: بر ماست که در سالروز تولد نبی آسمانی و پیامبر صلح و رحمت، در هر جای جهان که هستیم، پرچم عدالتخواهی را علیه سلطه‌گران ستمگر برافرازیم تا دنیای امروز ما هر چه بیشتر به آرمان‌های زیبای پیامبران آسمانی نزدیک‌تر شود.