حمایت از خط مقاومت و انتفاضه

روزگذشته راهپیمایی روزقدس با حضور پرشور مردم و مسئولان برگزارشد، شرکت کنندگان در راهپیمایی روز جهانی قدس با قرائت قطعنامه ای مواضع خود را اعلام کردند. در بخشی از این بیانیه آمده است:
اکنون که با گذشت 38 سال از ابتکار معجزه‌گون و آینده‌نگرانه معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت روح‌الله و ادامه راهبری حکیمانه و مدبّرانه حضرت امام خامنه‌ای آرمان آزادی بیت‌المقدس و رهایی ملت مظلوم فلسطین، فراتر از مرزهای جهان اسلام، جغرافیای تحت سیطره قدرت‌های سلطه‌گر را نیز تحت تاثیر قرار داده و رویای صهیونیست‌ها در "تسلط از نیل تا فرات" و تحقق "خاورمیانه بزرگ" را باطل کرده است، ما شرکت‌کنندگان در راهپیمایی سراسری و دشمن‌شکن روز جهانی قدس که نماد حمایت از مردم مظلوم فلسطین است، مواضع خود را با بانگ رسای توحیدی "الله‌اکبر" و "خامنه‌ای رهبر" به جهانیان اعلام می‌نماییم:
1- آزادی بیت‌المقدس" و "رهایی ملت مظلوم و بی‌دفاع فلسطین" از سلطه اشغالگران صهیونیست را آرمان بلند انقلاب اسلامی و راهبرد سرنوشت‌ساز حضرت امام راحل و مقام عظمای ولایت و رهبری برای جهان اسلام دانسته و تمامی ظرفیت‌های مادی و معنوی خود را در حمایت از انتفاضه فلسطین و مقاومت اسلامی به کار خواهیم گرفت.
2-آزادی قدس شریف و تلاش برای "زوال و نابودی قطعی اسرائیل" و محو غده سرطانی منطقه را همچنان "اولویت اول جهان اسلام" دانسته و هر اقدامی که امت اسلامی را از موضوع فلسطین منحرف سازد محکوم می‌نماییم.


3- تنها راه حل مسئله فلسطین را "بازگشت آوارگان فلسطینی از اقصی نقاط دنیا" و "برگزاری همه‌پرسی فراگیر و آزاد برای تعیین آینده این کشور" دانسته و هر راه حل دیگری را محکوم به شکست و فرصت‌سازی برای ادامه حیات رژیم جعلی و اهریمنی صهیونیستی و تضییع حقوق مسلم مردم فلسطین می‌دانیم.
4- ضمن حمایت از "خط مقاومت و انتفاضه" و تاکید بر ضرورت وحدت، هم‌گرایی و یکپارچگی گروه‌های فلسطینی برابر رژیم کودک‌کش صهیونیستی، "یهودی‌سازی" سرزمین‌های اشغالی و تلاش برای "نابودی هویت ملی و تاریخی فلسطین" را به شدت محکوم کرده و از سازمان‌ها و نهادهای بین‌المللی و منطقه‌ای می‌خواهیم با اتخاذ مواضع قطعی و عملی مانع تداوم این توطئه خطرناک شوند.
5- "فتنه" داعش و تروریست‌های تکفیری در عراق، سوریه، لیبی و جنایات وحشیانه رژیم متجاوز آل‌سعود علیه مردم مظلوم یمن و بحرین را نقشه مشترک "آمریکا"، "رژیم صهیونیستی" و "ارتجاع منطقه" برای ایجاد شکاف و تفرقه بین مسلمین و امنیت‌سازی برای رژیم صهیونیستی اسرائیل دانسته و هر اقدامی که ظرفیت‌های انقلابی جهان اسلام را قربانی منافع صهیونیست های خبیث و قدرت‌های استکباری نماید به شدت محکوم می‌نماییم.
6-تلاش شیطانی "آل‌سعود" و برخی از کشورهای منطقه در جهت امنیت‌سازی برای صهیونیست از طریق حمایت از تروریسم و رواج خط سازش و عادی‌سازی روابط با رژیم اشغالگر قدس را محکوم نموده و پشتیبانی خود را از دولت، ارتش و نیروهای مردمی و مقاوم کشورهای سوریه و عراق و همچنین ملت مظلوم یمن و بحرین اعلام می‌داریم.
7- آمریکا را همچنان"شیطان بزرگ"، غیر قابل اعتماد و دشمن شماره یک خود دانسته و با محکوم‌نمودن هرگونه مانع‌تراشی‌ در مسیر تامین حقوق حقه ملت ایران در سند "برجام"، اعمال تحریم‌های جدید را مصداق نقض آشکار برجام می‌دانیم. / ایسنا