وارونه‌­نمایی مدعیان اصلاح‌­طلبی از لایحه بودجه 1401

  سرویس سیاسی-
روزنامه اعتماد روز پنجشنبه در گزارش اقتصادی خود نوشت: «یك نگاه كلي به لايحه بودجه 1401 نشان مي‌دهد عملا اين بودجه نيز همانند بودجه‌هاي گذشته سفره مردم را به تحريم‌ها گره زده است، زيرا اگرچه درآمدهاي نفتي به صورت نسبي كم شده اما براي جايگزيني اين منابع ماليات‌ها و نرخ ارز را افزايش داده‌اند تا اين كاهش درآمدي جبران شود كه هر دوي اينها سفره مردم را باز هم كوچك‌تر مي‌كند بنابراين سفره مردم با اين لايحه نيز كوچك مي‌شود. از جمله اقدامات ديگر در اين بودجه اين است كه افزايش درآمدها برخلاف قانون برنامه ششم متناسب با تورم صورت نگرفته است و به نظر مي‌رسد راه بي‌عدالتي را طي كرده است.»
گفتنی است بر خلاف ادعای این روزنامه اصلاح‌طلب بر اساس لایحه بودجه ۱۴۰۱ دولت قرار است از واحدهای مسکونی گران، باغ ویلاها و خودروهای لوکس و خانه‌های خالی نزدیک به ۸ هزار میلیارد تومان مالیات بگیرد. در عوض، واحدهای تولیدی ۵ درصد از مالیاتشان کم خواهد شد.
متاسفانه این رسانه‌ها به دنبال سیاه‌نمایی عملکرد و تصمیمات دولت سیزدهم هستند تا مانند


۸ سال گذشته بذر ناامیدی را در جامعه بکارند و به جای نقد منصفانه، دست به تخریب و زیر سؤال بردن می‌زنند و شاید این سیاه‌نمایی در جهت اهداف خارج نشینان باشد البته کسی از نقد ناراحت نخواهد شد اما منتقدهای امروز در دولت قبل کجا بودند.
توجه به منتقدان را از دولت مورد حمایت اصلاح‌طلبان آموختیم!
روزنامه شرق در شماره پیشین خود و در ستون سرمقاله نوشته است: «می‌گویند رئیس‌بانک مرکزی اسبق و معاون ارزی او در بازجویی‌ها گفته‌اند موضوع تخصیص ارز چهارهزارو200 تومانی و فروش ارز و سکه در بازار با وجود مخالفت آنان به دستور مستقیم رئیس‌جمهور آقای روحانی انجام شده است»
در ادامه این نوشتار آمده: «هرچند اگر این کار جرم باشد این اعتراف آنان را از مجازات مباشربودن عمل تبرئه نمی‌کند و رئیس‌جمهور سابق فقط به‌عنوان معاون جرم شناخته می‌شود اما باید این کار غلط (که در همه دولت‌های گذشته جاری بوده است) سرمشق بی‌اعتنایی به دلسوزان و کارشناسان باشد و نه آنکه چون قدرت را به‌ دست داریم به‌صورت یکه‌سوار مهمیز بر اسب تصمیمات نادرست و خودخواسته بگیریم و اولویت‌های تهدیدکننده ملک و ملت را به فراموشی بسپاریم.»
در این باره لازم به یادآوری است که در طول 8سال گذشته طیف موسوم به اصلاح‌طلب که دولت تدبیر و امید با حمایت‌های آنان و به مدد کارهای غیراخلاقی این طیف در تخریب رقیب به قدرت رسید، هرگاه منتقدان دولت دست به قلم برده و در موردی به بیان انتقاد می‌پرداختند این رسانه‌ها قدم پیش می‌گذاشتند و فریاد برمی‌کشیدند که دارند به دولت حمله می‌کنند!
برای نمونه در ابتدای امر طرح موضوع حقوق‌های نجومی در رسانه‌هایی مانند روزنامه کیهان رسانه‌های اصلاح‌طلب ابتدا به این مشغول شدند که رسانه‌های منتقد دولت (دولت تدبیر و امید) با هدف تخریب به این کار پرداخته‌اند ولی در ادامه این رسانه‌ها دیدند که همراهی و حمایت بیش از این در این فقره موجب از بین رفتن جایگاه اجتماعی آنان خواهد شد لذا از موضع قبلی خود در این باره کوتاه آمدند.
حالا چه شده که همین جماعت امروز دولت سیزدهم را به توجه به نقدها و سخنان کارشناسان فرا می‌خوانند؟! البته که توجه به نقدهای اصولی و صحیح و شنیدن سخنان کارشناسان دلسوز امری پسندیده و درست است و خوشبختانه دولت سیزدهم برخلاف دولت مورد حمایت اصلاح‌طلبان از همان روز نخست نشان داد که رویه‌اش در مواجهه با منتقدان مانند دولت قبل نیست.
گفتنی است که دولت قبل در حمله به منتقدان رکوردی فراموش نشدنی از خود به جا گذاشت و با عبارتی مانند: بروید به جهنم، بی‌سواد، بی‌شناسنامه، هوچی‌گر و... آنان را نواخت.
اصلاح رویکرد تعامل با شرق در دولت رئیسی
روزنامه آفتاب یزد به نقل از یک کارشناس نوشت: «نگاه به شرق حداقل در دولت آقای رئیسی اصلاح شده است چون از نظر جغرافیایی شرق و غرب وجود دارد اما از نظر نظام بین‌الملل امروز، شرق و غرب معنای گذشته را از دست داده است. یعنی غرب جغرافیا با شرق جغرافیا، با یکدیگر پیوند خورده‌اند.»
در ادامه این مطلب آمده است: « دولت آقای رئیسی بارها تکرار کرده است که سیاست ما نگاه به آسیا است. یعنی سعی می‌کنیم اولویت را به کشور‌های آسیایی بدهیم. بنابراین چه برجام به توافق برسد و چه نرسد، چه مذاکرات نتیجه بدهد یا ندهد، منافع ایران ایجاب می‌کند که با همه کشور‌ها رابطه داشته باشد. با این حال طبیعتا وقتی چین و روسیه روی خوش بیشتری به ایران نشان می‌دهند و همکاری بیشتری با ایران دارند، همکاری بیشتری هم با آنها انجام می‌شود. اگر طرف‌های اروپایی نیز در‌ها را باز کنند و اجازه بدهند سرمایه‌گذاران‌شان با پروژه‌های مختلف ایران همکاری کنند و صادرات و واردات به راحتی صورت بگیرد مسلما ایران با کشور‌های اروپایی نیز روابط خوبی برقرار خواهد کرد. من فکر می‌کنم اگر مذاکرات به نتیجه برسد ایران برای روابط با طرف اروپایی نیز مشکلی نخواهد داشت و حتما به دلیل منافع ملی روابط اقتصادی‌اش با کشور‌های اروپایی را گسترش خواهد داد.»
لازم به ذکر است که حسن روحانی در 8 سال دولت خود تمام توجه خود و دستگاه دیپلماسی را معطوف به غرب کرد تا جایی‌که گفت اگر با کدخدا (آمریکا) ببندیم همه مشکلات کشور حل می‌شود. عدم توجه به شرق کار را به جایی رسانده بود که مرحوم‌هاشمی رفسنجانی (هوادار دولت روحانی) ضمن گلایه از سیاست‌های دیپلماتیک روحانی گفته بود: «متأسفانه با چین درست‌کار نمی‌شود و رابطه خوبی نداریم؛ در دولت ایشان بناهایی برای این ارتباط گذاشته شد و سفرهایی صورت گرفت و نگاه مثبتی به ارتباط با چین وجود داشت، اما متأسفانه این مورد در دولت فعلی جدی گرفته نمی‌شود.»
سایر اخبار این روزنامه
نیویورک‌تایمز: دیدار رئيسی و پوتین نمایش اتحاد در برابر آمریکا بود اتحاد تهران - مسکو چه کسانی و چرا می‌ترسند؟ (یادداشت روز) اخبار ویژه قدرت اروپا تنها بر روی کاغذ است آموزش و پرورش 34 هزار نیروی جدید استخدام می‌کند رئیس‌جمهور در مناطق سیل‌زده کرمان: تا ۱۰ روز آینده لوازم خانه و احشام مردم تامین می‌شود رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی ۲۰۲۲ با حضور ایران، روسیه و چین هاآرتص: پس از ابوظبی بنادر اسرائیل دیگر امن نخواهد بود جمعی از مداحان اهل‌بیت(ع) یک‌شنبه با رهبر انقلاب دیدار می‌کنند همکاری ایران، روسیه و چین می‌تواند توازن قدرت را به نفع آسیا تغییر دهد ارتقای همکاری‌های صلح‌آمیز هسته‌ای در دیدار رئیسی و پوتین بررسی شد خنثی‌‌سازی تحریم‌ها غرب را به تکرار ترفند «ضرب‌الاجل» در مذاکرات وین واداشت وارونه‌­نمایی مدعیان اصلاح‌­طلبی از لایحه بودجه 1401 نیویورک‌تایمز: دیدار رئيسی و پوتین نمایش اتحاد در برابر آمریکا بود نیویورک‌تایمز: دیدار رئيسی و پوتین نمایش اتحاد در برابر آمریکا بود