فکر کنید عراق، برزیل است!

شهروندآنلاین: حساس‌ترین دیدار تیم ملی ایران در مقدماتی جام‌جهانی قطر روز پنجشنبه در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود؛ جایی که شاگردان دراگان اسکوچیچ باید هفتمین دیدار خود را در گروه A مقدماتی جام‌جهانی مقابل عراق برگزار کنند. این مسابقه از این جهت برای تیم ایران مهم است که ملی‌پوشان کشورمان برای صعود به تورنمنت بزرگ فوتبال دنیا فقط به یک پیروزی نیاز دارند و اگر عراق را شکست بدهند یک جشن ملی برگزار خواهد شد.

تیم ایران هم‌اکنون با 16 امتیاز در صدرجدول گروه ایستاده و عراقی‌ها از 6 مسابقه قبلی‌شان فقط 4 امتیاز اندوخته‌اند. آنها اگرچه شانس زیادی برای صعود به جام‌جهانی ندارند اما از آنجایی که همیشه حریف خطرناکی برای تیم ایران بودند ممکن است این‌بار نیز در آزادی دردسرساز شوند. برای عراق شاید بازی با ایران آخرین شانس برای صعود به رده سوم جدول و حضور در بازی پلی‌آف باشد.

لیست عراق با یک چهره آشنا

لیست تیم ملی عراق برای مسابقه با ایران چند روز قبل مشخص شد. در این فهرست اکثر بازیکنان اصلی عراقی‌ها حضور دارند اما این لیست به نسبت بازی‌های گذشته دستخوش تغییر شده است که یکی از این تغییرات، مصدومیت مهند علی است. مهاجم جوانی که در بازی‌های دور اول دروازه ایران را باز کرده بود. او به‌دلیل مصدومیت از ناحیه رباط قادر به همراهی تیم ملی عراق در این بازی نیست.



در این بین یک چهره ویژه و آشنا برای ایرانی‌ها حضور دارد. بشار رسن، هافبک شناخته‌شده عراقی‌هاست که به‌دلیل چند سال حضور در ترکیب پرسپولیس محبوبیت ویژه‌ای نزد طرفداران ایرانی دارد.  او که با ورود به فرودگاه امام‌خمینی(تهران) مورد استقبال هواداران ایرانی قرار گرفت، در صورتی که در ترکیب تیم ملی عراق قرار بگیرد بار دیگر بازی در استادیوم آزادی تهران را تجربه خواهد کرد. بشار از بازی در این استادیوم خاطرات خوبی در ذهن دارد چراکه قهرمانی در لیگ برتر را به همراه سرخپوشان جشن گرفته است.

تست کرونا در تهران جنجال درست کرد

اعضای تیم ملی عراق برای آنکه با شرایط آب‌وهوایی و وضعیت ایران بیشتر خو بگیرند چند روز زودتر به تهران سفر کردند. آنها یکشنبه شب به تهران رسیدند و البته در بدو ورودشان جنجال‌ساز شدند. عراقی‌ها بعد از حضور در فرودگاه امام‌خمینی(ره) تهران تست کرونا دادند و به قرنطینه رفتند.بعد از آمدن جواب تست کرونا مشخص شد که دو نفر از بازیکنان تیم ملی عراق به نام‌های یاسر قاسم و مناف یونس به همراه غیث مهنا، مدیر اداری تیم، احمد جاسم، مربی دروازه‌بانان، مصطفی خالد، حسابدار تیم و همچنین یاسین خضیر از اعضای کادرپزشکی مبتلا به کرونا هستند. کاروان تیم ملی عراق درخواست این موضوع شده که از افراد ذکرشده مجددا تست کرونا به عمل بیاید چراکه آنها پیش از سفر به تهران از تمامی اعضای تیم تست کرونا گرفته و پاسخ تمامی آزمایشات منفی بوده است. مدیریت تیم ملی عراق اعلام کرده که به‌عنوان مثال ساعاتی پیش از ترک عراق به سمت ایران، دوبار از غیث مهنا، مدیر اداری تیم تست کرونا به عمل آمده که هر دو مورد منفی بوده است. این موضوع یک جنجال بزرگ درست کرد.

عراق تیمی است که در طول تاریخ همواره تیم ملی ایران را اذیت کرده است. ما نباید فراموش کنیم که در دوره اول مقدماتی جام‌جهانی در دور رفت چگونه مقابل این تیم باختیم و کارمان برای صعود به دور دوم گره خورد.

تمرینات ویژه عراقی‌ها در تهران

با وجود مسائل مطرح‌شده تمرینات تیم ملی عراق برای مسابقه با ایران از عصر دوشنبه آغاز شد و آنها با 3 جلسه تمرین راهی مسابقه اصلی می‌شوند. طبق قوانین، تمرین روز چهارشنبه عراقی‌ها در ورزشگاه محل برگزاری مسابقه(آزادی) انجام می‌شود. عراقی‌ها انگیزه زیادی دارند تا بتوانند در تهران تیم قدرتمند ایران را متوقف کنند و حتی با کسب برد به آینده امیدوار شوند. آنها البته خوب می‌دانند شکست دادن ایران که در 6 مسابقه قبلی هیچ باختی را تجربه نکرده دشوار خواهد بود.

قاسم‌پور در گفت‌وگو با «شهروندآنلاین»: فکر کنید عراق، برزیل است!

ابراهیم قاسم‌پور، کارشناس باسابقه فوتبال ایران درباره رویارویی با تیم ملی عراق در مقدماتی جام‌جهانی به «شهروند آنلاین» می‌گوید: «نتایجی که تیم ملی ایران در بازی‌های قبلی گرفته این تصور را به‌وجود آورده که ما، عراق و امارات را هم به‌راحتی آب‌خوردن می‌بریم و صعودمان را قطعی می‌کنیم، اما نگرانی من از این است که بازیکنان، تیم ملی عراق را دست‌کم بگیرند و صعودمان به جام جهانی به تعویق بیفتد.»

او صحبت‌هایش را اینطور ادامه داد: «عراق تیمی است که در طول تاریخ همواره تیم ملی ایران را اذیت کرده است. ما نباید فراموش کنیم که در دوره اول مقدماتی جام جهانی در دور رفت چگونه مقابل این تیم باختیم و کارمان برای صعود به دور دوم گره خورد. آنها همیشه بازیکنان خطرناکی داشتند و در جنگ روانی نیز استاد هستند. اکثر عراقی‌ها زبان فارسی را به‌خوبی بلدند و نباید اجازه بدهیم که آنها ما را وارد حاشیه کنند. بازی کردن در ورزشگاه آزادی به اندازه خودش برای عراقی‌ها سخت است و ملی‌پوشان باید بدون توجه به حواشی و اتفاقات توانمندی‌هایشان را به نمایش بگذارند و شک نداریم که اگر اینطور باشد راحت عراق را می‌بریم.»

قاسم‌پور در بخش پایانی صحبت‌هایش گفت: «توصیه‌ام به بازیکنان تیم ملی این است که فکر کنند، عراق روز پنجشنبه، برزیل است و ما می‌خواهیم در جام‌جهانی مقابل این تیم برای صعود از گروه‌مان بجنگیم. فکر کنند که باید توانایی‌هایشان را به دنیا نشان بدهند و این رمز پیروزی در دیدار حساس روز پنجشنبه است. در نهایت آرزو می‌کنم تیم ایران همانی باشد که همه انتظار داریم تا پنجشنبه شب شاهد یک جشن ملی و صعود به جام جهانی باشیم.»