اشک تمساح ائتلاف سعودی برای مردم اوکراین همزمان با بمباران مردم یمن!

یک مقام دولت نجات ملی یمن در توئیتر از اینکه برخی کشورهای عربی جنگ افروزی هشت ساله خود در یمن را فراموش کرده و اکنون برای آوارگان جنگ اوکراین اشک تمساح می‌ریزند، انتقاد کرد. «حسین العزی»، معاون وزیر خارجه نوشت «تاریخ فراموش نمی‌کند که برخی کشورهای عربی هشت سال است که یمن را بمباران می‌کنند و همزمان با آن برای آوارگان اوکراینی ویزا صادر کرده و آنها را پناه می‌دهند...ای برادرم‌ای عرب، تو با صحنه عجیب و شگفت انگیزی روبه رو هستی، پس صدایت را بلند کن و بگو: من به یمن، آخرین قلعه عربیت ایمان آوردم و به عربیت دروغین صهیون کافر شدم.»
گفتنی است جنگ یمن کمتر از یک ماه دیگر وارد هشتمین سال خود می‌شود، جنگی که صدها هزار کشته و میلیون‌ها آواره بر جای گذاشته و بخش عظیمی از زیرساخت‌های این کشور را ویران کرده است. در این میان در حالی که تنها 12 روز از جنگ اوکراین می‌گذرد، کشور امارات، یکی از پایه‌های ائتلاف سعودی در جنگ یمن اعلام کرده نگران مردم اوکراین است و آوارگان اوکراینی می‌توانند وارد این کشور شده و در بدو ورود ویزا دریافت کنند.
برخورد دوگانه با جنگ هشت ساله یمن و اشغالگری ۷۰ ساله رژیم صهیونیستی با جنگ در اوکراین، موجب انتقاد بسیاری از محافل شده است. «ریچارد بویت بارت» نماینده پارلمان ایرلند روز شنبه در اظهاراتی، استانداردهای دوگانه غرب و آمریکا در برخورد با روسیه و رژیم صهیونیستی را به باد انتقاد گرفت و گفت که باید مسئولان صهیونیست محاکمه شوند. در حالی که جنگ 12 روزه اوکراین به سرخط تمام رسانه‌ها و موضوع تمام نهادهای بین‌المللی تبدیل شده و یمنی‌ها نسبت به بی‌توجهی 8 ساله جامعه جهانی به بحران این کشور اعتراض دارند. هیئت‌رئیسه پارلمان یمن (صنعاء) هم نشستی اضطراری درباره پیامدهای فاجعه‌بار جلوگیری از ورود مشتقات نفتی به این کشور برگزار کرد. وی در ادامه از سازمان ملل خواست با اعزام هیئتی به یمن از میزان حجم فاجعه انسانی حاصل از ادامه حملات و محاصره یمن آگاه شود. الراعی این را هم گفت که صنعا از سازمان ملل می‌خواهد به پرونده بشردوستانه در یمن هم توجه داشته باشد هرچند یک چهارم توجهی باشد که به اوکراین دارد!