وداع با شکوه مردم گلستان با مرجع پشتیبان انقلاب

مردم انقلابی و ولایی استان گلستان با حضور در مراسم تشییع پیکر مطهر عالم جلیل‌القدر آیت‌الله علوی‌گرگانی، بار دیگر ارادت خود را به این مرجع مردمی و پشتیبان انقلاب به اثبات رساندند.
به گزارش رسا، مراسم تشییع پیکر عالم ربانی، فقیه مردمی آیت‌الله علوی‌گرگانی که یکی از مفاخر بزرگ گلستان بود، روز گذشته در میان سیل خروشان مردم و مسئولان استان گلستان از میدان شهرداری به سمت آستان مقدس امامزاده عبدالله (ع) شهرستان گرگان تشییع شد. خیابان‌های شهرستان گرگان مملو از مردمان انقلابی و ولایی شد که برای آخرین‌بار آمده بودند با این مرجع تشیع وداع کنند.
نماینده، ولی فقیه در استان گلستان در مراسم وداع با این مرجع عالیقدر گفت: ایشان هیچ‌وقت وظیفه اصلی روحانیت که تبلیغ دین و موعظه مردم بود چه در شهر و روستا و در ایام ماه مبارک رمضان و محرم‌الحرام فراموش نکرد و همچنین در تربیت طلاب و تهذیب نفس و تربیت مردم بسیار کوشا بود.
آیت‌الله سید کاظم نورمیدی ابراز کرد: آیت‌الله علوی گرگان خصلت‌هایی را که علمای بزرگ و علمای فاخر ما داشتند دارا بود، از خصایص ایشان می‌توان به مردمی بودن اشاره کرد. نماینده، ولی فقیه در گلستان گفت: ایشان در تربیت طلاب و تهذیب نفس و تربیت مردم بسیار کوشا بودند.
آیت‌الله سیدمحمدعلی علوی گرگانی از مراجع تقلید شیعه و از استادان درس خارج فقه و اصول فقه در قم بود. همچنین او از شاگردان آیت‌الله بروجردی، امام خمینی (ره)، آیت‌الله گلپایگانی و آیت‌الله اراکی بوده است. ایشان دارای تألیفات مختلفی است که در قالب نرم‌افزار از سوی مرکز کامپیوتری علوم اسلامی، گردآوری و منتشر شده است. ایشان علاوه بر سال‌ها تدریس در سطوح عالی حوزه و تربیت صد‌ها شاگرد در حوزه علمیه قم اقدام به ساخت چندین مسجد و درمانگاه در استان‌های گلستان، سمنان و همچنین تأسیس صندوق قرض‌الحسنه در تهران کرده بودند. علوی گرگانی در سراسر عمر پربرکت خویش علاوه بر فراگیری علوم اسلامی و فقهی بر امر نشر، گسترش و ترویج معارف دینی و توسعه حوزه‌های علمیه اهتمام ویژه داشت. پیکر مطهر عالم بزرگ حضرت آیت‌الله علوی گرگانی قرار است امروز در قم به خاک سپرده شود.