کاهش چشمگیر تعداد مناطق قرمز کرونایی کشور به 2 شهر

  مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت ضمن اعلام جدیدترین رنگ‌بندی کرونایی شهرها، از شناسایی ۶۰۸ بیمار جدید کووید ۱۹ در کشور خبر داد.
به گزارش وبدا، در اطلاعیه این مرکز آمده است: «تاکنون ۶۴ میلیون و ۲۵۹ هزار
و ۷۳۳ نفر دُز اول، ۵۷ میلیون و ۴۵۲ هزار و ۵۰ نفر دُز دوم و ۲۶ میلیون و ۸۸۸ هزار و ۹۰۷ نفر، دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۱۴۸ میلیون و ۶۰۰ هزار
و ۶۹۰ دُز رسید. در شبانه‌روز گذشته نیز ۹ هزار و ۸۶۷ دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است.


از 2 تا ۳ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۶۰۸ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی و ۱۴۰ نفر از آنها بستری شدند و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۷ میلیون و ۲۱۵ هزار و ۵۱۲ نفر رسید. متاسفانه در طول این مدت، ۲۲ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۴۰ هزار و ۹۶۲ نفر رسید. یک هزار و ۸۷ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند.»
گفتنی است، پیش از این در 18 دی ماه 1400 آمار مبتلایان جدید 701 نفر اعلام شده بود که از آن تاریخ تا امروز 104 روز می‌گذرد. از سوی دیگر، مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت اعلام کرد: بر اساس آخرین به روز رسانی‌ها، تعداد شهرهای با وضعیت قرمز در کشور از ۵۵ به ۲ شهر کاهش و تعداد شهرهای با وضعیت نارنجی از ۸۴ به ۴۸ شهر کاهش یافت. همچنین تعداد شهرهای با وضعیت زرد از ۲۷۴ به ۳۲۳ شهر و تعداد شهرهای با وضعیت آبی از ۳۵ به ۷۵ شهر افزایش یافت.