استاد دانشگاه انگلیس: روز قدس نماد وحدت ادیان در حمایت از فلسطین است

استاد دانشگاه انگلیس روز قدس را نماد وحدت ادیان ابراهیمی در حمایت از آرمان‌های فلسطین و مخالفت با جنایات و اقدامات غیرقانونی رژیم صهیونیستی دانست.
«هایم برشیث» استاد دانشگاه «سواز» (SOAS) و عضو مرکز مطالعات فلسطین روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا گفت:‌ راهپیمایی سالانه روز قدس از آن جهت مهم است که در جریان آن یهودیان، مسیحیان و مسلمانان گرد هم آمده تا حمایت خود را از مردم فلسطین که تحت اشغال رژیم استعمارگر و آپارتاید اسرائیل هستند، به نمایش بگذارند. وی با اشاره به راهپیمایی روز جهانی قدس در لندن افزود شرکت کنندگان در این حرکت اعتراضی امیدوارند که «از شر این رژیم» خلاص شوند.
راهپیمایی روز جهانی قدس در لندن یکشنبه گذشته بعد از دو سال وقفه به دلیل همه‌گیری کرونا، با حضور صدها تن از مسلمانان روزه‌دار، روحانیون، فعالان مدنی، گروه‌های مدافع حقوق بشر و ضد جنگ و نیز فعالان یهودی و مسیحی مخالف رژیم صهیونیستی از مقابل وزارت کشور انگلیس برگزار شد.
تظاهرات کنندگان پس از عبور از خیابان‌های مرکزی شهر لندن، از مقابل پارلمان و وزارت امور خارجه انگلیس عبور کرده و سپس روبروی دفتر نخست وزیری تجمع کردند. آن‌ها با سر دادن شعارهای ضد اسرائیلی خواستار پایان دادن به اشغالگری، خشونت و نظام آپارتاید در فلسطین اشغالی شدند.


هایم برشیث گفت که صهیونیست‌ها در تلاش هستند تا فلسطینیان را از سرزمین‌شان بیرون کنند. «آن‌ها در سال ۱۹۴۸ دو سوم فلسطینیان را بیرون کردند و حالا می‌خواهند مابقی مردم این منطقه را آواره کنند.»
وی «به راه انداختن حمام خون» را یکی از راه‌کارهای تحقق اهداف غیرقانونی صهیونیست‌ها توصیف و در این زمینه به حوادث اخیر در مسجدالاقصی اشاره کرد.
نظامیان رژیم صهیونیستی و شهرک‌نشینان صهیونیست از آغاز ماه مبارک رمضان حملات و تعرض‌های خود را به صحن‌های مسجد الاقصی و نمازگزاران فلسطینی آغاز کرده اند که در اثر این یورش ها ده‌ها فلسطینی مجروح و کشته‌ شده‌اند.
استاد دانشگاه «سواز» حوادث اخیر در مسجدالاقصی را نمونه‌ای از اقدامات «نفرت‌انگیز» رژیم صهیونیستی دانست و افزود که آن‌ها قصد دارند تا این «مکان مقدس و مهم» را نابود و آن‌جا را با قربانی کردن یک حیوان، به معبد یهودیان تبدیل کنند.
گفتنی است که یهودیان افراطی باور دارند برای احیای معبد «هیکل» که ادعا می کنند حضرت سلیمان آن را بنا کرده است باید گوسفندی را به صحن مسجد الاقصی برد و آن را به نشانه آمادگی معنوی قربانی کرد و خون آن را روی سنگفرش مسجد ریخت.
تاکنون مسلمانان فلسطینی اجازه چنین کاری به آنها نداده اند، اما جنبش های صهیونیستی جایزه ای ۳ هزار و ۱۰۰ دلاری برای کسی تعیین کرده بودند که بتواند چنین اقدامی کند.
«هایم برشیث» باورهای افراطی صهیونیست‌ها را مشمئز کننده، غیراخلاقی و غیرقانونی خواند که فقط منجر به شعله‌ور شدن آتش درگیری‌ها در منطقه می‌شود.
وی از جامعه جهانی خواست تا با اقدامات رژیم صهیونیستی مخالفت کنند و هشدار داد که اقدامات صهیونیست‌ها باعث تشدید درگیری‌ها و تهدید امنیت منطقه می‌شود.
در راهپیمایی روز یکشنبه، خاخام‌های یهودی ارتودوکس، از جنبش ضد اسرائیلی «ناتوری کارتا» نیز ضمن اعلام برائت از جنایات رژیم صهیونیستی، با معترضان هم صدا شده و خواستار نابودی کامل «اسرائیل» شدند. آن‌ها فریاد می‌زدند که دین یهود از صهیونیسم جدا و مخالف جنایت در فلسطین است.
سایر اخبار این روزنامه
« ابتکار» دلایل و راهکارهای بالا رفتن قیمت کالاهای اساسی را بررسی کرد پیچ تورم در ماکارونی آرین احمدی درد نان یا درد فرهنگ؟ سخنگوی دولت در واکنش به شایعه تغییر در اعضای کابینه: تغییری در دستور کار دولت نیست چرا برخی از مردم ایران از شکنجه حیوانات لذت می‌برند؟ حیوان‌آزاری نشانه‌ای از اغتشاش هویتی در جامعه ایرانی درخواست قانون‌گذاران آمریکایی بایدن مذاکرات با ایران را علنی کند حاشیه‌هایی از اولین دیدار حضوری دانشجویان با رهبر انقلاب بعد از دوسال حکمرانی امید از حسینیه امام خمینی(ره) رمزگشایی از تنش‌های مرزی طالبان با ایران آنها نمی‌دانند «مرز» چیست‌! محمد علی اسلامی ندوشن در 97 سالگی درگذشت در سوگ مردی که خوب زیست سردار سلامی سخنران راهپیمایی تهران خواهد بود برگزاری راهپیمایی روز قدس در ۹۰۰ شهر ایران و ۹۰ کشور جهان رژیم صهیونیستی و شکست پروژه «یکسره ساختن نبرد در مسجدالاقصی» استاد دانشگاه انگلیس: روز قدس نماد وحدت ادیان در حمایت از فلسطین است سفیر آذربایجان در ایران: هیچ مانعی در تعمیق روابط دو کشور وجود ندارد دعوت مجلس خبرگان رهبری از مردم برای حضور پرشور در راهپیمایی روز جهانی قدس بغداد از احتمال از سرگیری روابط دیپلماتیک تهران و ریاض خبر داد