نادر طالب‌زاده سواد رسانه‌ای ما را نسبت به تولیدات غربی افزایش داد


به گزارش خبرنگار کیهان، در این مراسم، حسین صفار هرندی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و رئیس‌شورای نظارت بر صداوسیما طی سخنانی با اشاره به خصوصیات اخلاقی و بارز مرحوم نادر طالب‌زاده گفت: حاج نادر نه شاگردپروری بلکه استادپروری می‌کرد و معتقد بود افراد را باید به‌گونه‌ای بار آورد که خود استاد باشند.
وی با بیان اینکه طالب‌زاده امروز مستندسازانی استاد تربیت کرده است تصریح کرد: به‌واسطه اینکه حاج نادر سواد رسانه‌ای ما را نسبت به تولیدات غربی افزایش داده است همه ما مدیون وی هستیم.
این عضو تشخیص مصلحت نظام افزود: حاج نادر معتقد بود باید به آمریکا خبرنگار اعزام کنیم تا واقعیت‌های این کشور را بازگو کنند، واقعیت‌هایی که سردمداران آمریکایی از افشای آن هراس دارند.


صفار هرندی با بیان اینکه غربی‌ها نگاهی غیررسمی به یک موضوع دارند و آن را جعلی به مخاطب ایرانی انتقال می‌دهند گفت: مرحوم طالب‌زاده بدون جعل‌، روایتی غیررسمی برای جامعه غربی و آمریکایی فراهم کرد و این همان واقعیتی است که آنها در میان خودشان نیز کتمان می‌کردند.
همچنین بیژن نوباوه عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی و شورای نظارت بر سازمان صداوسیما هم در این مراسم ضمن تجلیل از مکتب نادر طالب‌زاده گفت: برای شناساندن افکار، شخصیت و آثار حاج نادر به اقشار مردم، همه دستگاه‌ها باید تلاش کنند.
نوباوه خاطرنشان کرد: حاج نادر در کنفرانس افق نو که در دنیا بی‌نظیر است با چشم‌انداز بلند انقلابی برای دستیابی به اهداف بزرگ ایران و انقلاب اسلامی و فلسطین تلاش کرد و با ارتباط موثر با‌اندیشمندان آمریکایی توانست از داخل دستگاه حاکمه آمریکا افرادی را شناسایی نماید که به شکست آمریکا اذعان می‌کردند و می‌کنند.
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با تحسین برگزاری جشنواره مردمی فیلم عمار گفت: نگاه طالب‌زاده به جوانان هنرمند در جشنواره فیلم عمار، نشان از توجه ویژه او به استعدادهای ناشناخته داشت، مرحوم نادر طالب‌زاده با راه‌اندازی جشنواره مردمی فیلم عمار فضا را برای بروز و ظهور جوانان خوش فکر و انقلابی فراهم کرد و امروز ثمراتش را می‌بينيم.
آیت‌الله میرباقری رئیس ‌فرهنگستان علوم اسلامی قم نیز در این مراسم طی سخنانی گفت: تلقی من از حاج نادر این است که وی رویکرد فلسفه تاریخی داشت‌، او به‌خوبی می‌توانست جامعه مدرن غربی را نقد کند و از دل آن مسیر درست را به نمایش بگذارد.
رئیس‌فرهنگستان علوم اسلامی قم با اشاره به عصر روشنگری و عصر جدید انقلاب اسلامی گفت: حاج نادر فرق این دو جهان را در مقیاس جامعه تمدنی و لایه‌های آن خوب می‌فهمید و به هیچ سمت دنیای غرب وابسته نبود.
آیت‌الله میرباقری همچنین اظهار داشت: طالب‌زاده ساختارسازی و گفتمان‌‌سازی می‌کرد و می‌دانست در درگیری دنیای مدرن لبه‌هایی وجود دارد که مهم‌ترین آنها لبه صهیونیست است، او به دنبال راهکارهای تحقق تمدن اسلامی بود.