رونمايي از پايگاه پهپادي سري و زيرزميني ارتش

توان رزم «پايگاه پهپادي ۳۱۳» به عنوان يكي از پايگاه‌هاي زيرزميني پهپادي راهبردي ارتش براي اجراي ماموريت، با حضور رييس ستاد كل نيروهاي مسلح و فرمانده كل ارتش مورد ارزيابي قرار گرفت. به گزارش ايسنا، پايگاه پهپادي راهبردي ۳۱۳ ارتش جمهوري اسلامي ايران با انواع پهپادهاي رزمي، شناسايي و انهدامي ايراني، مسلح به سامانه‌هاي موشكي و بمب‌هاي بومي و سامانه‌هاي جنگ الكترونيك، مورد بازديد سردار سرلشكر محمد باقري رييس ستاد كل نيروهاي مسلح قرار گرفت. «پايگاه پهپادي راهبردي ۳۱۳» يكي از پايگاه‌هاي زيرزميني پهپادي ارتش است كه متناسب با سطح امنيتي مورد نياز در مناطق مختلف مرزي توسط ارتش طراحي و گسترش يافته‌اند. در اين پايگاه، پرنده‌هاي بدون سرنشين راهبردي ارتش شامل بيش از يكصدفروند پهپادهاي كمان۲۲، كمان۱۲، ابابيل۵، مهاجر۶، فطرس و كرار، مجهز به انواع مهمات، بمب‌ها، موشك‌هاي رهگير و هوا به سطح و راكت‌هاي بومي استقرار يافته‌اند. از جمله دستاوردهاي جديد ارتش در پايگاه ۳۱۳، موشك «حيدر۱» براي افزايش برد كمان ۲۲ و اجراي عمليات دورايستا و پهپاد كروز «حيدر۲» براي افزايش برد و توان عملياتي پهپادي است كه امكان حمل پهپاد كروز روي پهپادهاي راهبردي نيز فراهم شده است. در اين پايگاه همچنين پهپادهاي انهدامي آرش و ضد رادار اميد و انواع پهپادهاي رزمي با بمب بالدار بالابان، موشك‌هاي شفق، قائم و الماس آماده اجراي هرگونه ماموريت در مرزها و فراتر از مرزهاي جمهوري اسلامي ايران هستند.
مداومت پروازي طولاني‌مدت، ارتفاع بالا، عمق عملياتي قابل ملاحظه، قابليت حمل انواع تسليحات ضد هوايي و ضد سطحي نقطه زن و دورايستا، توان بالاي حمل سامانه‌هاي جمع‌آوري اطلاعات و جنگ الكترونيك، برخورداري از سامانه‌هاي خودمراقبتي، ناوبري و ارتباط امن از ويژگي‌ پهپادهاي آماده عمليات پايگاه راهبردي ۳۱۳ ارتش است. 
هيچ‌وقت تهديد را كوچك نمي‌گيريم
رييس ستاد كل نيروهاي مسلح در جريان اين بازديد با تاكيد بر اهميت‌ پهپادها در رزم‌هاي نوين گفت: ارتش با درك دقيق نياز نبردهاي آينده با استفاده از روش‌ها و تجهيزات جديد وارد صحنه و عرصه متحول امروز و آينده شده است و خوشبختانه امروز در عرصه پهپادي اين توانمندي را در ارتش ديديم. سرلشكر پاسدار محمد باقري، پس از بازديد از پايگاه پهپادي راهبردي 313 در جمع فرماندهان ارتش و فعالان عرصه طراحي و توليد پهپادهاي ارتش گفت: امروز براي من يك روز فوق‌العاده ارزشمند و استثنايي است كه چنين قدرت قابل توجهي در حوزه پهپادي را در ارتش جمهوري اسلامي ايران و در يكي از پايگاه‌هاي زيرزميني و امن عملياتي پهپاد، آن‌هم در سطح راهبردي مشاهده كردم. وي افزود: در نبردهاي امروز در عمليات‌هاي گوناگون دفاعي، تهاجمي، زميني، دريايي، هوايي و پدافند هوايي و در ابعاد دفاعي، تهاجمي، انهدامي، شناسايي، مراقبتي، جنگ الكترونيك، حمل محموله و ده‌ها ماموريت ديگر، پهپادها روز به روز جايگاه بالاتري در ميان تجهيزات و روش‌هاي نبرد پيدا مي‌كنند. سردار سرلشكر پاسدار باقري با تاكيد بر اينكه ما هيچ‌وقت تهديد را كوچك نمي‌گيريم، دشمن را خواب فرض نمي‌كنيم، چشمان‌مان باز است و دايما هوشيار و مراقب هستيم، خاطرنشان كرد: خدا را بابت داشتن چنين فرماندهان لايق، توانمند، پا در ركاب ولي‌امر مسلمين و ان‌شاءالله سرباز حضرت وليعصر(عج) شاكرم و اميدوارم روز به روز ابعاد ديگر قدرت ارتش را ببينيم.