این تیم، موی دماغ ایران می‌شود؟

به گزارش خبرنگار شهروندآنلاین، آنچه فوتبال‌دوستان ایرانی منتظرش بودند، محقق شد و تیم ملی فوتبال سومین حریف خود را در جام جهانی قطر شناخت. یکشنبه‌شب تیم ملی ولز در دیدار پلی‌آف انتخابی جام جهانی در قاره اروپا با نتیجه یک بر صفر از سد اوکراین گذشت تا بعد از 64 سال دوباره در این تورنمنت بزرگ فوتبال حضور پیدا کند.

ولز به عنوان آخرین تیم اروپایی جواز حضور در جام جهانی را گرفت و حالا با تیم‌های ایران، آمریکا و انگلیس همگروه خواهد بود. حضور تیم ملی ولز در گروه ایران قطعا جذابیت‌های زیادی برای فوتبال‌دوستان ایرانی خواهد داشت و به همین بهانه به شرایط کنونی این تیم که ستاره‌های زیادی هم در ترکیب خود دارد، پرداخته‌ایم.

تیم هجدهم دنیا در دومین آوردگاه تاریخ

تیم ملی ولز دیگر با آن تیمی که فقط با دید مسابقات تدارکاتی در رقابت‌های انتخابی جام جهانی شرکت می‌کرد، تفاوت‌های زیادی کرده است. ولزی‌ها اکنون در رنکینگ فیفا جایگاه هجدهم را به خود اختصاص داده‌اند و قرار است برای دومین‌بار در جام جهانی حضور پیدا کنند.



جالب اینکه از آخرین حضور ولز در جام جهانی 64 سال می‌گذرد. آنها در جام جهانی 1958 اولین و آخرین صعودشان را به جام جهانی جشن گرفتند. جالب اینکه ولز تا یک‌چهارم نهایی آن تورنمنت بالا رفت، اما در این مرحله مقابل برزیل قرار گرفت و با گل «پله» که آن زمان 17 سال داشت، مغلوب شد و از دور مسابقات کنار رفت.

تک‌ستاره‌ها، ولز را احیا کردند

تیم ملی ولز سال‌ها در فوتبال اروپا حرفی برای گفتن نداشت، اما در سال‌های گذشته تک‌ستاره‌های بزرگ این تیم توانستند ولز را احیا کنند و حالا این تیم در اروپا خودی نشان داده است. ولز که برای اولین‌بار در سال 2016، حضور در جام ملت‌های اروپا را تجربه کرد و به مقام سوم رسید، نشان داد اگر وارد یک تورنمنت شود، می‌تواند تیم خطرناکی باشد. این تیم در دوره قبل یورو به دور حذفی صعود کرد، ولی در همان مرحله نخست حذف شد. با همه اینها، این تیم حریف خطرناکی برای تیم ملی ایران در دور گروهی جام جهانی محسوب می‌شود.

مسیر صعود ولز به جام جهانی

تیم ملی ولز پایین‌تر از بلژیک در رده دوم گروه E انتخابی جام جهانی 2022 قرار گرفت تا شانس صعود را در پلی‌آف جست‌و‌جو کند. این تیم دو ماه پیش اتریش را شکست داد و به فینال پات اول صعودکرد، ولی حمله نظامی روسیه به اوکراین و تعویق بازی این تیم با اسکاتلند باعث شد تا تعیین تیم صعودکننده از این پات به بعد از قرعه‌کشی موکول شود. اوکراین هفته گذشته از سد اسکاتلند گذشت تا یکشنبه‌شب برای صعود به جام جهانی با ولز دیدار کند؛ دیداری که یاران بیل با یک گل در آن پیروز شدند و جشن صعود گرفتند.

بیل و رمزی و هنسی علیه اسکوچیچ و شاگردانش

ولزی‌ها که لقب «اژدهای فوتبال اروپا» را یدک می‌کشند، با بهره‌گیری از ستاره‌هایی که اکثر آنها در لیگ جزیره توپ می‌زنند به دنبال حضوری آبرومندانه در قطر هستند و از گرت بیل، آرون رمزی، کانر رابرتس و وین هنسی می‌توان به‌عنوان چهره‌های شاخص این تیم نام برد. حضور این ستاره‌ها در ترکیب ولز مقابل ایران قطعا برای فوتبال‌دوستان کشور ما جذابیت‌های زیادی خواهد داشت. با همه اینها، ولزی‌ها حریف خطرناکی برای تیم ملی ایران محسوب می‌شوند و باید دید در مسابقه‌ای که روز جمعه، 4 آذرماه سال‌ جاری از ساعت 13:30 میان ولز و ایران در جام جهانی برگزار می‌شود، چه نتیجه‌ای رقم می‌خورد.

//انتهای پیام