تحقیق و تفحص مجلس از وزارت علوم به خاطر عزل و نصب‌های سیاسی و حذف رشته‌های دانشگاه آزاد

بررسی عملکرد مالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، عدم توجه به امور فرهنگی دانشگاه‌ها مطابق سند اسلامی شدن دانشگاه‌ها که در پاره‌ای موارد باعث تذکر مقام معظم رهبری می‌شد،  عدم توجه و اقدام در خصوص رفع مشکل بورسیه‌ها به ویژه عدم تمکین از رهنمودهای مقام معظم رهبری در این زمینه، چگونگی عزل و نصب‌های سیاسی در وزارت و دانشگاه‌ها، چگونگی استخدام و جذب هیئت علمی در دانشگاه‌ها و سیاسی‌کاری در حصر رشته‌های دانشگاه آزاد از جمله مواردی است که در این درخواست تحقیق و تفحص به آنها اشاره شده است.
حمایت مجلس از اقتدار موشکی سپاه
162 نفر از نمایندگان مجلس در بیانیه‌ای حمایت‌شان از عملیات موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه تروریست‌های داعش را اعلام کردند.
در بخشی از این بیانیه که محمدحسین فرهنگی عضو هیئت رئیسه مجلس آن را قرائت کرد آمده است‌: نمایندگان مجلس شورای اسلامی ضمن تأکید بر حفظ صلح و آرامش جهانی و محکوم کردن تحرکات آمریکا و هم‌پیمانان آنها برای ناامن‌سازی منطقه و هشدار به حامیان مستقیم تروریست‌ها، حمایت خود را از عملیات موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به پایگاه طراحی توطئه تروریست‌های داعش در پاسخ به حمله کور تروریستی این گروهک اعلام می‌‌داریم.


در ادامه این بیانیه تصریح شده است‌: از همه مسئولان جمهوری اسلامی ایران می‌خواهیم با حمایت از فرزندان انقلابی این ملت، توطئه دشمنان جنایتکار ملت ایران را نقش بر آب و در نطفه خنثی کنند.
نمایندگان مجلس همچنین در این بیانیه یاد و خاطره شهید طهرانی‌مقدم و شهدای یگان موشکی را گرامی داشتند.
مصوبات نمایندگان
نمایندگان مجلس سقف میزان وزن خروج ظروف و زیورآلات نقره از کشور برای هر نفر و به منظور حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی را تعیین
و تصویب کردند.
همچنین بر اساس مصوبه مجلسی‌ها یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار از منابع صندوق توسعه ملی برای ایجاد اشتغال در روستاها اختصاص می‌یابد.
از سوی دیگر بهارستان‌نشین‌ها بازپرداخت تسهیلات ایجاد اشتغال پایدار را حداکثر ۶ ساله تعیین کردند.
خبر دیگر این که کتمان حضور تعداد زیادی از افراد دوتابعیتی در بدنه دولت، وزیر اطلاعات را با اعلام وصول سؤال ملی 3 نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به صحن علنی پارلمان کشاند.