طارمی در پرتغال سوپرمن شد!

به گزارش خبرنگار شهروند آنلاین، مهدی طارمی روندی رو به پیشرفت و موفقیت‌آمیز را شروع کرده و به نظر می‌رسد روزهای بهتری نیز در انتظار این ستاره 30 ساله فوتبال ایران باشد. طارمی در فصلی که گذشته فوق ستاره پورتو در لیگ پرتغال بود و حالا با بالابردن جام قهرمانی این کشور و البته سوپرجام می‌تواند آینده روشن‌تری را نیز برای خود رقم بزند.

همین حالا مشتریان بزرگی برای طارمی مذاکره با پورتو را شروع کرده‌اند و به نظر می‌رسد خود مهدی نیز بدش نمی‌آید به تیم دیگری برود. اما در این‌باره همه چیز در دست مسئولان پورتو است، چراکه او با این باشگاه قرارداد دارد و در صورت دریافت رضایتنامه می‌تواند جدا شود.

درخشش بی‌نظیر در سوپرجام

دیدار سوپر کاپ فوتبال پرتغال شنبه‌شب با دیدار تیم‌های پورتو و توندلا برگزار شد و طی آن تیم پورتو با درخشش طارمی به برتری ۳ بر صفر رسید و عنوان قهرمانی را به خود اختصاص داد. مهدی طارمی که بهترین روزهای فوتبال خود را سپری می‌کند در این دیدار دو گل از گل‌های تیمش را به ثمر رساند و در یکی دیگر از گل‌ها هم تاثیرگذار بود. به دنبال درخشش مهدی طارمی در این دیدار، باشگاه پورتو با خطاب قرار دادن او به عنوان «متوقف‌ناپذیر» به تمجید از عملکرد این مهاجم تیم ملی فوتبال ایران پرداخت.



سایت این باشگاه در مورد عملکرد فوق‌العاده طارمی در دیدار سوپرکاپ نوشت: «باید به او تعظیم کرد.»

طارمی از پورتو جدا می‌شود؟

مهدی طارمی چند روز قبل در گفت‌وگویی که با عادل فردوسی‌پور در یک برنامه اینترنتی داشت، یک جمله جالب بر زبان آورد که بسیار بازتاب داشت. او گفت: «اگر من جای مدیر پورتو بودم، مهدی طارمی را می‌فروختم.» این جمله طارمی در رسانه‌های کشور پرتغال نیز بازتاب فراوانی داشت و باعث شد بسیاری از رسانه‌ها به این مساله بپردازند که طارمی از شرایطش راضی نیست و می‌خواهد جدا شود.

حتی بعد از پایان سوپرجام از سرجیو کونسیسائو، سرمربی پورتو، درباره احتمال جدایی طارمی پرسیده شد که او پاسخ جالبی داد. کونسیسائو ابتدا برای لحظاتی به فکر فرو رفت و سکوت عجیبی بر نشست خبری حکمفرما شد. او سپس با میمیک صورت و بالا بردن دستانش، ژست جالبی که حکایت از بی‌اطلاعی او از مصاحبه طارمی داشت، گرفت. سرمربی پورتو در ادامه هر دو دستش را بالا برد و با لبخندی بر لب و بدون صحبت خاصی، به خبرنگاری که این سوال را مطرح کرده بود، نگاه کرد. سرانجام و پس از چند ثانیه، کونسیسائو حاضر به صحبت شد ولی با خنده به جواب کوتاهی بسنده کرد: «پاسخی ندارم.»

او سپس رو به مدیر رسانه‌ای پورتو که در کنارش نشسته بود، پرسید: «در بازی چه اتفاقاتی افتاد؟ بهترین بازیکن زمین چه کسی بود؟»

زمانی که یکی از خبرنگاران پاسخ داد طارمی، کونسیسائو با ژست خاص و به معنای تأیید این موضوع که طارمی بهترین بازیکن تیمش است، به بحث درباره جدایی او پایان داد و نشست مطبوعاتی را ترک کرد.

طارمی به ایتالیا می‌رود؟

با وجود همه مسائل موجود، بحث بر سر انتقال مهدی طارمی به تیم‌های دیگر زیاد است. در این‌باره گفته می‌شود باشگاه آث میلان ایتالیا اصلی‌ترین مشتری طارمی است.  نشریه «کالچو مرکاتو» ایتالیا صبح یکشنبه در گزارشی بر علاقه باشگاه میلان به مهدی طارمی و ادامه پروژه خرید مهاجم ایرانی پورتو از سوی «روسونری» تاکید کرد و نوشت: «مهدی طارمی یکی از بهترین مهاجمان جهان است. میلان به بازیکن ایرانی که قراردادش با پورتو در ژوئن ۲۰۲۴ به پایان می‌رسد بسیار احترام می‌گذارد.»

این نشریه با اشاره به حضور «اوریگی» و «ابراهیموویچ» در میلان اعلام کرد که این باشگاه همچنان به فکر جذب یک مهاجم جدید است: «به گفته برخی منابع، مالدینی و ماسارا همچنان به فکر خرید یک مهاجم دیگر هستند. این بازیکن به طور خاص، مهدی طارمی، بازیکن ۳۰ ساله ایرانی در پورتو و تنبیه‌کننده یوونتوس در لیگ قهرمانان اروپا و همچنین تیم لاتزیو در لیگ اروپاست.»

به نوشته کالچو مرکاتو که در تاریخ اول آوریل هم از علاقه میلان به طارمی خبر داده بود، موضوع جذب این مهاجم ایرانی با رضایت مالدینی و ماسارا است.

این نشریه در پایان از مبلغ بالای مد نظر باشگاه پورتو به عنوان عامل اصلی عدم توافق برای جذب طارمی یاد کرده است: «درخواست‌های پورتو، ۲۰ تا ۲۵ میلیون یورو، جلوی باشگاه روسونری را گرفته است و مطمئنا حتی الان هم مانع خواهند شد.»

آینده مهدی چه می‌شود؟

بدون تردید مهدی طارمی در ماه‌های منتهی به جام جهانی یکی از سوپراستارهای فوتبال ایران محسوب می‌شود. این مهاجم باید بهترین انتخاب را برای تیم باشگاهی خود داشته باشد. طارمی اگرچه پیشنهادهای خوبی از تیم‌های اروپایی دریافت کرده، اما مساله مهم این است که در پورتو جا افتاده و شاید جابه‌جایی تیم، او را به سمتی سوق بدهد که چندان برایش خوش‌یمن نباشد. با همه تفاسیر باید دید در نهایت ستاره تیم ملی فوتبال ایران کدام تیم را به عنوان مقصد بعدی خود برمی‌گزیند.

//انتهای پیام