پیکر عادل آذر با حضور مردم و مسئولان تشییع شد وداع با رئیس خوشنام

پیکر مرحوم عادل آذر مشاور رئیس‌ جمهوری و رئیس موسسه عالی آموزش و ‌پژوهش مدیریت و برنامه‌ریزی با حضور جمعی از مقامات کشوری و لشگری و دانشگاهیان در دانشگاه تربیت مدرس تشییع شد.
به گزارش ایرنا، محمد مخبر معاون اول رئیس جمهوری، محسن رضایی معاون اقتصادی رئیس جمهوری، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد حسن ابوترابی‌فرد امام جمعه موقت تهران، سید محمد مقیمی رئیس دانشگاه تهران، فرهاد دانشجو رئیس دانشگاه تربیت مدرس؛ جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و نمایندگان ادوار مجلس و دیگر مقامات کشوری و لشکری در مراسم وداع و تشییع پیکر عادل آذر عضو هیات علمی دانشگاه تربیت مدرس و مشاور رییس جمهور شرکت داشتند.
رئیس دانشگاه تربیت مدرس در این مراسم در سخنانی اظهار کرد: دکتر عادل آذر در دوران زندگی خود منشا خیر و برکات علمی و اجرای بود که از جمله آنها می توان به تدوین و تالیف بیش از ۵۰ کتاب تخصصی، بیش از ۳۵۴ مقالات علمی در مجلات داخلی، ۱۰۳ مقاله در مجلات بین المللی و ‌۹۷ مقاله علمی در همایش های داخلی و خارجی اشاره کرد.
دانشجو ادامه داد: دکتر عادل آذر همچنین در ارتباط با صنعت و جامعه کاربردی عملکرد ارزنده و موثری داشت و بیش از ۴۷ تحقیقات کاربردی موثر را به ثمر رساندند.


وی یادآور شد: ریاست دیوان محاسبات،‌ ریاست مرکز آمار ایران، ‌نماینده مجلس شورای اسلامی، ریاست دانشکده،‌ عضویت در شوراهای متعدد تخصصی و در دولت جدید نیز به عنوان مشاور رییس جمهور و رییس موسسه عالی آموزش و پژوهش مدیریت و برنامه ریزی از جمله برخی سوابق ارزنده این استاد فرهیخته بوده است.
رئیس دانشگاه تربیت مدرس تصریح کرد: عادل آذر از جانبازان دفاع مقدس و از دوستداران و پیروان ولایت و عاشقان امام حسین(ع) بود و انسانی خوش اخلاق، ‌منظم،‌ مدیری مدبر و دانشمند و استادی فرهیخته و محبوب بود.
دانشجو ،فقدان این بزرگمرد را برای جامعه فرهیخته دانشگاه تربیت مدرس و کشور ضایعه بزرگی عنوان کرد و درگذشت ناباورانه وی را به جامعه علمی و دانشگاهی کشور به ویژه به خانواده معظم و داغدار ایشان تسلیت گفت.
در ادامه خداداد حسینی رئیس دانشکده مدیریت و اقتصاد دانشگاه تربیت مدرس در سخنانی با بیان ویژگی های علمی و اخلاقی دکتر آذر تصریح کرد: دوست و برادر ارجمند عادل آذر استادی دانا و توانا و مصداق واقعی عالم اهل عمل بود و سرمایه بزرگی برای جامعه علمی و نظام اجرایی کشور بود.
وی افزود: این استاد دانشگاه مرد میدان و عمل و علم بود و در دوران جنگ تحمیلی به عنوان رزمنده ای مجاهد و ایثارگر ، در سنگر علم و دانش به عنوان فردی فاضل ، دانشمند و با اخلاقی نیکو و در حوزه مدیریتی و اجرا نیز مدیری مدبر و توانمند بود و همواره برای عزت و سربلندی کشور دغدغه داشت و تلاش می کرد.
رئیس دانشکده مدیریت و اقتصاد دانشگاه تربیت مدرس ادامه داد: عادل آذر دارای انبوهی تجربه، ‌خردورزی،‌ دینداری، شاگرد پروری و خیرخواهی به دیگران بود. جامعه علمی و دانشگاه تربیت مدرس یکی از استادان بزرگ و فرهیخته خود را از دست داد و صد حیف و افسوس که این استاد بزرگ در اوج شکوفایی و ثمردهی جامعه علمی و مدیریت کشور را با فقدان خود عزادار کرد.
در ادامه حجت الاسلام سعدی عضو مجلس خبرگان رهبری و رییس دانشگاه امام صادق دکتر آذر را مصداق عالم به علم نافع توصیف کرد و گفت: ایشان معلمی زبردست، دانشجو پرور و استاد پرور بود و مصداق عالم به علم نافع هم نسبت به حل مسایل اجتماعی و هم نسبت به تربیت و ‌آموزش نسل جدید بود.
عادل آذر در شهریور ماه ۱۴۰۰ با حکم آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌ جمهوری به سمت مشاور رئیس‌ جمهور و رئیس موسسه عالی آموزش و ‌پژوهش مدیریت و برنامه‌ریزی منصوب شد.