اخبار کوتاه


خرسندی رهبر انقلاب از اقدامات جدید رئیس‌جمهور

حجت‌الاسلام و المسلمین رییسی رییس‌جمهور کشورمان، در بازگشت از سفر ازبکستان با رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کرد و گزارشی از ملاقاتها و توافقها در اجلاس سازمان همکاری‌های شانگهای و همچنین برنامه‌های پیش‌رو در سفر به نیویورک به منظور شرکت در اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد بیان کرد.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با ابراز خرسندی از گزارش و مجموعه اقدامات صورت گرفته، برای رییس جمهور در آستانه سفر به نیویورک آرزوی توفیق کردند.
آیت‌الله رئیسی همچنین درباره تحریم‌های جدیدی که آمریکا علیه ایران اعمال کرده نیز اظهارنظر کرد گفت: «اگر واشنگتن خواستار توافق است چرا در حین مذاکرات هسته‌ای تحریم‌های جدید اعمال می‌کند؟» رئیس‌جمهور در ادامه تصریح کرد غرب به جای آنکه از ایران بخواهد فعالیت‌های هسته‌ای خودش را متوقف کند بایستی از اسرائیل که دارنده سلاح‌های کشتار جمعی است چنین درخواستی را مطرح کند.

 

مراسم اربعین امسال استثنایی بود

رئیس ستاد مرکزی اربعین با اشاره به تلاش‌ها برای برگزاری هرچه بهتر مراسم اربعین گفت: به فضل الهی امسال یک اربعین استثنایی داشتیم.
میرمحمدی با اشاره به توجه زائران به توصیه ستاد اربعین برای زودتر آغاز کردن سفر اربعین و بازگشت سریع‌تر به کشور اظهار کرد: بحمدالله با همکاری مردم عزیز موفق شدیم که در ماه صفر، ورود و خروج زائران را تقریباً دو مرحله‌ای کنیم.



وی افزود: پیش از این معمولاً زائران از دهم ماه صفر به عراق می‌رفتند و اکثراً در روز اربعین یا فردای آن به کشور باز می‌گشتند ولی این بار در دهه اول صفر، بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر به عراق رفتند که در سال‌های پیش در این بازه اصلاً چنین جمعیتی از مرزهای ما خارج نمی‌شد. نزدیک به ۷۰ درصد زائران ما قبل از اربعین به کشور بازگشتند که الحمدالله این نیز موفقیت خوبی است.
رئیس ستاد مرکزی اربعین با بیان اینکه در پایانه‌های مرزی نیز خدمات موکب‌های ما بسیار خوب بود، گفت: روزانه بین ۴۰ تا ۵۰ قالب یخ تولید یا خریداری شده و توزیع می‌شد؛ آب و برق پایدار نیز در مرزها فراهم بود و با وجود مصرف بسیار زیاد، بحمدلله ما حتی یک لحظه قطعی آب و برق در شهرستان‌های مرزی نداشتیم