زمزمه‌های آغاز جنگ بین حزب‌الله و اسرائیل بر سر میدان گازی کاریش بالا گرفت

  سرویس خارجی-
با توجه به این‌که وزیر جنگ رژیم صهیونیستی گفته اگر به توافق ترسیم خطوط مرزی با لبنان نرسیم، به استخراج گاز ادامه خواهیم داد زمزمه‎‌های آغاز جنگ بالا گرفته، چرا که پیشتر نصرالله تهدید کرده بود که اگر توافقی حاصل نشود اجازه استخراج را به اسرائیل نخواهیم داد.
«سید حسن نصرالله»، دبیرکل حزب‌الله لبنان در سخنانی به مناسبت نشست سالانه عاشورایی خود در تیر ماه گفته بود: «مقاومت، امروز نه تنها تهدیدی برای اسرائیل، بلکه تهدیدی برای کل پروژه آمریکا در منطقه است. بنابراین ما در سال‌های گذشته با جنگ و انواع تلاش برای بدنامی مواجه شدیم اما دربرابر آن مقاومت کرده‌ایم. پس از تجاوز سال ۲۰۰۶، دشمن متوجه شد که گزینه جنگ تهدیدی برای خود رژیم است، بنابراین مسیر جدیدی را بر اساس تحریم و محاصره برای سرنگونی گزینه مقاومت درپیش گرفت. در مقابل، ما به درجه‌ای از توسعه و قابلیت‌ رسیده‌ایم که به ما اجازه می‌دهد رژیم را به جنگ تهدید کنیم و شجاعت انجام این کار را داشته باشیم.» با توجه به این‌که صهیونیست‌ها بارها از صادق بودن نصرالله گفته‌اند باید اظهارات اخیرشان را اقدام به خودکشی دانست. «بنی گانتز» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی روز شنبه گرچه گفت که امیدوارم که به توافق با لبنان نزدیک بوده و توافق خوبی حاصل شود، اما افزود: «اگر به توافق ترسیم خطوط مرز دریایی بالبنان نرسیم، به استخراج گاز طبق برنامه‌ریزی ادامه خواهیم داد.» البته این سخنان را می‌توان با پیش‌فرض گرفتن حصول توافق تحلیل کرد، اما اگر این‌طور نباشد قطعاً خطر کردن است. از طرف دیگر رسانه‌های رژیم صهیونیستی به نقل از شبکه ۱۱ اسرائیلی «کان» ادعا می‌کنند که تل‌آویو روند بهره‌برداری آزمایشی از میدان گازی «کاریش» را آغاز می‌کند. این گزارش را شبکه کان روز شنبه منتشر و ادعا کرده است که این گام رژیم صهیونیستی به معنای آن خواهد بود که تل‌آویو گاز را حتی بدون توافق استخراج خواهد کرد. آن‌طور که فارس نوشته، طبق این گزارش‌ها، نهادهای امنیتی رژیم صهیونیستی از شرکت «Energian» خواسته‌اند تا آزمایشات نهایی روند تولید گاز را انجام دهد. همچنین رسانه‌های عبری‌زبان اعلام کردند که بنی گانتز وزیر جنگ رژیم صهیونیستی از «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر سابق این رژیم برای شرکت در جلسات امنیتی کابینه تل‌آویو درباره اختلافات دریایی با لبنان دعوت کرده است. مسئول دفتر وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به دفتر نتانیاهو، رهبر مخالفان کابینه کنونی در کنست رفته و از او برای شرکت در یک جلسه توجیهی امنیتی در ساختمان وزارت جنگ در تل‌آویو (با توجه به توافق احتمالی با لبنان درخصوص مرزهای دریایی) دعوت کرد. این خبر خود نشان از جدی بودن اوضاع دارد.
ما خواهان جنگ نیستیم!


البته مواضع رژیم آپارتاید اسرائیل را دوگانه باید توصیف کرد؛ چرا که همزمان با این اخبار، رسانه‌های اسرائیلی اعلام کردند که تل‌آویو از میانجی آمریکا خواسته به لبنان اطلاع بدهد که امروز استخراج گاز از میدان کاریش را شروع نمی‌کند. این رسانه‌ها اعلام کردند: «تل‌آویو می‌خواهد این پیام را به دبیرکل حزب‌الله لبنان برساند که خواهان جنگ نیست.»
عاجز شدن در قبال نصرالله
در این میان رسانه‌های رژیم صهیونیستی این روزها با اعتراف به شکست این رژیم در قبال دبیرکل حزب‌الله لبنان و عاجز شدن از تحلیل شخصیت و برنامه‌های سید حسن نصرالله، از مجادله شدید داخلی در این رژیم بر سر توافق ترسیم مرزها خبر می‌دهند. «روعی شارون» تحلیلگر امور نظامی در شبکه کان به نقل از منابع آگاه امنیتی در نهاد امنیتی اسرائیل، دبیرکل حزب‌الله لبنان را یک معمای لاینحل می‌داند و می‌گوید که تجزیه و تحلیل شخصیت او غیرممکن است.
تسلیم ژنرال‌های صهیونیست!
«یسرائیل‌هارئیل» تحلیلگر و مفسر روزنامه عبری «هاآرتص» می‌گوید که ژنرال‌های ارشد ارتش رژیم صهیونیستی تسلیم دیکته‌های نصرالله شدند و همان طور که کانال ۱۲ تلویزیون عبری فاش کرد، طی یک توصیه رسمی به کابینه، خواستار امضای توافق ترسیم مرزها در نزدیک‌ترین زمان ممکن به منظور جلوگیری از تشدید تنش در شمال همان‌طور که دبیرکل حزب‌الله به آن تهدید کرده، شدند.
آسیب اقتصادی بیش از حد تصورِ جنگ با حزب‌الله
همچنین رسانه‌های عبری در ادامه پوشش نگرانی‌ها و ترس‌های خود از درگیری احتمالی با جنبش حزب‌الله لبنان بعد از حاصل نشدن توافق مرزهای دریایی، به ابعاد اقتصادی ویران‌کننده جنگ برای رژیم صهیونیستی پرداختند. طبق گزارش «المیادین»، رسانه‌های صهیونیست اعلام کردند که آسیب اقتصادی به «اسرائیل» در نتیجه جنگ با حزب‌الله می‌تواند بسیار بیشتر از حد تصور باشد، حتی اگر تنها چند روز طول بکشد. این رسانه‌ها گزارش می‌دهند که ارتش رژیم صهیونیستی دست‌یابی به توافق با لبنان را به لحاظ امنیتی بسیار خوب می‌‌داند و احتمال آن وجود دارد که طی این ماه تل‌آویو توافق را امضا کند که امری معقول است. حالا باید منتظر ماند و دید رژیم آپارتاید اسرائیل چه راهی را خواهد رفت؛ چرا که می‌توان نسبت به موضع حزب‌الله مطمئن بود. آیا خطر خواهند کرد تا یک بار دیگر نصرالله و حزب‌الله را آزمایش کنند؟ که در این مورد آزمودن آزموده خطایی استراتژیک است یا به سمت توافق پیش خواهند رفت که بسیاری از مفادش را حزب‌الله به طور غیر مستقیم از قبل تحمیل کرده است.
سایر اخبار این روزنامه
نقشه دشمن شکست خورد مطالبه مردم؛ مجازات سخت اشرار جنایتکار جنگ در کف خیابان و جنگ در ذهن! (یادداشت روز) اخبار ویژه زمزمه‌های آغاز جنگ بین حزب‌الله و اسرائیل بر سر میدان گازی کاریش بالا گرفت ظرفیت اسمی تولید برق ایران  به مرز ۹۰ هزار مگاوات رسید شهادت 2 تن از مدافعان امنیت با سلاح گرم پادوهای اسرائیل در تهران و سنندج رئیس ‌دفتر رهبر انقلاب از آیت‌الله نوری همدانی عیادت کرد رشد ۲۲ درصدی ترانزیت کالا از ایران در ۶ ماهه امسال بیانیه ۱۷۰۰ استاد حوزه علمیه قم در محکومیت اغتشاشات اخیر بحران انرژی و تورم، اروپایی‌ها را به خیابان‌ها کشاند فرانسوی‌ها خواستار خروج از ناتو شدند اینترنت استارلینک می‌دهیم اما داروی سرطان نه! بچه‌ها منتظر بودند بگویند و بگویم اجرای پویش«لبیک یا خامنه‌ای» در مدارس شهرهای مختلف کشور مقرهای گروهک‌های تروریستی ضدایرانی در شمال عراق تخلیه خواهد شد نقشه دشمن شکست خورد مطالبه مردم؛ مجازات سخت اشرار جنایتکار نقشه دشمن شکست خورد مطالبه مردم؛ مجازات سخت اشرار جنایتکار