فهرست اموال تخریب‌شده شهرداری توسط آشوبگران به قوه قضائیه ارسال می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس، علیرضا زاکانی در حاشیه جلسه دیروز شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران اظهارداشت: اساسنامه‌های مختلف با توجه به تصمیمی که در ابتدای دوره ششم گرفته شد، مورد بازبینی قرار گرفت و اساسنامه را تنظیم و به شورا تقدیم کردیم و هم اکنون در مسیر رسیدگی در شوراست.
زاکانی با بیان اینکه اساسنامه مبتنی بر تصمیم شورا برای راه‌اندازی سازمان فناوری‌های نوین است، خاطرنشان کرد: همه ظرفیت‌های شهرداری با اولویت حل مشکلات شهری به سمت فناوری پیش می‌رود. این ظرفیت بالای دانشی موجود در شهر با اختیارات و ظرفیت‌های شورا و شهرداری تهران در مسیر توسعه فناوری قرار می‌گیرد و جهشی بسیار بزرگ و عظیم در حوزه فناوری به شمار می‌رود.
وی با اشاره به هدف گذاری اضافه شدن
۷۰۰ دستگاه اتوبوس در آغاز سال تحصیلی یادآور شد: ۵۹۱ دستگاه باز‌سازی و اضافه و ۱۰ دستگاه نیز نو‌سازی شد و به ۶۰۰ دستگاه رسید. مابقی نیز که شامل دو گروه ۵۵ و ۲۵۰ دستگاه است، در حال تحویل است که دوره‌ای را برای تجهیز براساس چارچوب بهره وری در شهر می‌گذرانند. تاریخ دقیقی مشخص نیست اما به دنبال این هستیم که در مهر، دی و اسفند ۱۴۰۰ دستگاه تعهد داده شده را وارد ناوگان کنیم. در حال حاضر نیز ۴۹ دستگاه بیش از تعهد خود وارد ناوگان کردیم.


شهردار تهران با تاکید بر اینکه ناجوانمردانه‌ترین کار در این دوره آشوب‌ها توسط سوءاستفاده گران به تعرض علیه اموال عمومی و خادمین بر می‌گردد، گفت: آشوبگران به آتش نشانان و پاکبانان متعرض شدند و این جایی برای سخن نمی‌گذارد. تمام اموال لیست و مقدمات فراهم شده که به دستگاه قضائی ارسال شود. تا هفته پیش ۴۳ دستگاه اتوبوس،
۲۵ دستگاه آتش‌نشانی و ۶۰۰ مخزن توسط آشوبگران خسارت دیدند.
زاکانی در بخش دیگری از سخنان خود با اعلام اینکه تعداد پارک‌ها از ۷۰ پارک پس از انقلاب به دو هزار و ۳۴۶ پارک در سال جاری رسیده است، افزود: اولین اقدام ما مناسب ‌سازی پارک‌هاست و نیازهای مردم را به گونه‌ای پاسخ خواهیم داد که این حضور افزایش پیدا کند که در این راستا برای تامین امنیت با فراجا هماهنگی‌های لازم را انجام داده‌ایم.
وی با اشاره به ساماندهی وضعیت مترو تاکید کرد: ما به دنبال تکمیل 7 خط فعلی مترو هستیم. در کوتاه مدت روی سایر وسایل حمل‌ونقل عمومی تمرکز می‌کنیم و همزمان به مترو نیز می‌پردازیم. برای توسعه خطوط وارد عمل شده ایم تا بتوانیم خط هفت را تکمیل و اقدامات ۱۲ ایستگاه را نیز تا پایان سال انجام دهیم.
شهردار تهران ادامه داد: درخصوص تامین ناوگان ۶۳۰ دستگاه واگن از سال ۹۵ تصویب شده بود تا از طریق فاینانس و چین وارد شود که به مراحل انتهایی رسیده و یکی از شرکت‌های شهرداری از طریق صندوق توسعه ملی این اقدام را انجام می‌دهد. مدارک از سوی سازمان مدیریت تهیه و به وزارت کشور درخواست داده شده که شرایط تسهیل شود.
زاکانی با بیان اینکه ۱۱۳ دستگاه واگن با مشارکت مجموعه‌های توانمند داخلی ساخته خواهد شد، گفت: در حال حاضر مقدمات ساخت در حال ایجاد است. در سفر معاونت مالی به روسیه مقرر شد که امکانی فراهم شود تا از این طریق نیز ظرفیت‌های ویژه‌ای وارد کنیم تا میزان جابه‌جایی مسافر را افزایش دهیم. مترو دچار یک عقب افتادگی تاریخی است و کاملا مشهود است و ما در حال جبران هستیم.
سایر اخبار این روزنامه
اعتراف اسرائیل به شکست پروژه آشوب «مردم همراهی نکردند» شورش برای متوقف‌کردن ایران (یادداشت روز) اخبار ویژه شمار خودکشی نظامیان در ارتش آمریکا از تلفات میادین جنگ پیشی گرفت اعتراف اسرائیل به شکست پروژه آشوب «مردم همراهی نکردند» فهرست اموال تخریب‌شده شهرداری توسط آشوبگران به قوه قضائیه ارسال می‌شود دیدار و گفت‌و‌گوی رئیس ‌قوه قضائیه با علمای اهل سنت خرید تضمینی 7/5 میلیون تن گندم و تسویه کامل مطالبات گندمکاران تورم، رکود و به‌هم ریختگی اقتصادی مسئله اول این روزهای اروپا تصویب سند مهم «اصلاح و ارتقای نظام حکمرانی آب» و طرح «اصلاح الگوی کشت» قدردانی ۱۰هزار استاد دانشگاه از هوشیاری مردم و مجاهدت مدافعان امنیت دکتر رضا روستاآزاد رئیس اسبق دانشگاه شریف درگذشت تغییر در دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد؛ ابراهیمی جایگزین محمد شد اعتراف اسرائیل به شکست پروژه آشوب «مردم همراهی نکردند» اعتراف اسرائیل به شکست پروژه آشوب «مردم همراهی نکردند»